Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжнародний ринок і ринкові ніші

З погляду торговельних перепон ринки можуть бути закритими, частково відкритими (відкритими тільки для одних суб'єктів або тільки для певних груп товарів) і відкритими.

У найбільш розвинутих формах ринку прослідковується така елементарна структура: ринок засобів виробництва; ринок предметів споживання; ринок науково-технічної інформації; інноваційний ринок; ринок праці; грошово-кредитний і валютний ринки.

Територіальна структура складається з ринків різних мас­штабів — місцевих, регіональних, національних і міжнародних ринків

Існування міжнародного ринку пояснюється науково-технічним прогресом, що створює умови для поглиблення спеціалізації виробництва. Виробництво певних видів продукції починає перевищувати потреби внутрішнього ринку, з другого боку виробництво інших видів продукції всередині країни або недостатнє, або зовсім відсутнє. Виникає потреба в обміні продукцією між різними країнами, що і призво­дить до формування міжнародного ринку.

Поняття "міжнародний ринок" має узагальнюючий характер. В світі існує ряд міжнародних ринків, які розподіляються за видами продукції і регіонами розташування. За регіональною ознакою виділяються такі міжнародні рин­ки, як ринок ЄС, ринок країн Балтії, ринок країн СНД, ринок країн ЦЕФТА (Угорщина, Польща, Словакія, Чехія, Словенія), ринок країн НАФТА (США, Канада, Мексика), Північно-Африканський ринок, ринок країн Азії та Близького Сходу тощо. Ринки диференціюються за видами продуктів. Наприклад, міжнародні ринки нафти і нафтопродуктів, міжнародний ринок електронної продукції, автомобілів, зерна тощо.

Причини виходу фірм на міжнародний ринок: прагнення знизити витрати та отримати доступ до унікальних ресурсів; прагнення наблизитись до споживача; використання відмінностей в законодавстві різних країн для отримання пільг.

Для оцінки доцільності виходу на міжнародний ринок враховують такі критерії: політична і економічна стабільність; витрати виробництва; транспортна інфраструктура; державні пільги і стимули; наявність як кваліфікованої, так і відносно дешевої некваліфікованої робочої сили; наявність потрібних постачальників сировини, матеріалів тощо.

В умовах поглиблення спеціалізації вироб­ництва, індивідуалізації попиту, зростання нестабільності галузевої структури, інтенсивного запровадження досягнень НТП особливо актуальним стає визначення ніші для підприємства.

Ніша ринку (з лат. – „гніздо”)– це:

по-перше, порівняно новий інноваційний вид бізнесу або виробничої діяльності (не обов'язково в науково-технічному від­ношенні, але й просто по виду обслуговування);

по-друге, географічно невелика, вузькоспеціалізована галузь господарської діяльності. Ніша ринку зна­ходиться на стику двох або більше сегментів ринку.

Вибір ніші залежить від розміру і ступеня зростання ніші, інтенсивності прояву у даній ніші п'яти сил конкуренції (потенційні конкуренти, існуючі конкуренти, споживачі, постачальники, товари-замінники), перспектив прибутку, стратегічної важливості ніші для інших основних конкурентів, а також рівня відповідності можливостей фірми потребам ніші.

 




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теорії конкуренції та їх еволюція | Міжнародна конкуренція.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.