Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ

Діяльність рекламодавців регулюється широким спектром законодавчих і нормативних актів, що регламентують методи рекламування і продажу товарів. Правове регулювання рекламного менеджменту є невід'ємною частиною економічної системи суспільства.

Основним нормативним документом, що регламентує правові відносини, у системі рекламного менеджменту, є Закон України "Про рекламу" від 3 липня 1996 р. Цей закон регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розміщення і поширення реклами на ринках товарів і послуг, включаючи ринки банківських, страхових і інших послуг, зв'язаних з використанням коштів громадян і юридичних осіб. Чинність Закону не поширюється на правові відносини, зв'язані з інформацією про події суспільного і політичного життя.

Закон України "Про рекламу" визначає наступні основні поняття в області рекламної діяльності:

реклама — розповсюджувана в будь-якій формі, за допомогою будь-яких засобів інформації про фізичних чи юридичних осіб і їхню діяльність з метою одержання прямого чи непрямого прибутку;

рекламодавець — юридична чи фізична особа, що замовляє рекламу і фінансує її виробництво і (або) поширення;

виробник реклами — юридична чи фізична особа, цілком чи частково здійснююче виробництво реклами;

розповсюджувач реклами — юридична чи фізична особа, що здійснює розміщення і (або) поширення реклами будь-якими засобами;

споживач реклами — особа чи група осіб, до відомості яких доводиться реклама;

засоби реклами — засоби, використовувані для доведення реклами споживачу в будь-якій формі і будь-яким способом;

спонсор — юридична чи фізична особа, що з метою реклами або популяризації своєї торгової марки здійснює фінансове забезпечення великих заходів або будь-яких форм діяльності.

Відповідно до Закону України "Про рекламу" реклама є об'єктом авторського права.

До основних принципів рекламної діяльності відносяться дотримання законності, точності і вірогідності реклами; використання державної мови й інших мов у суворій відповідності з законодавством України. Форми, методи і засоби реклами не повинні заподіювати її споживачам морального, психічного або фізичного збитку.

Будь-який інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, що цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) товарної продукції чи на її виробника з метою сприяння її реалізації, є рекламою з усіма випливаючими з цього наслідками.

Законом заборонена недобросовісна реклама, тобто реклама, що містить неточні чи недостовірні відомості і яка порушує вимоги діючого законодавства, загальнолюдські етичні норми, що може ввести в оману споживача, завдати шкоди окремим особам або державі.

Законодавством заборонено:

• поширювати відомості про продукцію, виробництво чи реалізація якої в Україні заборонені законодавством;

• поширювати текстову, зорову і звукову інформацію, що порушує загальноприйняті норми гуманності і моралі шляхом вживання образливих слів, порівнянь, образів у відношенні раси, національності, професії, соціальної категорії, вікової групи, статі, мови, філософських, релігійних і політичних переконань фізичних осіб;

• використовувати рекламні засоби і технології, що безпосередньо впливають на підсвідомість людини;

• ганьбити в рекламі державні символи (прапор, герб, гімн), національну валюту України й інших держав, об'єкти мистецтва, що складають національне надбання і світову культурну спадщину;

• використовувати в рекламі зображення (фотопортрети) фізичних осіб без їхньої згоди;

• імітувати чи копіювати художні рішення, тексти, зображення, звукові ефекти чи музику, що використовуються в рекламі інших видів продукції (якщо інше не передбачено законами про авторські і суміжні права);

• ведучим дикторам і іншим учасникам телепередач поза рекламним часом спеціально демонструвати товари або прямо чи побічно давати характеристику їхніх споживчих якостей;

• телерадіокомпаніям маскувати рекламу під інформацію, наприклад називати реквізити товаровиробників (адреса, контактний телефон) в інформаційних передачах;

• розміщати зовнішню рекламу — фарбувати чи обклеювати поверхні елементів вуличного устаткування, будівель і споруджень без узгодження і висновку відповідних договорів з їх власниками;

• розміщати зовнішню рекламу на пішохідних доріжках і алеях з знищенням чи ушкодженням зелених насаджень;

• розміщати усі види реклами в приміщеннях органів державної влади, дитячих дошкільних установах, загальноосвітніх навчальних закладів, у будівлях і спорудах, що мають історичну цінність;

• припиняти для показу реклами демонстрацію фільмів у кінотеатрах і відеосалонах.

Реклама не повинна містити описи або зображення неповнолітніх у небезпечних ситуаціях, при вживанні продукції, призначеної тільки для дорослих. Забороняється реклама з використанням зображення дійсної чи іграшкової зброї чи зі звуковою імітацією стрілянини.

У розділі 3 Закону України "Про рекламу" докладно розглядаються особливості реклами таких видів продукції, як ліки, тютюнові вироби, алкогольні напої, зброя, а також реклама послуг, зв'язаних із залученням коштів населення. Уведено широке коло обмежень, що стосується місця і часу публікації реклами, зокрема законом забороняється:

• будь-яке безкоштовне поширення зразків тютюнових і алкогольних виробів;

• спонсорування заходів для осіб до 18 років, якщо при цьому використовуються назви тютюнових або алкогольних виробів;

• розміщення реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв менш ніж за 200 м від дошкільних дитячих установ і шкіл.

Реклама тютюнових виробів повинна інформувати про зміст шкідливих для здоров'я речовин і їх кількість, а також попереджати споживача про шкідливість паління і вживання алкоголю.

Крім того, Закон України "Про рекламу" вимагає дотримання наступних норм і правил:

• рекламодавець зобов'язаний за вимогою виробників і розповсюджувачів реклами надати документальне підтвердження вірогідності інформації;

• реклама послуг, зв'язаних із залученням коштів чи цінних паперів, може здійснюватися юридичними особами тільки при наявності відповідних ліцензій; при цьому в тексті реклами повинні бути обов'язково зазначені реквізити ліцензії;

• час рекламного віщання не повинен перевищувати 9 хв на щогодини віщання для телерадіокомпанії усіх форм власності (крім спеціальних рекламних каналів);

• забороняється переривати з метою оголошення реклами трансляцію засідань сесій Верховної Ради України, офіційних державних заходів і церемоній, виступів глави держави, уряду, членів Конституційного Суду України і народних депутатів;

• забороняється реклама ліцензованих видів підприємницької діяльності без посилань на номер ліцензії і зазначення органа, що її видав.

Відповідальність за порушення вимог Закону України "Про рекламу" настає в наступних випадках:

• при поширенні реклами, забороненої чинним законодавством;

• при порушеннях установленого Законом порядку виготовлення і поширення реклами;

• при недотриманні вимог Закону у відношенні змісту і вірогідності реклами.

Частково рекламний менеджмент регулюється також Законом України "Про захист від несумлінної конкуренції" від 7 червня 1996р. У розд. 2 Закону "Неправомірне використання ділової репутації суб'єкта господарської діяльності" містяться статті, що стосуються правового регулювання реклами:

• ст. 4 "Про неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів і фірмового упакування";

• ст. 5 "Про неправомірне використання товарів інших виробників" з зміною або зняттям марки (назви) фірми чи товару без відповідного узгодження;

• ст. 6 "Про копіювання зовнішнього вигляду товарної продукції", тобто введення в товарообіг скопійованих виробів інших виробників без посилання на виробника оригіналу;

• ст. 7 "Про порівняльну рекламу".

Законом передбачена відповідальність суб'єктів господарської і рекламної діяльності за несумлінну конкуренцію, порушення авторських прав і правил поширення реклами.

Виконання вимог законодавчих актів про рекламну діяльність у повному обсязі може бути забезпечено тільки при наявності наступних мінімальних економічних умов:

• стабільне функціонування інституту приватної власності;

• наявність споживчого ринку, на якому пропозиція перевищує попит;

• державне забезпечення вільного переміщення капіталу і робочої сили.

 

Контрольні питання

1. Охарактеризуйте рекламний менеджмент як організаційну основу рекламної діяльності.

2. Перерахуєте основні складові сфери рекламного менеджменту.

3. Як необхідно враховувати споживчу поведінку покупців у рекламному менеджменті?

4. Охарактеризуйте функціональні взаємозв'язки рекламного агентства і рекламодавця.

5. Які основні законодавчі акти регламентують рекламний менеджмент?

6. Які обмеження в рекламі тютюнових і алкогольних виробів обумовлені Законом України "Про рекламу"?

 




Переглядів: 544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СФЕРА РЕКЛАМНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ | Лекція 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.