Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закон єдності аналізу й синтезу

Аналіз і синтез є елементами біологічного й інтелектуального розвитку. Суть аналізу (декомпозиції) полягає розділенні цілого на частини, представлення складного у вигляді простих складових, зміна цих частин, додавання нових або усунення деяких з них для ефективної діяльності або зручності дослідження. Суть синтезу (агрегування) полягає у з'єднанні, об'єднанні (уявному або реальному) оновленого набору простих складових об'єкта в єдине ціле, узгодження їх діяльності для ефективнішої діяльності або зручності дослідження.

Аналіз і синтез становлять основу інтелектуального процесу будь-якої розумної людини – цим вона відрізняється від інших представників тваринного світу. Аналіз дає знання, а синтез – розуміння. В цілому, люди розрізняються за домінуванням аналітичного або синтетичного складу мислення. Наприклад, щоб розібратися в труднощах сімейного життя людина з аналітичним мисленням виділить основні її елементи (житлові умови, відносини у сім’ї, інтереси і потреби членів сім’ї, матеріальний стан тощо), потім проаналізує їх окремо ізнайде несприятливі елементи, далі вона спробує знайти причини такого стану речей і, по можливості, покращить ці елементи. А далі, в її розумінні, покращені елементи сімейного життя повинні спільно привести до благополуччя. Людина з синтетичним мисленням при сімейних проблемах спробує уявити собі всі елементи, що оточують сім’ю (сусідів, шкільних вчителів своїх дітей, ставлення до роботи, рівень життя оточуючих и т.д.). У такому наборі він постарається знайти найкращі умови для існування сім’ї, можливо, цим рішенням буде переведення дитини в іншу школу або переїзд сім’ї в інший район міста, країни.

За переважанням аналітичного або синтетичного мислення студентів можна розділити на дві групи, кожна з яких для підвищення ефективності навчання повинна займатися за своєю методикою:

- для аналітичної - більше часу можна приділяти деталям процесу;

- для синтетичної - більше уваги приділяти порівняльному аналізу процесу в цілому з еталонами, моделями та ін.

Аналіз та синтез властиві також і колективному мисленню учених, фахівців. Переважання колективного аналізу над синтезом приводить до диференціації наук, до глибшого вивчення спеціальних питань. Синтетичність мислення приводить до розвитку узагальнених наук про природу, людину, космос (наприклад, кібернетика, теорія мозку, космогонія); а також до створення пограничних наук типу біоніки, біофізики, персономіки, політології та ін.

Аналіз і синтез в індивідуальному та колективному мисленні переплітаються і не можуть функціонувати окремо. Тому, коли мова йде про єдність аналізу і синтезу, ми маємо на увазі їх нерозривність і взаємодію у процесі будь-якої мисленнєвої діяльності.

Аналіз і синтез мають велике практичне значення у процесі реформування і реструктуризації компаній, організації колективної праці, наукових дослідженнях.

Формулювання закону єдності аналізу і синтезу: кожна система (біологічна або соціальна) прагне налаштуватися на найбільш економний режим функціонування за рахунок постійної зміни своєї структури або виконуваних функцій.

У теорії організації аналіз включає дві основні процедури:

- розділення цілого на частини;

- поліпшення функціонування кожної з цих частин.

Синтез також складається з двох процедур:

- узгодження характеристик виділених частин;

- об'єднання їх в одне ціле.

Процедури поліпшення характеристик виділених частин організації та узгодження цих характеристик в основному належать до теорії управління і менеджменту, а розділення і об'єднання – безпосередньо до теорії організації. Процеси розділення і об'єднання в природі і штучних організаціях здійснюються постійно і циклічно. Швидкість і результат (позитивний чи негативний) перетворень залежать від творчих ресурсів компанії, а також від діапазону зміни зовнішнього або внутрішнього середовища.

Загалом, аналіз (розділення) деякої системи може йти за трьома шляхами:

- виділені частини незалежні одна від іншої і зберігають при цьому всі свої властивості;

- виділені частини залежні одна від іншої і при розділенні втрачають ряд неосновних властивостей;

- виділені частини залежні одна від іншої і при розділенні втрачають основні властивості.

При різних шляхах виділення аналіз частин має здійснюватися так, щоб не були втрачені важливі властивості частин і була б реальна користь для всієї організації. Так, якщо в організації розглядати кожен підрозділ окремо як самостійний, довести до досконалості її діяльність, то зовсім необов’язково буде працювати найкращим чином і організація, що з них складається.

Важливою стороною аналітичної роботи є аналіз причинно-наслідкових зв’язків між виділеними частинами. Це зводиться до знаходження необхідних і достатніх умов для підтримки необхідної взаємодії між частинами цілого. Важкість аналітичної роботи полягає у визначенні елемента, до якого слід здійснювати розподіл цілого. Тут може допомогти досвід і інтуїція, досвід допомагає при повторенні ситуацій, а інтуїція - при виникненні нових. Наприклад, у рік сім’ї, що періодично проводиться у США, увага держави зосереджена на методах по удосконаленню сімейних відносин. Аналіз можна вести на трьох рівнях:

- державному - для удосконалення сімейного законодавства, в тому числі впровадження контрактної системи; здійснення протекціонізму при прийомі на роботу і просуванні персоналу з благополучних сімей;

- суспільному - для створення клубів сім’ї, формування суспільної думки про важливість сім’ї;

- сімейному - для проведення просвітницької, виховної, примирювальної роботи з членами сім’ї.

Найкращий результат можна отримати при державному підході, хоча кожен з двох інших має свої переваги.

Синтез (об’єднання) здійснюється на основі взаємної необхідності і взаємодії. Процес об’єднання проводиться в два етапи:

- моделювання нового цілого або в думках, або з допомогою пакетів прикладних програм на комп’ютері;

- практична реалізація проекту.

Отримання при об’єднанні елементів нового цілого роботоздатного утворення, потенціал якого вище суми потенціалів об’єднаних елементів, носить назву емерджентність[3]. Емерджентність включає ефект синергії, але емерджентність більше відноситься до явищ, а синергія — до процесів, які відбуваються в окремих елементах організацій.

Щодо того, як здійснювати аналіз і синтез організацій власну думку має Е.А. Смирнов, який пропонує використовувати метод поступового наближення, що включає чотири рівні[4]:

1. Попередній аналіз з позицій стороннього спостерігача.

2. Мозкова атака на нараді основних спеціалістів організації.

3. Створення групи розвитку підприємства і формування стратегії розвитку організації.

4. Постійна робота групи розвитку в рамках нового структурного підрозділу організації.

Закон єдності аналізу і синтезу має свої суттєві особливості, істотні відмінності від інших законів, які заключаються в наступному:

- не виражає специфіки історично визначених відносин, а характеризує загальні зв’язки і відносини в соціальному середовищі взагалі;

- виступає в ролі каталізатора суспільного прогресу;

- його роль з розвитком суспільства зростає.

Для виконання цього закону керівникові рекомендується:

- складати та реалізовувати програми постійного вдосконалення організації, її елементів і підрозділів;

- проводити маркетингові дослідження в ключових сферах діяльності;

- використовувати інформаційні технології управління.

Даний закон може бути реалізовано в тих же трьох варіантах, що й закони, розглянуті раніше.

У відповідності з першим варіантом ні керівник, ні підлеглі нічого про нього не знають. В організації відбуваються формальні і неформальні зміни в структурі, виконуваних функціях, персоналі. Такі зміни можна вважати рутинними. Якщо такі зміни відбуваються вчасно, тоді вони непомітні, але закон єдності аналізу і синтезу реалізується ефективно. При невідповідності швидкості перетворень потребам організації або її зовнішнього середовища виникають проблеми з прибутковістю, конкурентоспроможністю та іншими характеристиками. З часом проблеми будуть виявлені, але час реакції буде вже втрачено.

У другому варіанті керівник знає про закон, а його підлеглі не знають. При невідповідності поточних організаційних змін вимогам зовнішнього і внутрішнього середовища, керівник оцінює лише неповноту такої відповідності. Підлеглі не прагнуть ні до яких перетворень, а керівнику доводиться переконувати людей у необхідності конкретних змін. Якщо ж виявлені великі невідповідності, персонал буде активно приймати участь у перетвореннях, але реакція також буде запізнілою.

Третій варіант є найбільш сприятливим, так як керівник і підлеглі знають про існування закону. Свій вклад в дію закону вносять всі працівники в межах своїх повноважень і відповідальності. На основі інформації, що надходить, складаються плани реорганізації діяльності окремих підрозділів. Завдання керівника заклечається в:

- забезпеченні джерел інформації;

- організації навчання своїх співробітників;

- впровадженні найбільш досконалих технологій.

Отже, для забезпечення успішної діяльності, керівник організації повинен:

- прагнути до постійного моніторингу внутрішніх і зовнішніх сильних і слабких сторін організації (добре відомий SWOT-аналіз);

- ретельно планувати діяльність як всієї організації, так і окремих підрозділів;

- прагнути до мінімізації виробництва по ресурсах;

- застосовувати сучасну інформаційну технологію.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Закони ідеальних газів.
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  6. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  7. Аграрні закони України
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.




Переглядів: 1299

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закон інформованості – упорядкованості | ТЕМА2. ОСНОВНІ ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТЕОРІЇТА МОДЕЛІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.