МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СТРАТЕГІЯ РЕКЛАМНИХ ЗВЕРТАНЬРозробка плану рекламної кампанії складається з декількох етапів. На першому етапі менеджер по рекламі повинен з'ясувати, що означає реклама для рекламодавця — шлях до чи прибутку формування привабливого іміджу фірми і її товарної марки (іноді і те, і інше) і виходячи з цього визначити зміст і ідею рекламного звертання. Іншими словами, визначити стратегію рекламного звертання. Після визначення змісту і розробки рекламного звертання необхідно прийняти раціональні і найбільш ефективні рішення про шляхи і методи його доведення до споживчої аудиторії, тобто визначити тактику рекламного звертання. Стратегія і тактика рекламного звертання — обов'язкові складові будь-якого плану рекламної кампанії. Стратегія рекламного звертання. Незалежно від цілі рекламного звертання йому повинні передувати два моменти: • споживач повинен потрапити під вплив реклами і звернути на неї увагу (завоювання уваги споживача завжди є першим кроком ефективної реклами); • споживач, що звернув увагу на рекламне звертання, повинен зрозуміти й оцінити його так, як хотілося б рекламодавцю. Увага і розуміння являють собою процес сприйняття. у який споживач одержує стимул (подразник) від різних подій (явищ) і дає їм пояснення. Тут поняття "стимул" відноситься до усіх видів рекламних звертань (рис. 4.2).
Рис. 4.2 Процес сприйняття стимулу З врахуванням викладеного для стимулювання процесу сприйняття рекламне звертання повинне відповідати наступним основним вимогам: • бути привабливим по ідеї і змісту; • нести в собі раціональну інформативність; • мати високоякісне художнє оформлення; • гармоніювати з носієм реклами. Стадії створення рекламного звертання поєднують відповідні творчі процеси: розробку рекламної ідеї, написання тексту, художнє оформлення і виготовлення макета. Розробка рекламної ідея - ядро творчого процесу. Головне в цьому процесі — точно сформулювати ціль рекламного звертання. Для досягнення ефекту можна використовувати кілька системних підходів. Один з них — евристичне мислення, тобто визначення декількох головних підпроблем у загальній проблемі. Наприклад, для прохолодних напоїв пропонується розглянути такі підпроблеми: ситуації й обставини, при яких даний напій уживається; його переваги перед аналогами; кого з відомих і пізнаваних авторитетних людей можна залучити для створення рекламного ролика (аудио чи відео). Інший підхід — мозкова атака (брейн-штурм), коли рекламну ідею розробляє група людей (6-10 чол.). При цьому діє основне правило — критика заборонена, яка-небудь оцінка відкладається на більш пізніше час. Чим більш фантастична ідея, тим вона краща, тому що може породити нові асоціації, а це і є ціль більшості рекламних звертань. Як основу беруть ідеї, що з'являються в процесі мозкової атаки, потім їх поєднують і поліпшують. При написанні рекламного тексту американський рекламолог Д. Кеплз рекомендує наступне [2]: • Користайтеся особистим досвідом. • Пишіть від душі. • Враховуйте думку виробників рекламованого товару. • Добре знайте товар і його споживчі переваги. • Вивчіть побажання споживачів. • Досліджуйте рекламу конкурентів. • Змусьте працювати підсвідомість. • Повторіть вдалу ідею різними способами. Д. Кеплз пише: "Якщо ви знайшли гарну ідею для збуту - слідуйте їй. Ваш клієнт (замовник реклами) утомиться від неї через рік-два. Він бачить вашу рекламу від створення макета до публікації. Поясніть йому, що в цей час, коли він утомився від цієї рекламної кампанії, вона тільки починає доходити до людей" [2, с. 429]. Художнє оформлення реклами повинне бути привабливим і зрозумілим, органічно зв'язаним з рекламною ідеєю і текстом. Ілюстрування передбачає також рішення про реквізити, що включаються в рекламне звертання: найменування фірми (підприємства, організації), торгової марки і торговий знак. Бажано включати в ілюстративну частину сертифікати якості товару, зображення медалей і нагород, якими відзначений товар на виставках і ярмарках. При виборі колірної гами художнього оформлення необхідно враховувати асоціації людини: наприклад, зелений колір заспокоює нервову систему, знімає утому, нормалізує кров'яний тиск; жовтий допомагає зосередитися, стимулює прийняття складних рішень; червоний колір теплий, стимулює діяльність мозку, поліпшує настрій; фіолетовий впливає на серце і систему кровообігу; оранжевий підвищує кров'яний тиск, створює атмосферу благополуччя і веселого настрою. Закордонні фахівці рекомендують наступні колірні сполучення для оформлення рекламних звертань, які можна використовувати з урахуванням поступового погіршення сприйняття: • синій на білому; • зелений на білому; • чорний на білому; • зелений на червоному; • червоний на білому; • жовтогарячий на чорному; • жовтогарячий на білому; • червоний на зеленому. Обов'язковою частиною більшості рекламних звертань є слоган — рекламний девіз фірми. Він повинен відповідати наступним основним умовам: • бути зрозумілим цільовій аудиторії; • коротким і повинен легко запам'ятовуватися; • оригінальним, що виключає подвійне тлумачення; • відповідати менталітету нації. Слоган базується на ключових словах: "уперше, ефективний, швидко, легко, це ваш шанс, тільки сьогодні" і т.д. Не рекомендується вживати в слогані поняття "дорогий", "дешевий", "чорний", "брудний", "морок", а також слова, що можуть сприйматися як попередження чи заборона. При оформленні тексту рекламного звертання виходять з наступних принципів: • добре надруковане і барвисто оформлене рекламне звертання робить приємне враження й обов'язково буде прочитано; • ускладнюється читання заголовка, надрукованого на фоні ілюстрації; • не можна ставити крапку в заголовку (крапка — це повна зупинка, і читач припиняє читати рекламу); • не рекомендується друкувати текст рекламного звертання великими чи дуже маленькими буквами; людям зручніше читати газети, де на кожен ряд приходиться не більш 40 букв; • чим дивніший шрифт, тим сутужніше його прочитати. Головне в змісті, а не в шрифті. Особливо важко читати букви з візерунками — у невеликій кількості вони досить привабливі, однак їхня надмірна кількість викликає роздратування; • практично не читаються букви білого кольору на чорному тлі. Виготовлення макета передбачає зведення всіх частин рекламного звертання в ціле. Розробляючи макет для друкованої реклами, виходять з наступних принципів: • рівноваги (раціональне сполучення елементів для створення привабливості і візуальної уваги); • контрасту (використання різних розмірів, форм і щільності шрифту і фарб); • пропорції (відношення елементів до тла і друг до друга); • напрямку руху погляду (розміщення заголовків, ілюстрацій і тексту в порядку, що забезпечує логічну послідовність руху ока); • єдності форми і змісту (всі елементи повинні бути розмірні і гармонічні). Викладені принципи найкраще реалізуються в простих і логічних макетах, що полегшує їхнє сприйняття і розуміння. Природно, що поряд з викладеним художник-дизайнер повинен мати творче мислення і точне знання як споживчої аудиторії, так і цілей рекламодавця. Макет телевізійної реклами (телеролика, відеокліпу) — це режисерський сценарій. Він може мати орієнтований характер (ескізи художника і начерк тексту) чи бути більш розширеним (репліки акторів, сценографія, вказівки у відношенні музичного супроводу, спецефекти і т.д.). Професіонали, що працюють у сфері телевізійної реклами, рекомендують наступні способи її створення: 1. Сюжет реклами повинен являти собою сценарій зі зрозумілим викладом якої-небудь історії (з рекламною метою), що має початок, розвиток сюжету і закінчення. 2. Проблемне питання і його рішення в телеролику чи відеокліпі. 3. Хронологічне чергування логічно зв'язаних між собою сюжетних сцен. 4. Інтерв'ю з відомою людиною, що рекомендує конкретний товар. 5. Сатира і гумор: доброзичливі жарти на задану тему (іноді у вигляді пародій на відомі фільми). 6. Дикторський текст — у кадрі чи за кадром, що пояснює переваги рекламованого товару. 7. Демонстрація товару з переконанням у його високих споживчих якостях. 8. Використання дрібних "життєвих неприємностей" і рекомендацій, як їх уникнути (найчастіше при рекламі миючих засобів). 9. Використання аналогії. Пропонується приклад, що не має ніякого відношення до проблеми, яку необхідно вирішити рекламованим засобом (методом). Потім його компонують з інформацією про рекламований товар, використовуючи аналогії чи асоціації. Наприклад, вітаміни "тонізують" людський організм — новий вид мастила "тонізує" двигун вашого автомобіля. 10. Створення фантастичного середовища чи ситуації навколо рекламованого товару (особливо це популярно з використанням сучасних методів комп'ютерної графіки й анімації). Пропоновані методи створення телевізійної реклами не виключають один іншого — вони лежать в основі класифікації, необхідної для досліджень, аналізу і розробки рекламних звертань. Головна вимога до рекламного звертання полягає в тому, що воно повинно бути простим, чітким і не перевантаженим зайвими подробицями. Необхідно завжди пам'ятати, що реклама створюється для людей, а не для опису товару чи товарної марки. У радіорекламі необхідно дотримуватися таких основних правил: • рекламне звертання повторювати якнайчастіше; • торгову марку рекламованого виробу називати на початку передачі і якнайчастіше; • рекламне звертання давати на початку програми. Після творчої розробки і написання сценарію (створення макета) його варто погодити з рекламодавцем. Отут завжди мається небезпека, що він оцінить рекламу чи суб'єктивно буде втручатися у творчий процес. Якщо подібне відбувається, найкраще іти на компроміс: обговорення рекламного продукту направити на з'ясування питання про те, наскільки рекламне звертання відповідає цілям рекламодавця. Після затвердження рекламодавцем сценарію (макета) найбільш важливим є питання вибору виконавців — акторів, поліграфічних фірм (для друкованої реклами), теле- і радіостудій. Кожне рекламне агентство має, як правило, широке коло виконавців і виготовлювачів реклами, що відповідають його творчому кредо і комерційним можливостям. Тактика рекламних звертань докладно розглядається в темі 4.
|
||||||||
|