Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Чинник часу

Часто міжнародним корпораціям доводиться приймати рішення в умовах, коли час дуже обмежений. Харак­тер конкуренції на глобальних ринках значно відрізняється від внутрішньої конкуренції насамперед швидкістю змін, що відбу­ваються. Отже, прийняття рішень має відбуватися з такою швидкістю, щоб виявлення та розв'язання проблеми та вико­ристання можливостей відбувалося вчасно. Міжнародні корпо­рації, яким вдалося швидше прийняти та реалізувати важливі рішення, займають лідируючі позиції на ринку, іншим, які цьо­го не зробили, доводиться відвойовувати собі частку ринку, на якому вже є лідер [14].

Прискорення процесу прийняття рішень досягається в ре­зультаті скорочення часу кожного етапу цього процесу, тобто етапів підготовки рішень, їх прийняття та реалізації.

На першому етапі найбільша увага приділяється підвищен­ню швидкості отримання зовнішньої інформації та руху інфор­маційних потоків всередині корпорації, що досягається за до­помогою удосконалення дії корпоративної комп'ютерної мережі, використання мережі Інтернет, електронної пошти, усунення перепон на шляху інформації з місць (візування, формалістика і т.д.). Обов'язково виділяють проблеми та можливості, які по­требують негайного прийняття рішення, обмежують обсяг інформації лише релевантною.

На другому етапі особлива увага приділяється процесам виявлення альтернатив, їх оцінки та вибору. Важливу роль на цьому етапі відіграє синергія всередині колективу, що приймає рішення. Узгоджені дії команди в прийнятті рішення є більш ефективними ніж прийняття рішення однією людиною.

На етапі реалізації рішення прискорення процесів дося­гається на основі оптимізації процедур залучення всіх необхід­них ресурсів та доведення рішень до кожного з виконавців з чіткими вказівками щодо завдань і строків реалізації.

Корпоративна культура

Розходження в культурі країн, де розміщені підрозділи міжнародної корпорації, викликають певні проблеми у комуні­каціях та сприйняті того, що приймається та передається в офіційній інформації від головної компанії в підрозділи й у зворотному напрямку. Ці розходження зменшують, формуючи єдину корпоративну культуру [15].

Кожна корпорація має свої цінності, які тією чи іншою мірою приймаються всіма робітниками. Сукупність таких цінностей і створює корпоративну культуру організації. Позитивний ефект від існування корпоративної культури важко виміряти кількісно, але його не варто недооцінювати. Недаремно провідні міжнародні корпорації із створенням кожного нового підрозділу перш за все привносять в нього культуру корпорації. Корпоративна культу­ра дозволяє працівникам прийняти норми і правила компанії, працювати продуктивніше, а разом з тим допомагає їм відчути себе частиною компанії, краще зрозуміти один одного.

Корпоративна культура формується роками від самого по­чатку заснування міжнародної корпорації й складається з безлічі традицій, які були запроваджені тим чи іншим прези­дентом. Наприклад, правило носити білі сорочки та краватки, звертатися по-імені один до одного, повага до кожного співро­бітника компанії, безплатні автомати з кавою, щира посмішка, увага до клієнта, дисципліна у роботі - все це елементи корпо­ративної культури.

Для укріплення корпоративної культури міжнародні корпо­рації практикують часті переміщення персоналу між підрозді­лами: таким чином вдається розширювати їхній світогляд і ви­ховувати відданість системі цінностей і цілей корпорації. Спрямування спеціалістів з країни базування на керівні поса­ди до підрозділів або навіть встановлення стандартів на підбір та навчання - розповсюджені способи забезпечення лояльності по відношенню до культури корпорації, а не до культури підрозділів. Такий підхід є ефективним навіть при частковому володінні закордонним підприємством.

Комунікаційні обмеження

На прийняття рішень впливають різного роду комунікаційні обмеження, тобто ускладнення спілкування всередині організації. Менеджери одного рівня можуть по-різному сприймати існуван­ня та складність проблеми, а також обмеження та альтернативні варіанти щодо її вирішення. У результаті в процесі прийняття рішення виникають складнощі та конфлікти, що призводить до наростання напруження в колективі, втрати цінного часу, а іноді и коштів. Втім, ці проблеми можуть бути вирішені шляхом кон­структивного діалогу. Комунікації є дуже важливими в будь-якій організації, особливо в міжнародній корпорації, де персонал має культурні, ціннісні та інші відмінності.

Комунікаційні обмеження виникають також через мовні пе­решкоди, які з'являються між підрозділами, розміщеними в різних країнах. Не завжди вдається досягти повного взаєморо­зуміння між носіями різних мов. Для подолання комунікативних обмежень в міжнародних корпораціях впроваджують єдиний мовний простір. Наприклад, новим керівництвом найбільшого німецького комерційного банку Deutsche Bank було прийняття рішення про те, що робочою мовою банку стане англійська.

Комунікації є дуже важливими на етапі реалізації рішення, коли воно доводиться до виконавців. Від того, як зрозуміють виконавці зміст рішення, наскільки вони з ним згодні, мають бажання його виконувати, залежить весь процес прийняття рішень.

Комунікації у зворотному напрямку - від підлеглих до керів­ників - також мають бути розвинутими, оскільки саме так відбу­вається збирання найважливішої внутрішньої інформації, яка є основою для прийняття рішень. Результатом недостатнього або неналежного спілкування керівників з персоналом є невчасне виявлення проблем або можливостей.

Більшість міжнародних корпорацій мають свою внутрішню корпоративну пресу. Вона допомагає контролювати внутрішні комунікації, сприяє об'єднанню трудового колективу, який пра­цює в різних регіонах, слугує засобом зворотного зв'язку. Внутрішнє корпоративне видання є головним провідником інформації, що контролюється керівництвом і дозволяє знайоми­ти корпоративного читача з головними особами компанії, її поточ­ними завданнями, ідеологією, філософією. Разом з тим внутрішня корпоративна преса має недолік, який перешкоджає її потенцій­ному розвитку - складність визначення кінцевого ефекту.

Масштаби негативних наслідків

У процесі вибору рішення з альтернативних варіантів не­обхідно враховувати можливі негативні наслідки від прийнят­тя даного рішення. Іноді поставлені перед організацією цілі можуть бути прямо протилежними, тобто досягнення однієї з них відбувається на шкоду іншій. Прикладом протилежних цілей є зменшення затрат та підвищення якості продукції; зро­стання зарплати та зниження ціни; скорочення робочих місць і соціальна стабільність та ін. Таким чином, процес прийняття рішень ускладнюється пошуком компромісу між протилежни­ми цілями. Цей компроміс має бути досягнутий таким чином, щоб сукупні позитивні наслідки від прийняття рішення пере­вищили негативні. При цьому існують негативні наслідки, які є неприйнятними для організації (порушення етичних норм, діючого законодавства та ін.), тому вони є обмеженням у прий­нятті даного рішення.

 


Читайте також:

  1. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  2. Білок р53 як чинник транскрипції
  3. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  4. Видатки та заощадження як функції доходу. Автономні величини та їх чинники. Крива планових видатків.
  5. Види виробничої потужності, чинники, що її визначають, послідовність розрахунків
  6. Визначення та класифікація небезпечних і шкідливих виробничих чинників, характерних для офісів та фінансових.
  7. Виробництво. Головні чинники зростання ефективності виробництва.
  8. Виробниче середовище: сутність і основні чинники.
  9. Влада як суспільне відношення і як системоутворюючий чинник.
  10. Внутрішні чинники
  11. Внутрішні чинники ризику
  12. Вплив геохімічних та геофізичних чинників біосфери на здоров’я людини




Переглядів: 671

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Людський чинник | Рівні прийняття рішень у міжнародній корпорації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.