МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Початкової школиМета і завдання методичної освіти майбутнього вчителя
Стрижневою категорією, яка пов’язує воєдино всі складники освітньої системи та значною мірою детермінує результати освітнього процесу, є мета як системоутворюючий складник системи лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи. В освітньому процесі мета трактується як певна проміжна ланка між соціальним та методичним: з одного боку, мета зумовлюється об’єктивними потребами суспільства, виражаючи його соціальне замовлення, з іншого, – сама мета детермінує всю систему освіти, визначаючи як зміст системи, так і її організацію. У навчанні мета й зміст збігаються: метою навчання є формування знань, умінь і навичок для конкретних прагматичних цілей. Змістом навчання виступають ті ж самі знання, уміння і навички. В освіті мета й зміст відрізняються. Метою освіти є формування людини як особистості: розвиток її духовних сил, здібностей, піднесення потреб, виховання морально відповідальною і соціально пристосованою. Зміст освіти складає культура як сукупність матеріальних і духовних цінностей, накопичених людською спільнотою в процесі цивілізації. Відповідно головною метою освіти є створення суб’єкта культури – не лише навченої й освіченої, але й культурної особистості. Головна мета системи методичної освіти майбутнього вчителя полягає в набутті студентом основ методичної компетентності. При цьому рівень компетентності, якому передують рівень грамотності й рівень ремесла, є третім рівнем професіоналізму вчителя, передостаннім перед рівнем мистецтва як проявом методичної майстерності. Кожному рівню відповідає своя система складників: - рівню грамотності – система знань; - рівню ремесла – система умінь; - рівню майстерності – система навичок. Входження України в європейський простір вищої освіти в контексті Болонського процесу передбачає модернізацію вітчизняної системи вищої освіти, зокрема відображення загальних цілей європеїзації у змісті національних освітніх систем, зокрема щодо методики викладання конкретних предметів. Тому відповідно до загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти метою лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи вважається його методична компетентність, що складається з кількох елементів (знань, умінь і навичок, здібностей та психологічної готовності) і тісно пов’язана з рядом інших компетентностей (соціально-психологічною, комунікативною, предметною, інформаційною) та професійно значущими якостями особистості, особливо автономією та креативністю. Визначення завдань методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи передбачає визначення їхньої логіки й послідовності (ієрархії) для кожного з етапів формування відповідної методичної компетентності. Основними завданнямиє: 1) завдання професійної освіти (є макросистемою відносно до методичної освіти) майбутнього вчителя початкової школи; 2) завдання методичної освіти (є підсистемою відносно професійної освіти) майбутнього вчителя початкової школи; 3) завдання кожної з підсистем методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи – „Аудиторні заняття”, „Самостійна робота”, „Індивідуальна науково-дослідницька робота”, „Педагогічна практика”; Частковими завданнямиє: 1) завдання навчальної дисципліни „Методика викладання української (рідної) мови в початковій школі”; 2) завдання розділів і тем теоретико-практичних навчальних дисциплін, названих вище; 3) завдання організаційних форм навчання студентів із методики викладання української мови в початковій школі. Таким чином, метоюпрофесійної освіти майбутнього вчителя початкової школи є формування у студентів відповідної професійної компетентності. Завдання полягає у формуванні професійної культури вчителя початкової школи, яку в сукупності з методичною культурою складають соматична, соціальна, духовна, філологічна, білінгвістична, психологічна й педагогічна культури. Метою методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи є формування у студентів відповідної методичної компетентності. Завданняполягає у формуванні методичної компетентності вчителя початкової школи, зокрема в області викладання української мови, яка, нагадаємо, є сукупністю знань про всі складники системи й процесу мовної освіти молодших школярів та про вчителя початкової школи; навичок здійснення методичної діяльності щодо аспектів мовної освіти молодших школярів на уроках та позакласних заходах; умінь реалізації методичної діяльності вчителя початкової школи в природних умовах, кожний складник якої (знання, вміння і навички) пронизано бажанням його здійснення. Завданням підсистеми “Аудиторні лекційні та семінарсько-практичні заняття” є формування у студентів методичної компетентності здійснення мовної освіти молодших школярів на уроках української мови. Провідне завдання підсистеми полягає в набутті студентами відповідних декларативних методичних знань та оволодінні процедурними методичними вміннями. Завданням підсистеми „Самостійна робота” є розвиток у студентів потреби в постійній самоосвіті, умінь і навичок самостійного навчання, визначання його завдань і засобів, умінь планування, а також підготовка студентів до безперервної освіти. Завданням підсистеми „Індивідуальна науково-дослідницька робота” є формування у студентів науково-дослідницької компетентності вчителя початкової школи в галузі викладання української. Провідне завдання підсистеми полягає в набутті студентами відповідних методичних знань й оволодінні методичними уміннями і навичками. Завданням підсистеми „Педагогічна практика” є набуття студентами практичного досвіду в природних умовах: а) здійснення мовної освіти молодших школярів в умовах українсько-російського близькоспорідненого білінгвізму; б) наукового дослідження процесу мовної освіти в початковій школі. Провідне завдання підсистеми полягає в оволодінні студентами конкретними методичними навичками. Визначення мети і завдань лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи зумовлює стратегічні напрямки розробки змісту методичної освіти студентів. Читайте також:
|
||||||||
|