Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛОГІЧНА СТРУКТУРА ЕТАПІВ РОЗРОБКИ ПРОГРАМИ

Недоліки традиційних стратегічних планів

• добір заходів здебільшого випадковий;

• заходи не пов'язані між собою; вилучення будь-якого не впливає на зміст

інших заходів;

• терміни проведення заходів розмиті, не обґрунтовані;

• перевантаження планів і відсутність реалістичного виконання усієї сукупності заходів.

Програми розвитку виконують такі функції:

1. Визначають напрямки діяльності та цільові орієнтири.

2. Виступають засобами цілеспрямування спільної роботи персоналу.

3. Забезпечують координацію зусиль.

4. Виступають як засоби моніторингу протікання робіт та умов їх виконання,

5. Створюють умови передбачення можливих загроз досягненню

6. Виступають як засіб розробки рішень у разі відхилень від запланованого.

Підготовка програми розвитку школи — це складний процес.

Програма розвитку школи — це не просто план на п'ять наступних років. Це значно більше за змістом, а головне — за сутністю. Повний алгоритм розробки програми розвитку школи подано в колективній роботі московських учених на чолі з М. М. Поташником, у наукових виданнях В. С. Лазарева, В. М. Лізинського та інших авторів.

Модулі організацій­ної структури управління програмою розвитку

Організаційна структура управління програмою розвитку може складатись із декількох модулів:

1. Модуль діагностико-прогностичної діяльності.

2. Модуль проектний.

3. Модуль забезпечування.

4. Модуль експертний.

5. Модуль моніторингу.

6. Модуль психологічного супроводу.

7. Модуль загального керівництва.

Схематично це може мати такий вигляд:

  Модуль діагностико-прогностичнии   Проектувальний  
                         
Модуль моніторингу   Модуль загального керівництва   Модуль забезпечування
                         
Модуль експертний   Модуль психологічного супроводу  

Творчо-ініціативні групи

Етапи розробки програми школи

Рис. 10. Організаційна структура управління програмою розвитку

До початку роботи над розробкою програми розвитку доцільно створити певві творчо-ініціативні групи, які б супроводжували її на всіх етапах. Такими групами можуть бути наступні:

• група вивчення соціального замовлення та визначення місії школи;

• група прогнозування якості навчання;

• проектна група з розробки програми розвитку;

• група розробки критеріїв та механізмів оцінки якості програми та її резулья тів;

• група психологічного супроводу;

• експертна рада;

• група діагностики та моніторингу;

• група матеріально-технічного забезпечення;

• група організації умов;

• група учнівської та батьківської підтримки тощо.

Програма розвитку школи розробляється індивідуально для кожного навчального закладу, але етапи процесу її підготовки будуть тотожними для всіх.

1-й етап — аналітичний. 1. Планування майбутньої школи розпочинається з відповідей на питання:

1) Що являє собою школа сьогодні? Які її сильні та слабкі сторони?

2) Якою ми б хотіли бачити школу в майбутньому?

3) Які можливості існують для реалізації мети? Що нам може заважати?

4) Які дії і в якій послідовності ми повинні здійснити, щоб досягти мети/

Для відповіді на ці питання керівнику школи необхідно зібрати та опрацював

інформацію про внутрішнє та зовнішнє середовище закладу.

2. Збір інформації про:

а) внутрішнє середовище:

• статистичні відомості про учнів;

• режим роботи школи;

• стан матеріально-технічної бази;

• відомості про здоров'я учнів;

• результати поточної та підсумкової успішності;

• інтелектуальний та творчий потенціал учителів;

• історія, традиція школи;

• характеристика виховної роботи;

• зв'язки з науковими центрами тощо.

б) зовнішнє середовище:

• нормативно-правова база;

• регіональна програма розвитку освіти;

• статистичні дані про соціум мікрорайону школи, міграції;

• культурні традиції, національні особливості регіону;

• соціальне замовлення на освіту;

• оточуючі підприємства, культурні центри, вузи;

• наукові концепції та теорії;

• інформація про досвід роботи інших шкіл тощо.

3. Аналітична обробка інформації за напрямками:

• аналіз досягнень і наявних результатів школи;

• аналіз навчально-виховного процесу;

• аналіз умов функціонування і розвитку школи.

4. Здійснення КОС (комплексної оцінки ситуації).

5. Прогнозування змін, тенденцій розвитку.

6. Зіставлення бажаного з реальним, знаходження розбіжностей.

7. Виявлення недоліків у роботі, які зумовили нинішній стан.

8. Виявлення внутрішніх резервів розвитку школи.

Вимогами до проблемно-орієнтованого аналізу є:

1. Операціональність проблеми, що досягається через кількісну чи якісну шкалу встановлення ступеня складності чи прояву.

2. Повнота аналізу обмежень (недосягнення) високих результатів школи.

3. Обґрунтування суттєвості проблеми, її ступеня впливу на результати освіти.

4. Прогностичність, що передбачає значущість розв'язування проблеми для май­бутнього.

Формування стратегічних змін починається із узгодження

трьох компонентів:

1. Проблеми.

2. Причини.

3. Можливі засоби усунення причин.

Відповідно заповнюється матриця:

Основна проблема, низькі результати Причини виникнення та існування Реально можливі способи подолання
1. 1.1. 1.2. l.n 1.1.1, 1.1.2... 1.2.1, 1.2.2... 1.2.П
2. 2.1. 2.2. 2.п 2.1.1, 2.1.2... 2.2.1, 2.2.2... 2.п
N п N

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. VІ Середня хронологічна
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  7. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  8. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  9. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  10. Алгоритм створення тренінгової програми
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 444

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОЗВИТКОМ ШКОЛИ | МЕТОДИ АНАЛІЗУ ВИРОБНИЧОГО ТРАВМАТИЗМУ І ПРОФЗАХВОРЮВАНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.