Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція. Подальший розвиток теорії катастроф

 

Аналіз стану розглянутої проблеми, проведений у перших лекціях , показав, що теорія катастроф повинна бути результатом об'єднання наук, що описують причинно-наслідковий комплекс катастроф. У чому суть необхідного єднання, які його завдання й мета?

1. Єдина фізична теорія

Ейнштейн присвятив спробам створення єдиної теорії більшу частину свого життя. Він уважав, що для цього досить об'єднати загальну теорію відносності й електромагнетизм. У цей час єдиним, загальноприйнятим "кандидатом" у якості "теорії всього" є теорія струн. Ця теорія, на думку авторів, являє собою теорію нового типу, що персоніфікує розрив фізики зі своєю минулою історією. Необхідність такої революції визначена тим, що "фізики не бачать способи одержання відповідей ні в рамках Стандартної моделі, ні в рамках простого її розширення. Згідно з теорією струн, базовими складовими матерії є не крапкові частки, а протяжні одномірні струни. Теорія струн розвивалася протягом останніх 37 років. Але, хоча "є безліч способів опису розв'язків теорії, ми дотепер не знаємо, що таке сама теорія струн, не маємо ні найменшої ідеї щодо повної структури цієї теорії" (Дэвид Гросс).

Існуючі фундаментальні теорії: механіки Ньютона, електродинаміка Максвелла, теорія відносності Ейнштейна, квантова механіка й гравидинамика Хевисайда, покликані вивчати природу, багато в чому роз'єднані між собою: мають свої самостійні закони, аксіоми й правила. За допомогою механіки не можна пояснити багато положень електродинаміки. Постулати, сформульовані Нильсом Бором, установлюють розрив квантової механіки з електродинамікою. У гравидинамике прийшли до необхідності визнання негативної маси. Це значно обмежує можливості кожної науки й усіх у цілому при розв'язку проблемних питань. Як приклад, можна привести прагнення розв'язати проблему діагностики й попередження природних катастроф. Питання цієї складної комплексної проблеми розподілені по всіх перерахованих теоріях. Але одержати загальний розв'язок неможливо через принципові розбіжності різних теорій.

Основна мета теорії – розуміння обладнання природи – є змістом фізики. Єдиною теорією повинна бути фізична теорія, що включає ідею єдності, детермінованості, об'єктивності й матеріальності миру. Фундаментальні властивості матерії повинні описуватися в рамках загального універсального підходу декількома, що доповнюють один одного, теоріями. Щоб це стало можливим, необхідно переосмислити такі поняття як "субстанція", "простір", "час", "вплив і взаємодія", "інерція".




Переглядів: 390

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Про матеріальність миру

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.