Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжнародна конкуренція.

Передумовою виникнення міжнародної конкуренції є міжнародний бізнес. Міжнародний бізнес- це економічна взаємодія підприємств (організацій) або їхніх підрозділів, що знаходяться в різних країнах.

Міжнародний бізнес визначається такими характеристиками, як:

1. Доступність і загальність. На сьогодні бізнес практично кожного підприємства будь-якої країни має широкі можливості для виходу в міжнародне середовище і розширення своєї ділової активності.

2. Ієрархічність розвитку. Входження підприємства до міжнародного бізнесу починається з простих форм зовнішньої торгівлі і по мірі розвитку може досягти найвищої форми його організації - мультинаціональної корпорації.

3. Технологічна глобалізація. Міжнародний бізнес в сучасних умовах може:

• ефективно здійснюватися „не виходячи з офісу” на основі застосування електронних бізнес-технологій;

• здійснюватися в режимі реального часу;

• за допомогою телекомунікаційних мереж зв'язку

4. Провідна роль фінансового менеджменту. Міжнародні фінансово-економічні операції стають серцевиною міжнародного бізнесу.

5. Взаємодія національного й інтернаціонального менталітету. Ефективна стратегія будь-якого підприємства в епоху глобалізації повинна сполучити в собі максимальне використання національних особливостей.

6. Знання і компетентність. Успіх діяльності будь-якого підприємства значною мірою залежить від того, наскільки його персонал обізнаний з міжнародним бізнесом, уміє практично використовувати всю суму знань, умінь і навичок, без яких входження до міжнародного бізнесу неможливе.

Міжнародна конкуренція являє собою конкуренцію виробників на світовому ринку. Міжнародна конкуренція сприяє збалансованому розвитку світового ринку, переливу капіталу не тільки між сферами виробництва, а й різними державами.

Міжнародна конкуренція історично і логічно виникає внаслідок розвитку та інтенсифікації міжнародного економічного обміну і формування світового ринку. Економічну сутність міжнародної конкуренції можна розглядати як явище і як процес міжнародних економічних відносин.

Як явище міжнародних економічних відносин міжнародна конку­ренція — це форма суперництва суб'єктів світового ринку, що вини­кає у процесі їх трансграничної взаємодії і спрямована на досягнення цілей їх міжнародної економічної діяльності. Трансграничний характер взаємодії суб'єктів світового ринку є однією з ключових ознак міжнародної конкуренції.

Як процес міжнародна конкуренція є проявом трансграничного виду взаємодії суб'єктів світового ринку, який ха­рактеризується певною структурою та технікою, наслідками й резуль­татами, а також певними умовами й правилами його ведення.

Головною умовою виникнення міжнародної конкуренції є наявність у суб'єкта такого рівня конкурентних пере­ваг, який веде до визнання його у цій якості іншими суб'єктами, які раніше визначили та розподілили між собою свої по­зиції і ролі у світогосподарських процесах. Конкурентна перевага – будь-яка ексклюзивна цінність, якою володіє суб’єкт господарювання та яка дає йому перевагу над конкурентами. Згідно теорії міжнародної конкуренції Майкла Портера конкурентна перевага створюється і утримується в тісній взаємодії від умов країни розташування (країна, де розробляється стратегія, основна продукція, технологія, робоча сила). Особливістю міжнародної конкуренції є її спе­цифічне економічне, законодавче й політичне поле конкуренції, а та­кож його соціокультурний фон, які суттєво відрізняють його від внутрішніх ринків країн. Законів функціонування та регулювання світового ринку не існує взагалі: міжнародне право має прецедентний і погоджувальний, але не законодавчий характер.

В стратегіях конкуренції провідних компаній західних країн втілюється концепція ключової компетентності Головну рису цих стратегій складає вміння визначити, швидко та ефективно використати у конкурентній боротьбі ті сторони їх ринкової діяльності, які забезпечують їм ексклюзивність і вигідно відрізняють їх від потенційних або реальних конкурентів. Ключова компетенція підприємства – здатність підприємства виконувати певні види діяльності, які склада­ють ланцюг його цінностей та використання яких створює ефект синергії у бізнесі підприємства. Вона містить у собі: накопичення та інтегрування існуючих потоків знань персоналом підприємства щодо компетентності у повних напрямах операційної діяльності; генерування нових знань, навичок і вмінь, здат­них розширювати можливості бізнесу підприємства та його споживчі цінності; розробку нових видів і напрямів бізнесу підприємства.

Конкуренція за ключові технології (продукти) відрізняється від суперництва навколо готових виробів та послуг, де боротьба здійснюється в координатах „ціна — ринкова частка підприємства”. Для успіху на другому рівні конкуренції підприєм­ство повинно мати доступ до ключових (критичних) технологій, на базі яких виробляються ключові продукти.

Конкуренція на третьому рівні ґрун­тується на інтегруванні технологічної складової з іншими ключовими активами і характеристиками підприємства (управлінням, колек­тивним навчанням), використання яких створює корпоративну ексклюзивну компетенцію. Матеріально-речовинна координата конкуренції на даному рівні трансформується у нематеріальну форму, при якій головним джерелом розвитку підприємства і формування кон­курентних переваг стають знання та „пізнавальна мобільність” пер­соналу підприємства.

 


ІІІ

 


ІІ

 

 
 
І

 


Рис. Рівні та координати міжнародної конкуренції

Міжнародна конкуренція проявляється у досяг­ненні фірмою конкурентних переваг у міжнародному супер­ництві, що визначається такими основними принципами:

§ конкурентна перевага випливає з нововведень;

§ конкурентна перевага стосується всієї системи створення цінностей. Система створення цінностей — це весь набір видів діяльності, які залучаються у процес створення виробу та його ви­користання і який охоплює ланцюжки цінностей фірми, поста­чальників, посередників, покупців;

§ конкурентна перевага підтримується завдяки постійному вдосконаленню;

§ втримання переваги вимагає вдосконалення її джерел (вартість основних фондів, політика фірми, проектні концепції та ін.);

§ підтримання переваг вимагає глобального підходу до стратегії.

 




Переглядів: 5715

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародний ринок і ринкові ніші | Предмет і завдання курсу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.