Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні вимоги до знань, умінь і навичок студентів

Після вивчення теми студенти повинні знати:

§ характерні риси філософії Нового часу;

§ основні змістові наголоси у новоєвропейському світогляді;

§ провідні наукові ідеї та їх вплив на розвиток філософії в цей період;

§ основних представників філософії Нового часу.

вміти:

§ визначати зміст основних філософських позицій, що сформувалися в епоху Нового часу;

§ знаходити і обґрунтовувати органічний зв’язок між основними напрямами філософії цього періоду;

§ виділяти і пояснювати принципові новації у філософських ідеях цього часу.

розуміти:

§ значення світоглядних знань та орієнтацій новоєвропейської філософії для подальшого розвитку філософської думки;

§ особливості тлумачення людини і суспільства у філософії Нового часу;

§ внутрішній зв’язок філософії Нового часу з епохою Просвітництва та німецькою класичною філософією.

 

Ключові терміни і поняття з теми:методологія пізнання, монізм, плюралізм, метод, деїзм, емпіризм, гносеологія, дуалізм, раціоналізм, субстанція, пантеїзм, атрибут, модус, акциденція, монадологія, суб’єктивний ідеалізм, сенсуалізм, гілозоїзм, агностицизм, метафізичний матеріалізм, механіцизм, діалектика, теологія, демократія, дедукція, індуктивний метод.

Контрольні запитання

1. Дайте характеристику західної філософії Нового часу як нового періоду в розвитку філософської думки, як епохи наукової революції

2. Поясніть, внаслідок чого виникла необхідність філософського осмислення нових наукових фактів, розробки нової методології пізнання.

3. Розкрийте вихідну тезу сенсуалізму (емпіризму) за Ф. Беконом.

4. Визначте сутність індуктивного методу, що введений в науку Ф. Беконом.

5. Поясність, у чому вбачає головне джерело пізнання раціоналізм на відміну від емпіризму.

6. Як Ви розумієте слова основоположника раціоналізму Рене Декарта: ”Я мислю, отже я існую”?

7. Подумайте, у чому виявився дуалізм філософії Р. Декарта.

8. Охарактеризуйте сутність пантеїстично-матеріалістичного вчення Б.Спінози про субстанцію, атрибути і модуси. У чому полягає ідея гілозоїзму?

9. Окресліть сутність філософії Г. Лейбніца, його вчення про монади:

§ з чого складається світ?(„вищі”, „нижчі” монади, ідея „верховної” монади).

§ що є результатом єдності та узгодженості монад?

§ як Г. Лейбніц через теологію підходить до принципу діалектики?

10. Визначте, у чому полягає суть і обмеженість суб’єктивного ідеалізму Дж. Берклі. Як Ви розумієте зміст афористичного постулату Дж. Берклі: „Бути – це значить бути сприйнятим”?

11. Поясніть, у чому виражається агностицизм Д. Юма?

12. Дайте загальну характеристику ХVІІІ ст. як періоду Просвітництва в історії Європи.

13. Визначте, які проблеми знаходилися у центрі уваги європейського просвітництва.

14. Охарактеризуйте раціональну теорію „суспільного договору” Ж.-Ж. Руссо.

15. Окресліть загальнофілософські та соціально-політичні погляди Д. Дідро, П.А. Гольбаха.

16. З’ясуйте, які ідеї відстоював Ш. Монтеск’є в галузі гносеології.




Переглядів: 274

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття № 6 | Навчальні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.