Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теорія влади

З багатьох незвичних ідей Бернарда особливо виділяється його трактування влади. Влада, за Бернардом, — це "порядок передавання інформації у формальній організації, за допомогою якого вона (інформація) сприймається підлеглим як управління діями, які він виконує ". При цьому, за теорією Бернарда, джерело влади міститься не в "людях, що володіють владою", або тих, хто віддає накази, а в прийнятті або неприйнятті влади підлеглими. Крім того, шо таке розуміння влади було прямо протилежним усім попереднім її трактуванням, які грунтуються на ієрархії посадових осіб в організації, воно радикально відрізнялося і від незвичного трактування влади Фоллет. Якщо Фоллет, згідно з "законом ситуації", деперсоналізувала владу, то Бернард, зберігши особистісний аспект, додав до нього, можна сказати, обернену інтерпретацію. За Бернардом, індивідууми погоджуються з владою, якщо вони:

1) можуть зрозуміти і справді розуміють порядок передавання інформації;

2) вважають, що цей порядок відповідає цілі організації;

3) вважають, що порядок відповідає їхній особистій заінтересованості і 4) розумове і фізично здатні підкорятися цьому порядкові.

Як же функціонує відповідно до цієї унікальної концепції влади організація? Для пояснення даного питання Бернард уводить поняття "зона байдужості" для кожного індивідуума, у межах якої розпорядження приймаються беззастережно, не піддаючи сумніву силу влади. Межі цієї "зони байдужості" залежать від ступеня, в якому винагорода перевершує труднощі і жертвування інтересами індивідуума в процесі виконання роботи.

Такою ланкою механізму функціонування влади є припущення, що розпорядження і передача інформації авторитетні і надходять від посадових осіб. При цьому в одному випадку розпорядження приймається, оскільки керівник наділений владою незалежно від його особистих здібностей. Це — офіційна, або посадова, влада. В іншому випадку розпорядження приймається тому, що підлеглий поважає керівника і довіряє йому завдяки його особистим якостям, а не через його службового становища або посади; це — влада лідерства". Поєднання "влади лідерства" із посадовою владою робить "зону байдужості" надзвичайно широкою. Все це, підкреслює Бернард, можливе лише у вільному суспільстві, де "визнання влади залишається за індивідуумом “.

 




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організації формальні і неформальні | Функції керівника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.