Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






План роботи – головна умова активності тренінгового заняття

Роль тренера в організації і проведенні занять

Істотну роль у організації і проведенні окреслених занять відіграє тренер, який структурує і відповідає за проведення курсу. Тренер забезпечує сприятливу атмосферу для обміну досвідом у групі, вільне визначення проблем, розкуте обго­ворення можливих шляхів їх вирішення.

Але при цьому йому слід враховувати, що навчання до­рослих стає більше ефективнішим за умов неформальної організації простору, мінімізованості бар'єрів між "вчителем" та "учнем". Тренер повинен виступати не в ролі вчителя, а помічника слухачів, який допомагає групі виявити свої ресурси. Його завдання - дати змогу кожному учаснику максимально використати власний досвід, навчаючись на досвіді іншого.

У ході розроблення плану проведення навчання та безпо­середньої роботи з групою тренер повинен враховувати, що навчання дорослих має ряд специфічних особливостей.

♦ Навчання дорослих найбільш ефективне у неформальній обстановці, при мінімізації бар'єрів між "учнем" і "учи­телем", проте "учитель" не повинен зневажати своїми обов'язками - структурування і ведення курсу.

♦ Дорослі потребують допомоги, а не оцінок. Учасників необхідно заохочувати до пошуку нових ідей.

♦ Дорослі роблять кращі успіхи, коли до них ставляться як до дорослих, коли вони почувають, що їх поважають і цінують, а не принижують, або "патронують", чи маніпулюють ними.

♦ Навчаючи дорослих, особливу увагу варто приділяти початку навчання, необхідно зосередитися на процесі пошуку оригінальних відповідей на питання, а не концентрувати увагу на кінцевих варіантах, "пуститися в плавання" настільки ж важливо, як і до­сягти "порту призначення".

♦ Навчання будується на основі вже існуючих знань. Дорослі люди навчаються, додаючи нову інформацію до уже набутих знань. Здатність людини до навчання значною мірою визначається тим досвідом, яким вона уже володіє.

♦ Навчання будується "від простого до складного". Учас­ників потрібно поступово знайомити з матеріалом додаючи нові знання і перевіряючи, чи все зрозуміло.

♦ Кожний навчається у своєму темпі. Хоча тренер
забезпечує створення мікроклімату до успішного
навчання, швидкість цього процесу задається членами

групи.

♦ Люди навчаються краще, коли діють. Ефективність
навчання дорослих збільшується прямо пропорційно
рівню їхнього залучення до діяльності.

Однією із умов активності тренінгового заняття є роз­роблення плану роботи (програма проведення тренінгу), що містить такі позиції: загальні завдання тренінгу; етапи робо­ти, орієнтовані на вирішення конкретних завдань; методи та форми роботи, порядок їх застосування.

Враховуючи завдання тренінгу, тренер перед початком роботи, визначає яку інформацію і в якій формі варто надати учасникам у ході роботи. Роздатковий матеріал розрахований на полегшення сприйняття інформації або поглиблення знань учасників з окремих питань може подаватися у вигляді: схем, діаграм, таблиць; інформаційних довідок; законодавчих нор­мативів; карток з життєвими історіями або певних вимог, кри­теріїв до проведення роботи тощо. При розробленні плану про­ведення тренінгу визначаються моменти коли і які саме мате­ріали мають бути роздані учасникам (або окремим групам).

При розробленні плану проведення навчання слід врахо­вувати принципи організації збалансованого заняття:

1. передбачити можливість висловити власну думку всім учасникам;

2. обмежена кількість вправ (занадто багато вправ, зроб­лених занадто швидко можуть не дати потрібного ре­зультату);

3. дотримуватися балансу (активні і пасивні вправи, дов­гий і короткі мозкові штурми, рольова гра, прослуховування касет або перегляд фільмів, обговорення, читання, ведення записів);

4. передбачити короткі перерви або дати можливість учасникам рухатися.

Не меншу роль у досягненні результативності навчання відіграє сама група. Склад групи учасників залежить від того, на кого даний курс розрахований, і яка мета його про­ведення. Тренеру слід пам'ятати про індивідуальні особливості членів групи, звертати увагу на вік і стать учасників, рівень їхнього досвіду в даній сфері. При розробленні матеріалів необхідно передбачити надання мож­ливості учасникам поділитися особистим досвідом. Корисно залучати до роботи практичних працівників, які мають значний досвід роботи і можуть виступати експертами при розгляді окремих положень курсу.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  7. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  10. VІ. План та організаційна структура заняття
  11. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 662

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тренінг як форма активного навчання. | Основні етапи тренінгового заняття.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.