Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ситуаційне керівництво

Вчені Херсі і Бланчард розробили в 70-х роках минулого століття теорію керівництва, яка допомагає керівнику оцінити поточну ситуацію. (Менеджмент Організаційної поведінки. Херсі і Бланчард, 1982).

Ця теорія базується на трьох "китах":

а) обсяг керівництва;

б) обсяг соціально-емоційної підтримки, яку керівник повинен зробити у визначеній ситуації;

в) рівень зрілості групи чи підлеглих, якими керує керівник.

Під обсягом керівництва слід розуміти ті межі, якими керівник обмежує задачі і міру відповідальності особистості чи групи. Він інструктує співробітників про те, що вони повинні робити і як, і здійснює контроль.

Під обсягом підтримки слід розуміти ті межі, в яких керівник підтримує двосторонній зв'язок, активно вислуховує, підбадьорює, виражає вдячність, улагоджує, роз'ясняє, надає підтримку і заохочує співробітництво.

Рівень зрілості визначається як межа, в якій співробітник готовий (бажання) і в стані (здатність) нести відповідальність за самостійне виконання визначеної задачі.

Основна ідея. Відповідно до теорії ситуаційного управління, керівник повинен, у міру того, як зростає ступінь зрілості співробітника, починати менше керувати і більше підтримувати. Він повинен дотримуватись цієї тактики, поки співробітник не досягне середнього рівня зрілості.

Коли рівень зрілості співробітника стає вище за середній, керівник повинен буде не тільки менше керувати ним, але і робити менше підтримки. Такий співробітник уже дозрів не тільки в досягненні виконуваної функції, але й у плані психологічному: він спроможний сам пред'являти собі власні психологічні "докори" і видавати нагороди; він вже меншою мірою потребує соціально-емоційної підтримки керівництва. Люди, що досягли цієї міри самостійності, розцінюють скорочення опіки як знак довіри керівника.

Таким чином, у теорії ситуаційного керівництва мова йде про ефективність стилів керівництва в залежності від рівня зрілості співробітника чи підлеглого у виконанні задачі, яка стоїть перед ним.

Визначення підходящого стилю керівництва. Визначення підходящого стилю керівництва здійснюється кількома етапами:

1. По-перше, керівник повинен задати собі питання, що саме він хотів би доручити своїм співробітникам.

2. Далі, він повинен визначити, який рівень зрілості співробітників у відношенні виконання даної задачі.

Виходячи з цього, можна визначити чотири стилі керівництва:

1. Низький рівень зрілості підлеглих означає, що вони не здатні виконати задачу і не хочуть брати на себе відповідальність. У такій ситуації потрібно багато керувати і мало підтримувати. Даний стиль керівництва в термінології Херсі і Бланчарда одержав найменування "наказ": його зміст інструктивний, з тенденцією до свого роду однобічного зв'язку. Зворотний зв'язок тут служить лише для того, щоб визначити наскільки зрозумілі інструкції.

2. Рівень зрілості від низького до середнього означає, що підлеглі ще не здатні, але хочуть узяти на себе відповідальність. У такій ситуації потрібно багато керувати і надавати велику підтримку, цей стиль керівництва одержав найменування "навіяння". Тут потрібно як домагатися розуміння поставленої задачі, так і виявити поблажливість у відношенні можливого опору.

3. Рівень зрілості підлеглих від середнього до високого означає їхню здатність, але непевність чи неготовність узяти на себе відповідальність. У такій ситуації потрібно мало керувати і багато підтримувати, цей стиль має на увазі спільне обговорення й одержав найменування "участь". Рішення приймаються разом.

4. Високий рівень зрілості підлеглих означає, що вони як здатні, так і хочуть прийняти відповідальність за поставлену задачу. У такій ситуації потрібно як мало керувати, так і мало підтримувати. Тут мова йде про передачу повноважень, стиль одержав найменування "делегування".

 



Читайте також:

  1. Внутрішнє керівництво реалізацією стратегій підприємства
  2. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  3. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  4. Індивідуальні відмінності волі. Впертість і вередування. Керівництво розвитком волі.
  5. Керівництво грою
  6. Керівництво і управління
  7. КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ».
  8. Лідерство і керівництво в туристичній групі
  9. Нове керівництво
  10. Нове керівництво
  11. Одномірні та багатомірні стилі керівництва. Адаптивне керівництво.
  12. Педагогічне керівництво позакласною роботою з фізичного виховання




Переглядів: 782

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найважливіші теорії в області керівництва | Техніка керівництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.