Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформаційні системи як складові системи управління

Розділ 1. Інформаційні Системи. Основні поняття та визначення

Time expressions

APPENDIX

 

SIMPLE PRESENT PRESENT PROGRESSIVE SIMPLE PAST PRESENT PERFECT PRESENT PERF. PROGRESSIVE
*write *writes   *am, are, is writing *wrote *have/has written *have/has been writing  
every day Monday week month etc.   on Mondays weekends etc.   always usually often generally sometimes occasionally once in a while rarely seldom hardly ever never now at this moment for the moment currently at the present temporarily   this week semester month etc.   today   yesterday   last night week month etc.   the last time the first time   ago a day two weeks etc.   earlier today this week etc.   times many a couple of several   since* last yesterday *If since introduces a time clause, the verb in the time clause will be simple past.   in the last/past week, month, year, etc.   up to now so far lately recently   already (quests/affirm) in a long time (neg) yet (neg)   how long (quests.) ever (quests.) all long day morning week   since 3 o’clock yesterday etc.   for the last/past two days three hours, etc.   for ten days two hours, etc.     how long (quests)    

PAST PROGRESSIVE *was/were + -ing

Used with when to express past activity in progress, interrupted by a non-continuous activity: I was writing when you called.

Used with while to express two continuous activities occurring

at the same time in past: I was reading while you were writing.

 

PAST PERFECT *had + past participle

Used with by the time to express two activities in the past, one occurring before the other. First activity: past perfect/second activity: simple past. Can also be used with when.

 

By the time / When we arrived, he had already left.

У науково-технічній літературі використовуються терміни ″система″, ″система управління″, ″автоматизована система управління″, ″інформаційна система″.

Слово ″система″ походить від грецького systema, що означає ціле, складене з частин чи множини елементів, зв'язаних один із одним і утво­рюючих певну цілісність, єдність.

Під системою розуміють сукупність зв'язаних між собою із зовнішнім середовищем елементів чи частин, функціонування яких спрямоване на одержання конкретного корисного результату.

Як приклад можна назвати систему освіти, енергетичну, транспортну, економічну та інші системи.

Для системи характерні такі основні властивості:

· складність;

· подільність;

· цілісність;

· різноманіття елементів і різниця їх природи;

· структурованість.

Система, яка реалізовує функції управління, називається системою управління. Найважливішими функціями, які реалізуються цією системою, є прогнозування, планування, облік, аналіз, контроль та регулювання.

Управління пов'язане з обміном інформацією між компонентами системи, а також системи з навколишнім середовищем. У процесі управління одержуються відомості про стан системи в кожний момент часу, про досяг­нення (або не досягнення) заданої мети для того, аби впливати на систему і забезпечувати виконання управлінських рішень.

Оскільки здійснення управління виокремлюється в особливу функцію, тому на її виконанні спеціалізуються деякі елементи організацій. З огляду на це в межах організації можна виокремити керований процес (об'єкт управ­ління) і керуючу частину (орган управління). Сукупність їх визначається як система управління.

Керуюча частина певним чином впливає на керований процес. Щоб керуюча частина могла здійснювати управління, їй необхідно зіставляти фактичний стан керованого процесу з метою управління, у зв'язку з чим керований процес впливає на керуючу частину. Взаємовплив обох частин здійснюється як передавання інформації. Таким чином, у системі управління завжди наявний замкнений інформаційний контур (рис. 1.1).

 
 

Рис. 1.1. Інформаційний контур

У межах інформаційного контуру існує і передається інформація про цілі управління, стан керованого процесу, про керуючі впливи. Інформаційний контур разом із засобами накопичення, передавання, опрацювання і зберігання інформації, а також з персоналом, що здійснює ці дії над інформацією, утворить інформаційну систему даної організації.

Згідно з визначенням, поданим у Державному Стандарті України (ДСТУ), інформаційна система – це система, яка організовує накопичення і маніпулювання інформацією щодо проблемної сфери. Більш широко сутність ІС можна сформулювати так:

З позиції ділового баченняІС – сукупність інформації, апаратно-програмних і технологічних засобів телекомунікацій, баз та банків даних, методів процедур оброблення даних, персоналу управління, які організовують процес збирання, передавання, оброблення і накопичування інформації, готування і прийняття ефективних управлінських рішень.

З технічної точки зору ІС може бути визначена як набір взаємозалежних компонентів, які збирають, оброблюють, зберігають і розподіляють інфор­мацію, щоб підтримати процес прийняття управлінських рішень і управ­ління організацією в цілому.

Із семантичної точки зору ІС – це сукупність різноманітних взаємопов'язаних або взаємозалежних відомостей про стан об'єкта управління та про­цеси, які відбуваються у ньому. Ці відомості виражені в показниках і інших інформаційних сукупностях, зібраних та оброблених за допомогою технічних засобів за визначеною методикою та заданими алгоритмами.

Місія ІС полягає у підготуванні і наданні інформації, необхідної для забезпечення ефективного управління всіма ресурсами підприємства.

До основних завдань ІС відносять:

· збір інформації з різних джерел;

· реєстрування, оброблення та подання інформації, яка характеризує стан виробництва і управління;

· розподіл інформації між керівниками, підрозділами та виконавцями відповідно до їх участі в управлінні.

Структурно ІС складається з таких компонентів (рис. 1.2):

· початкова інформація;

· система оброблення інформації;

· вихідна інформація.

 
 

Рис. 1.2. Загальна схема ІС

До основних функцій ІС належать:

· обчислювальна (вчасне та якісне оброблення інформації в усіх аспектах, які забезпечують функціонування системи управління);

· відстежувальна (відстежування необхідної для управління зовнішньої і внутрішньої інформації);

· запам'ятовувальна (забезпечення постійного накопичення, система збе­ре­ження і відновлення всієї необхідної інформації);

· комунікаційна (забезпечення передавання необхідної інформації у зада­ні пункти);

· інформаційна (реалізування швидкого доступу, пошуку та подання необхідної інформації);

· регулювальна (здійснення інформаційного впливу на управління та його рівні у випадку відхилень фактичних значень від заданих);

· оптимізаційна (забезпечення оптимальних розрахунків у міру зміни кри­теріїв та умов функціонування об'єкта управління);

· прогнозування (визначення основних тенденцій, закономірностей і по­казників розвитку об'єкта управління);

· аналітична (визначення основних показників техніко-економічної діяльності об'єкта управління);

· документувальна (забезпечення отримання всіх обліково-звітних, та інших форм документів).


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. Філогенез кровоносної системи
  10. Oracle Управління преміальними
  11. POS-системи
  12. VI. Філогенез нервової системи




Переглядів: 1000

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Past Perfect Continuous | Типова структура та склад ІС

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.