Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота з підручником.

Чому «автономісти» рішуче не обстоювали свої погляди?

Проблемне запитання.

Прибічники «автономізації» під тиском аргументів вождя відмовилися від своїх поглядів.

В. Ленін запропонував покласти в основу принцип федерації.

В. Ленін не брав участі в роботі комісії через хворобу.

Саме незгода зі Сталіним, витрактована досить швидко прямим звинуваченням у відмові від фе­дерації республік, стала підставою для звільнення його в 1923 р. з посади Голови Раднаркому УСРР.

Він і М. Скрипник натомість схилялись до ідеї конфедерації — утворення Союзу Соціа­лістичних Держав.

Що таке конфедерація? (Це союз суверенних держав, які пов­ністю зберігають незалежність і створюють об'єднані органи з ме­тою координації своїх дій у певних сферах — воєнній, зовнішньопо­літичній тощо.)

Позиція X. Раковського не лишилась без уваги і, зрештою, була підставою для певних оргвисновків.

Як тільки покращився стан здоров'я, він ознайомився з матеріалами комісії і категорично виступив проти сталінської моделі об'єднання респуб­лік як вияву жорсткого централізму, що в майбутньому викликала б відцентрові тенденції.

- Що таке федерація? (Це така форма державного устрою союзної держави, яку складають державні утворення — республіки, штати тощо, які мають певну юридичну і політичну самостійність.)

В. Ленін з властивою йому рішучістю обґрунтував цілком нову форму державного союзу у складі Російської і Закавказької федерацій, України та Білорусії.

У жовтні 1922 р. пленум ЦК РКП(б) підтримав ленінську ідею.

До речі, ця відмова відбулася досить спокійно, без політичного опору.

Розповідь учителя.

Після заслуханих відповідей викладач пояснює: «автономісти» добре розуміли, що стрижнем єдиної держави буде керівна сила —і РКП(б), єдина, унітарна, централізована.

Адже саме партія більшовиків визначала внутрішню і зовнішню політику загалом і в кожній республіці зокрема.

Підтвердженням того, що «автономісти» не склали зброї, незаба­ром стала робота створеної після жовтневого пленуму Конституцій­ної комісії, до якої увійшли Й. Сталін, М. Калінін, Г. П'ятаков,X. Раковський і Г. Чичерін із завданням виробити засади єдиної багатонаціональної держави.

Два-три учні по черзі вголос читають (з подальшим коментуван­ням) матеріал підручника про пропозицію утворення наркоматів трьох типів від слів «Вона висловилася за утворення...» до «...при­йняте під час громадянської війни» [21, с. 136] або [36, с. 229].

Учні мають переконатися, що утворення злитих, об'єднаних і ав­тономних наркоматів було свідченням централізації навіть більшої, ніж у роки громадянської війни.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нарком у справах національностей наполягав на вхо­дженні інших республік до складу Російської Федерації. | Спробою захистити суверенні права республік було запрова­дження республіканського представництва у вищих органах влади РСФРР.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.