МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хлопці.Чутливі фази розвитку рухової функції в учнів шкільного віку (за А.Гужаловським)
Умовні позначення: х – фази низької чутливості хх – фази середньої чутливості ххх – фази високої чутливості
Наводимо деякі приклади вікової динаміки природного розвитку окремих рухових якостей у хлопців і дівчат шкільного віку.
1. Найвищі темпи розвитку характерні для розвитку рухових якостей швидкості рухів ніг (у 7-9 років), загальної витривалості (у 8-9 і 12-13 років), гнучкості хребта (у 9-10, 13-14 і 15-16 років), статичної рівноваги (у 9-10, 14-15, 16-17 років), силової (динамічної) витривалості згиначів тулуба (у 11 -12 років), статичної витривалості згиначів плеча (у 14-15 і 16-17 років) і сили розгиначів тулуба (у 16-17 років). 2. Високі темпи розвитку мають місце у розвитку силової (динамічної) витривалості згиначів тулуба (у 12-13 і 15-16 років), сили розгиначів тулуба та статичної витривалості згиначів плеча (у 13-14 років), загальної витривалості та швидкісно-силових якостей розгиначів ніг і тулуба (у 14-15 років). 3. Помірно високі темпи розвитку відмічаються у розвитку сили розгиначів тулуба (у 8-9,10-11 і 14-16 років), швидкості рухів ніг (у 9-10 і 15-16 років) і швидкісно-силових якостей розгиначів ніг (у 10-11 років).
Хронологічна послідовність рівних за темпами росту сприятливих періодів розвитку рухових якостей у дівчат характеризується такими особливостями: 1. Найвищі темпи розвитку спостерігаються у розвитку швидкості рухів ніг (у 7-9, 10-11 і 13-14 років), статичної рівноваги (у 8-9, 11-12 років), швидкісно-силових якостей розгиначів ніг (у 9-12 років), силової (динамічної) витривалості згиначів тулуба (у 9-12 років), сили розгиначів тулуба (у 10-11 і 16-17 років), загальної витривалості.(у 11-12 років) і гнучкості хребта (у 14-15 і 16-17 років). 2. Високі темпи розвитку мають місце у розвитку статичної витривалості згиначів плеча (у 7-8, 10-11 і 14-15 років), статичної рівноваги (у 7-8 19-10 років), силової (динамічної) витривалості згиначів тулуба (у 8-9 і 12-13 років), швидкості рухів ніг (у 9-10 років), загальної витривалості (у 9-10 років), сили розгиначів тулуба (у 11-12 років) і гнучкості хребта (у 11-12 і 13-14 років). 3. Помірно високі темпи характерні для розвитку сили розгиначів тулуба (у 7-9 років), швидкісно-силових якостей розгиначів ніг (у 7-8 і 14-15 років), силової (динамічної) витривалості згиначів тулуба (у 7-8 років), гнучкості хребта (у 7-8 і 9-10 років), загальної витривалості (у 8-9 і 16-17 років), статичної рівноваги (у 12-13 років) та швидкості рухів ніг (у 15-16 років).
Абсолютна сила м’язів характеризується високими темпами приросту упродовж всього середнього та старшого шкільного віку (але найбільш інтенсивно сила збільшується у віковий період від 11 до 13 років (рис.2)). Вікова динаміка відносної сили має дещо інший характер. Відносна сила сягає високих показників в 10-11 років, а потім вона стабілізується, або навіть знижується внаслідок бурхливого розвитку тотальних розмірів і маси тіла. Повторне зростання темпів розвитку відносної сили припадає на вік від 15 до 17 років.
Бистрість (прудкість). Рухові реакції та частота рухів найкраще розвиваються до 11-12 років, а в 13-14 років ці показники наближаються до величин характерних для дорослих. У віці від 11-12 до 15-16 років спостерігаються високі темпи приросту швидкості цілісних рухових дій – поодиноких та циклічних [4]. Гнучкість природно зростає до 14-15 років, але у різних суглобах вона має різну динаміку розвитку. Так, у кульшових суглобах найвищий темп приросту амплітуди рухів спостерігається з 11 до 13 років. Рухливість суглобів хребта зростає до 15 років (рис.3).
Рис. 3. Вікові зміни активної та пасивної гнучкості хребта (за Б.В. Серцевим)
Наведені періоди розвитку рухових якостей є підставою для планування фізичної підготовки учнів з 1-го по 11-й клас. У кожному класі зазначений процес здійснюють комплексно з пріоритетом щодо тих якостей, для розвитку яких у цьому віці є сприятливі передумови.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|