Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поділ підприємств на класи відносно їхнього кредитного рейтингу

Методика аналізу кредитоспроможності підприємства

 

Напрями аналізу кредитоспроможності визначаються вищеописаними завданнями аналізу, виконання яких, як правило, передбачає здійснення певних розрахунків, порівнянь, обчислення значень різноманітних фінансових коефіцієнтів тощо.

При дослідженні репутації підприємства, в першу чергу звертають увагу на його кредитну історію. За наявності попереднього досвіду співпраці з позичальником, позикодавець може звірити фактичні надходження коштів з графіком погашення кредиту, передбаченим кредитною угодою за відсутності такого досвіду, кредитор може звернути до спеціалізованих організацій, які формують банк даних про кредитні історії та рейтинги позичальників.

В основу побудови рейтингу позичальників, як правило, закладають їхній поділ на п’ять класів (табл. 6.1).

Таблиця 6.1

Клас підприємства Рейтинг підприємства Можливість і умови надання кредиту
А Дуже високий Пільгова відсоткова ставка за користування кредитом, можливість надання позики без забезпечення
Б Високий Кредит надається за середньо ринковою відсотковою ставкою, рівень забезпечення незначний
В Задовільний Видача кредиту на загальних умовах
Г Низький Кредит видається за високої відсоткової ставки, що включає ще й премію за ризик, під кілька видів забезпечення
Д Неприйнятний Кредит не видається

 

Кредитний рейтинг визначається на основі ключових показників фінансово стану підприємства відповідно до рейтингової шкали.

Крім визначення кредитного рейтингу при дослідженні репутації позичальника враховують якісні характеристики підприємства та його керівництва: відповідальність, компетентність тощо.

Після цього проводять аналіз фінансового стану позичальника: визначають тип фінансової стійкості, аналізують ліквідність балансу, розраховують відносні показники фінансової стійкості та платоспроможності, досліджують ефективність використання ресурсів через обчислення коефіцієнтів їхньої оборотності тощо.

Не менш важливою є оцінка прибутковості діяльності підприємства для визначення його спроможності заробити кошти не лише для погашення основної суми, але й відсотків за кредит. Оцінку прибутковості здійснюють за допомогою розрахунку показників рентабельності, зокрема:

- рентабельності продукції, яка свідчить про те, чи підприємство в принципі може отримати позитивний фінансовий результат; якщо продукція нерентабельна і неконкурентоспроможна, то підприємство не отримає прибутку від своєї основної діяльності, а отже буде мати значні труднощі з поверненням кредиту;

- рентабельності активів, яка дає змогу встановити доцільність підприємству отримувати кредит; якщо рентабельність активів є нижчою відсоткової ставки за кредит, підприємству невигідно його брати. Крім того, такий рівень рентабельності активів може свідчити про недостатність прибутку для погашення відсотків за кредит.

Прибуток підприємства є не лише джерелом сплати відсотків за кредит, а й джерелом його подальшого розвитку, сплати дивідендів тощо. Чим більше прибутку затрачається для погашення відсоткових платежів, тим менше його залишається в розпорядженні підприємства. Тому має місце доцільність розрахунку коефіцієнтів обслуговування фінансового боргу, які відображають співвідношення між величиною прибутку та обсягом відсоткових платежів. Одним з таких показників є коефіцієнт покриття відсотків (кп%) (6.1):

. (6.1)

Але не прибутками позичальник погашає свої кредитні зобов’язання, а грішми. Тому невід’ємним напрямом визначення рівня кредитоспроможності підприємства є оцінка його спроможності генерувати грошові кошти. Для цього проводять аналіз грошових потоків, при здійсненні якого найбільшу увагу звертають на грошовий потік від операційної діяльності. Наявність позитивного чистого грошового потоку від операційної діяльності є однією з ключових вимог нормального обслуговування кредитного боргу. Якщо чистий грошовий потік від операційної діяльності є негативним, то для погашення кредиту позичальнику доведеться або продавати свої необоротні активи (забезпечити притік коштів від інвестиційної діяльності) чи отримувати нові позики. На основі співвідношення величини чистого грошового потоку і обсягу боргових зобов’язань встановлюють клас кредитоспроможності підприємства (табл. 6.2).

Таблиця 6.2


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. V. Класифікація і внесення поправок
  8. V. Класифікація рахунків
  9. V. Розподільний диктант.
  10. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  11. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  12. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.




Переглядів: 447

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність кредитоспроможності підприємства, мета і завдання її аналізу | Класи кредитоспроможності підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.