МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Спробою захистити суверенні права республік було запровадження республіканського представництва у вищих органах влади РСФРР.Державний статус УСРР у 1921—1922 рр. Проміжний підсумок. Таким чином, на другому етапі формування принципів Союзу РСР ішов процес посилення підпорядкування України, обмеження її суверенітету.
Державний статус УСРР у 1921-1922 рр. визначався договором про військовий і господарський союз між УСРР і РСФРР від 28 грудня 1920 р., Постановою РНК УСРР від 25 січня 1921 р. «Про уповноважених РСФРР при Раднаркомі УСРР» і рядом інших партійних і державних актів. Номінально УСРР була суверенною державою, однак, фактично федерація радянських республік, що розвивалася в 1921-1922 рр., із самого початку мала нерівноправний характер. Права центральної влади належали керівним органам РСФРР: - Всеросійському з'їзду рад і ВЦВК, - Раді Праці й Оборони, - Держплану, - Вищій Раді Народного Господарства (ВРНГ), - а також шести об'єднаним наркоматам (військових і морських справ, шляхів сполучення, фінансів, праці, зовнішньої торгівлі, пошти і телеграфів), яким підпорядковувалися українські республіканські органи влади. Поступово в державних органах РСФРР зосередилося управління найважливішими галузями української промисловості. У рішеннях IV Всеросійського з'їзду рад і IV Всеросійського з'їзду раднаргоспів була розроблена єдина система управління промисловістю всіх радянських республік. Промисловість розподілялася на загальнофедеративну і місцеву. ВРНГ РСФРР безпосередньо керувала промисловістю всіх республік. Республіканські ВРНГ ставали обласними органами ВРНГ РСФРР. В об'єднаних галузях державного управління нормативні акти РСФРР були обов'язковими для України. Об'єднані наркомати фактично були комісаріатами РСФРР і не враховували інтересів України, ігнорували її специфічні особливості. За таких умов порушення суверенних прав УСРР було неминучим. Зосередження в органах влади РСФРР керівництва важливими галузями діяльності всіх радянських республік було проявом спроби перетворити ці республіки на автономні у складі Росії. Цей курс, що дістав назву «автономізація» особливо активно проводився наркомом у справах національностей РСФРР Й. Сталіним. До складу Всеросійського ЦВК вже в червні 1920 р. було включено 30 представників від УСРР. Українські керівники X. Раковський, Г. Петровський і В. Затонський неодноразово звертали увагу ЦК РКП(б) на недоліки в міждержавних відносинах УСРР і РСФРР. У 1922 р. на засіданнях політбюро ЦК КП(б)У систематично розглядалися питання, пов'язані з розмежуванням повноважень між російськими й українськими наркоматами і відомствами. У березні 1922 р. з метою уточнення прав і обов'язків УСРР у її відносинах з РСФРР була створена спеціальна комісія з членів ЦК РКП(б) і ЦК КП(б)У. Вона провела ряд засідань, розробила кілька угод щодо окремих наркоматів. Читайте також:
|
||||||||
|