Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи, цілі та завдання державного регулювання

Розвиток системи державного регулювання фондового ринку, процес становлення державних органів, які здійснюють його регулювання в Україні, визначення їх повноважень та компетенції відбувалися одно­часно з проведенням ринкових реформ та пошуком оптимальних методів державного регулювання економіки в цілому.

Правові засади державного регулювання фондового ринку були визначені Законом України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", прийнятим Верховною Радою України ЗО жовтня 1996 року. Згідно з цим законом державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку (ДКЦПФР), яка підпорядковується Президенту України і є підзвітною Верховній Раді України. Інші державні органи (Фонд державного майна України, Міністерство фінансів України, Національний банк України, Антимонопольний комітет України) здійснюють контроль за діяльністю учасників фондового ринку у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Сьогоднішній стан державного регулювання фондового ринку характеризується тим, що:

■ активний розвиток фондового ринку потребує збільшення адміністра­тивних повноважень ДКЦПФР у питаннях правозастосування;

■ діюче законодавство надає органам виконавчої влади повнова­ження суттєво впливати на діяльність учасників фондового ринку че­рез прийняття нормативно-правових актів з питань розміщення (вида­чі) цінних паперів (облігацій місцевих позик, векселів тощо).

Принцип визначення повноважень держави має бути реалізований через оптимальний розподіл функцій між конкретними органами ви­конавчої влади, наділення цих органів чітко визначеними засобами виконання своїх повноважень, налагодження взаємодії між органами виконавчої влади, визначення єдиного координуючого органу держави на фондовому ринку; застосування механізму відповідальності перед державою як посадових осіб органів виконавчої влади, так і учасників ринку.

Принцип незалежності органів виконавчої влади передбачає встановлення ефективного правового захисту їх працівників, достат­ність на суспільно прийнятому рівні фінансування та матеріально-технічного забезпечення, налагодження ефективної взаємодії з право­охоронними органами з метою забезпечення незалежності посадових осіб від незаконного втручання в їх діяльність.

Принцип звітування посадових осіб стосовно виконання своїх повноважень може відбутися через проведення прес-конференцій з інформацією про стан фондового ринку України, оприлюднення звітів через засоби масової інформації, налагодження зв'язків з учасниками фондового ринку.

Принцип послідовності в діяльності окремих органів виконавчої влади передбачає чітке дотримання ними обраного Президентом Укра­їни, Верховною Радою України та Урядом курсу реформ в економіці та реалізацію заходів, зрозумілих для учасників ринку (в тому числі населення як інвестора), встановлення процедури участі СРО в підготов­ці принципово важливих для ринку рішень.

Принцип відповідності працівників органів виконавчої влади з регулювання фондового ринку високим професійним стандартам пе­редбачає дотримання ними найвищих професійних стандартів та чіт­ких інструкцій щодо різних аспектів своєї діяльності, включаючи уни­кнення ними конфлікту інтересів (в тому числі при придбанні чи від­чуженні цінних паперів та здійсненні контрольних та наглядових пов­новажень за учасниками ринку), використання інформації, отриманої в ході виконання повноважень держави, включно для цілей, прямо пе­редбачених чинним законодавством, суворе дотримання режиму конфі­денційності при роботі з інформацією з обмеженим доступом, недо­пущення розголошення інформації, яка може завдати шкоди учас­никам ринку чи органам виконавчої влади, неупередженість у виконанні повноважень держави. Важливе значення тут має запровадження механізму відводу та самовідводу (за аналогією з судовою владою) при виявленні факту конфлікту інтересів при виконанні повноважень.

Державне регулювання фондового ринку повинно бути спрямо­вано на:

■ забезпечення захисту прав інвесторів, прозорості, справедливості і ефективності фондового ринку, зниження ризиків учасників ринку по операціях з цінними паперами;

■ сприяння добросовісній конкуренції на фондовому ринку, збіль­шення ринкової капіталізації та економічне зростання держави;

■ створення атмосфери довіри як серед учасників фондового ринку, так і серед потенційних інвесторів;

■ створення сприятливих умов та забезпечення рівних можливостей для діяльності широкого кола професійних учасників фондового ринку, що відповідають чітко визначеним критеріям допуску;

■ заохочення нових учасників до діяльності на фондовому ринку, оптимізація процедур входження в фондовий ринок;

■ посилення координації діяльності державних органів між собою та з СРО з питань регулювання фондового ринку, здійснення контроль­но-ревізійних та наглядових повноважень;

■ сприяння процесам впровадження нових фінансових інструментів;

■ реалізацію єдиного системного підходу до розвитку законодавст­ва щодо фондового ринку, узгодження його з законодавством ЄС;

■ інформаційну відкритість органів державного регулювання, за­безпечення вільного доступу до інформації, яка знаходиться в межах їх компетенції.

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  4. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  5. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  8. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  9. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  10. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  11. Автоматичне регулювання.
  12. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду




Переглядів: 732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система ефективного регулювання фондового ринку | Основні принципи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.