Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типи конкуренції

Види конкуренції

Функціональна - виникає внаслідок того, що одну й ту саму потребу можна задовольнити по-різному, тобто за рахунок широти і глибини асортименту однієї групи товарів.

Видова –випуск аналогічних товарів різними фірмами, або однією фірмою, але різного оформлення (тут важливим є образ фірми – торгова марка, знак).

Предметна –між аналогічними товарами різних фірм.

Цінова –найпростіший вид, коли ринок захоплюється зниженням ціни товару.

Прихована цінова –коли продукція вищої якості продається за ціною продукції конкуруючої фірми.

Недобросовісна (незаконна) –антиреклама товарів конкурентів, імітація товарів відомих престижних фірм.

Чиста конкуренція – виникає, коли численні продавці та покупці займаються купівлею-продажем одного товару. Жоден з операторів ринку сам не може впливати на ринкові ціни.
Досконала конкуренція – це чиста конкуренція, доповнена двома додатковими характеристиками: 1) абсолютна (досконала) мобільність ресурсів на вхід у ринок та вихід з нього; 2) володіння досконалим знанням ринку як покупцями, так і продавцями (вся інформація про ринок доступна для всіх у повному обсязі)
Ефективна (реальна) конкуренція - виникає коли покупці і продавці оперують незалежно, навіть якщо ринок не є чисто або досконало конкурентним. Щоб бути ефективною, конкурентна система має бути відкритою і вільною, а її учасники порівнюваними.
Монополістична конкуренція виникає, тоді коли на ринку домінує один виробник (продавець), якій протистоїть великій кількості покупців, і як наслідок цього упродовж короткого часу його товар не має в своїй категорії прямих конкурентів.

 

1.Чиста конкуренція – являє собою ринкову ситуацію, коли виробники продають стандартизовану продукцію і жоден з них не в змозі контролювати ринок та ціну.

 

Основні характеристики чистої конкуренції

Численність учасників обміну (продавців і покупців)
Стандартизована продукція(прості товари – пшениця, цукор, акції компанії)
Вільний доступ до ринку нових товарів і можливість вільного виходу

 

2. Монополістична конкуренція – це така ринкова ситуація, коли численні продавці продають подібні товари і намагаються надати їх реальні або умовні унікальні якості

Основні характеристики монополістичної конкуренції

Порівняно велика кількість невеликих виробництв
Продаж схожої, але неідентичної продукції

3. Олігополія -це домінування на ринку декількох фірм, що виробляють ідентичні або подібні товари.

Основні характеристики олігопольної конкуренції

Незначна кількість конкурентів, кожен з яких володіє достатньо великою частиною ринку якогось товару або послуги
Великий стартовий капітал
Технологічні складності
Малий доступ до важливих сировинних ресурсів
Великі можливості «ветеранів»
Наявність стимулів до злиття, зговорів, спрямованих на зниження або знищення конкуренції

 

4. Чиста монополія - це така ринкова ситуація, за якою існує тільки один продавець товару, в якого немає близьких замінників.

Характеристики чистої монополії

Єдиний продавець
Продавець здійснює практично повний контроль над цінами
Дуже важкі умови входження до галузі нових підприємців. (Вхід заблокований фінансовими, технологічними, ресурсними та правовими умовами).

 


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  3. Антипод конкуренції.
  4. В умовах конкуренції
  5. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  6. Види економічної конкуренції
  7. Види порушень законодавства про захист економічної конкуренції
  8. Визначення конкурентоспроможності методом, заснованим на теорії ефективної конкуренції
  9. Визначення стану конкуренції на ринку
  10. Визначення ціни та обсягів виробництва при монополістичній конкуренції
  11. Відповідальність за порушення законодавства про захист економічної конкуренції
  12. Відповідальність за порушення законодавства про захист економічної конкуренції




Переглядів: 2286

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тестові завдання | Монополії та монополізм

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.