МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Виховання підлітківОсобливості виховання молодших школярів Шкільне навчання ставить перед дитиною нові вимоги не лише стосовно оволодіння знаннями, уміннями і навичками, а й до її якостей, поведінки, особистості в цілому. Загальновідоме позитивне ставлення учнів початкових класів до школи в цілому, необмежений авторитет вчителя, привабливість нової соціальної ролі учня – важливі психологічні фактори, що сприяють успішному вихованню різних сторін особистості учнів молодшого шкільного віку. Важлива роль навчальної діяльності як провідної полягає у формуванні особистості дитини, її моральних якостей, в оволодінні нормами поведінки. Колективна форма організації навчальної діяльності дає можливість розвивати в учневі такі риси, як відповідальність, критичне ставлення до процесу і результатів учіння, формувати потребу у взаємодопомозі, емоційного сприймання до переживань інших тощо. Особливу увагу в організації виховної діяльності слід приділяти розгортанню в класному колективі ініціативи, самостійності, системи взаємоконтролю і виховання на цій основі в дітей відносин взаємної відповідальності. Це сприяє успішному формуванню в учнів контрольно-оцінних функцій, глибокому усвідомленню і оволодінню нормами поведінки. Діти навчаються і звикають аналізувати, співвідносити, порівнювати власні дії та вчинки з поведінкою інших. Вчитель повинен використовувати наступні форми роботи з молодшими школярами: колективне читання і обговорення оповідань з моральним змістом, створення на уроках спеціальних проблемних ситуацій, в яких ставиться завдання аналізувати поведінку і почуття героїв, порівнювати представлену в літературному творі моральну ситуацію з аналогічними життєвими ситуаціями. У молодшому шкільному віці важливо також формувати навички вольової регуляції поведінки, вміння керувати своїми емоціями.
Навчання в підлітковому віці стає засобом формування дорослості і самоствердження, домагання визнання свого “Я” навколишніми, що є одним з найсуттєвіших новоутворень в особистості підліткового віку. Підлітковий вік є сприятливим для формування різнобічної і гармонійно розвиненої особистості учнів: виховання їхніх розумових здібностей, трудових умінь, навичок, ідейно-морального, естетичного та фізичного виховання. Усвідомлення і дотримання моральних норм поведінки підлітками виявляється в переживаннях морального задоволення, порушення ж їх викликають у них емоції обурення, гніву, осуду, сорому. Благородні вчинки супроводжуються переживаннями радості, піднесення. Підлітковий вік є періодом посиленого формування моральних почуттів. Проте, знаючи норми, деякі підлітки залишаються байдужими до порушень дисципліни, грубощів своїх ровесників, до горя, переживань інших, самі виявляють злість, агресивність тощо. В цей період зміцнюється сила волі; підлітки прагнуть до самовиховання (фізичного та вольового: сміливість, витривалість, витримка, впевненість у собі). В діяльності вони керуються особистими принципами та поглядами. Розвиваються альтруістичні позиції у ставленні до оточуючих. В організації виховної роботи з старшими підлітками, слід приділяти увагу вихованню в учнів здатності самостійно організовуватися в ідейно-політичних, моральних, естетичних та інших життєво важливих цінностях. Така здатність формується на основі колективного самоврядування підлітків, в якому кожен учень безпосередньо бере участь в активній апробації згаданих цінностей, навчається самостійно і в той час спільно з ровесниками оцінювати різні явища, критично аналізувати конкретні життєві ситуації, приймати відповідні рішення і визначати шляхи та засоби їх реалізації.
Читайте також:
|
||||||||
|