МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Застосування принципу саморегулюванняПри цьому машина за допомогою спеціальних пристроїв автоматично відновлює свої функції. Цей напрям має практично необмежені можливості підвищення надійності й довговічності машин і базується на принципах кібернетики. Технічно реалізувати його дуже складно. 6.2 Конструктивні, технологічні та експлуатаційні способи підвищення надійності
Розглянемо окрему гідравлічну машину (насос) і визначимо способи підвищення її надійності. 1 Конструктивні способи Надійність машини закладається на стадії конструювання і визначається головним чином її конструкцією. З позиції надійності оптимальною є така конструкція машини та її елементів, коли з найменшими затратами коштів досягається потрібна тривалість роботи окремих вузлів, механізмів і машин в цілому при заданій безвідмовності та довговічності й регламентованих затратах на технічне обслуговування та ремонт. Для підвищення надійності необхідно: а) проводити конструювання з урахуванням аналізу кращих вітчизняних і закордонних аналогів (вибирати найбільш прогресивну конструкцію); б) використовувати стандартизовані та уніфіковані вузли і деталі (при цьому зменшуються номенклатура деталей і вартість машини, спрощується її ремонт); в) враховувати зовнішні умови ( передбачати захист від вібрації, ударних навантажень, пилу, вологості та ін); г) використовувати високоміцні та зносостійкі матеріали (при цьому зменшується маса деталей і збільшується термін служби машини). 2Технологічні способи Машина повинна виготовлятися з урахуванням сучасних прогресивних технологій. До основних напрямів підвищення надійності належать: а) вибір раціональних способів обробки і режимів різання (при цьому забезпечується невелика шорсткість і достатня мікротвердість поверхневого шару); б) правильний вибір послідовності технологічних операцій; в)забезпечення раціональних способів складання машин.
3 Експлуатаційні способи Експлуатаційні способи впливають на термін служби машин. Для збільшення їх надійності необхідно: а) забезпечити обкатку машини і визначити причини раптових відмов і спосіб їх усування; б) добре організувати технічне обслуговування машин (своєчасне змащування, заміну деталей, регулювання та ін.); в) експлуатувати машини тільки в режимах, зазначених у технічній документації.
6.3 Підвищення надійності методом резервування. Класифікація резервування Резервування - метод підвищення надійності машин введенням в систему резервних (запасних) елементів. Тобто поряд з основними елементами, передбачаються надлишкові, котрі не є функціонально необхідними. Резервування дозволяє зменшити імовірність відмов на декілька порядків. Найбільш широко використовується в радіоелектроніці. В машинобудуванні застосовують у випадках, якщо є небезпека аварії. Приклади. Автомобілі та інші транспортні машини мають 2-ну або 3-ну системи гальмування, вантажні машини – подвійні «шини» на задніх колесах. У пасажирських літаках використовують 3-4 двигуни (вихід із ладу одного або декількох двигунів, крім останнього, не приводить до аварії літака), на морських судах застосовують по 2 двигуни. В насосах це подвійна система змащування, подвійні ущільнення (манжетне і щілинне) та ін.
Класифікація резервування наведена на рис. 6.1.
Рисунок 6.1 – Види резервування Резервування можна поділити на декілька видів: а) роздільне резервування – резервуються тільки окремі, найменш надійні елементи; б) загальне резервування – резервується вся машина в цілому; в) постійне резервування –основний елемент (система) і всі резервні працюють одночасно; г) резервування з заміщенням –резервні елементи (системи) вступають в дію тільки після відмови основних.
6.3.1 Роздільне резервування
1 При роздільному резервуванні елементи підключаються паралельно з основними. Припускають, що основні та резервні елементи однакові й мають рівну імовірність відмови. При відмові одного елемента навантаження на ті, що залишилися, збільшується. Це зменшує імовірність їх безвідмовної роботи. Схема резервування наведена на рис. 6.2.
P(t)
Рисунок 6.2 – Схема роздільного резервування
Імовірність відмови всіх елементів системи (основних і резервних) визначається за теоремою множення імовірностей , (6.1) де Q(t) – імовірність відмови елемента і. Імовірність безвідмовної роботи системи . (6.2) Якщо елементи однакові, то , (6.3)
а . (6.4) Роздільне резервування доцільно застосовувати для елементів, що мають невелику імовірність безвідмовної роботи. Резервні елементи конструктивно повинні бути сумісними з основними. До елементів, які можна роздільно резервувати, належать: підшипники, фільтри, ущільнення, елементи живлення та ін.
Приклад.Імовірність відмови елемента Q1 = 0,01, кількість їх - n = 2 (відбувається дублювання). Визначити імовірність безвідмовної роботи системи. Розв’язання: . Якщо Q = 0,01 і n = 3 (подвійне резервування), то імовірність безвідмовної роботи системи: .
Резервування дозволяє створювати систему великої імовірності. Наприклад, елемент має Рі = 0,7, система – n = 4. Тоді імовірність безвідмовної роботи системи: .
Читайте також:
|
|||||||||||
|