МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Дмитренко Г.А.д.е.н. професор Лекція 1. Основи стратегічного менеджменту
Сьогодні література по стратегічному менеджменту у розвинених країнах Заходу і Азії нараховує тисячі найменувань і складається із багатьох томів, зміст яких немає можливості довести до студентів навіть в найкоротшій формі. Але найголовніше полягає в тому, що в детальному викладі моделей світового стратегічного менеджменту взагалі немає сенсу із-за неповторності досвіду, пов'язаного з різними умовами застосування і різною ментальністю населення. У зв'язку з цим в даній лекції викладається основний термінологічний апарат стратегічного менеджменту, вже досить сталий в світовому менеджменті, необхідний для засвоєння основоположних понять. Слід відразу обмовитися про те, що в інтерпретації фахівців розвинених країн поняття "менеджмент" асоціюється в першу чергу і головним чином з діяльністю фірми, а стратегічний менеджмент - з діяльністю фірми, у тому числі в рамках корпорації (компаній, конгломератів), які мають в своєму складі з фірм і управлінського персоналу останніх. В той же час намічається тенденція розширення цих понять, розповсюдження стратегічного менеджменту на некомерційні та інші безприбуткові організації. На даному етапі потрібно дотримуватись загальноприйнятої на Заході термінології, згідно з якою менеджмент розглядається як самостійний вид діяльності, професійно здійснюваної, направленої на досягнення організацією намічених цілей шляхом раціонального використання людських і матеріальних ресурсів. Термін "менеджмент" застосовується лише до управління соціально-економічними процесами, в яких беруть участь люди. Стратегічний менеджмент (strategic management) – це діяльність зі стратегічного управління, пов'язана з постановкою цілей і завдань організації і з підтримкою ряду взаємин між організацією і оточенням, які дають можливість їй досягти своїх цілей, відповідає її внутрішнім можливостям і дозволяє залишатися сприйнятливою до зовнішніх вимог. Потреба корпорації і фірми в стратегічному управлінні зростає з безперервним ускладненням підприємницької діяльності, зростанням нестабільності умов цієї діяльності і їх невизначеності в часі. Здібності до стратегічного управління передбачають наявність п'яти якостей: - уміння змоделювати ситуацію; - здатність виявити необхідність змін; - здатність розробляти стратегію змін; - здатність використовувати в ході змін надійні методи; - здатність втілювати стратегію в життя. Сама ж стратегія (strategy) розглядається як узагальнююча модель дій, необхідних для досягнення поставлених цілей шляхом координації і розподілу людських і інших видів ресурсів корпорації (фірми). По суті стратегія охоплює набір правил для прийняття рішення, якими організація керується в своїй діяльності. У загальному вигляді процес розробки стратегії включає: - визначення корпоративної місії; - конкретизацію бачення корпорації і постановку цілей; - розробку і реалізацію стратегії, направленої на досягнення цілей. Більш детально процес стратегічного управління з розбиттям на етапи представлений на мал. 1.1. Як бачимо, весь процес стратегічного менеджменту складається з п'яти етапів, перші чотири з яких можуть коректуватися після реалізації 5-го - оцінки кінцевих результатів діяльності фірми або корпорації.
Рис. 1.1. Процес стратегічного менеджменту
Якщо зважати на те, що кінцеві результати відображають рівень досягнення поставлених на етапі 2 цілей, що виникають з місії організації (етап 1), то очевидно, що систематична оцінка результатів грає роль важеля потужного зворотного зв'язку. Саме цей зв'язок заставляє передивлятися всі етапи процесу стратегічного менеджменту в разі відсутності успіху в досягненні кінцевих результатів. Нижче розглянемо детальніше вміст всіх етапів, виходячи з теорії і практики розвитку стратегічного менеджменту в країнах Заходу, в першу чергу, США і Японія.
|
|||||||||||
|