МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Специфічність професійної діяльності психолога у галузі спорту.Тема №3 «Ефективність професійної діяльності психолога у спорті». Тема №2. Соціально-психологічні особливості професійної діяльності у спорті. І. Додаткові теоретичні питання для опрацювання: 1. Як формується соціальний запит на професійну діяльність психологів у галузі спорту? 2. Охарактеризуйте відмінність аналізу професійної діяльності психолога у соціальному й у психологічному аспектах. 3. Дайте характеристику різного типу ускладненням у роботі спортивного психолога.
ІІ. Опрацювати першоджерела (конспект, тезиси): 1. Гуменюк М.П. Олімпійський характер. Про психологію в спорті. – К.: Молодь, 1978. 2. Законспектувати будь- яку статтю із наукового журналу про діяльність психолога у масовій фізкультурно-оздоровчій роботі.
ІІІ. Як Ви прокоментуєте такі слова відомого спортивного психолога Р.М.Загайнова: «Скільки я бачив тужливих очей спортсменів, які були закинуті ( хай навіть не надовго) в «далекі далі» від рідного дому (особливо сильна туга у сімейних!). Таких заспокоїти майже не можливо. Єдиний шлях – якось відволікти». (Загайнов Р.М. Психолог в команде. М.: ФиС, 1984.)
План. 1. Специфічність професійної діяльності психолога у галузі спорту. 2. Психологічні показники ефективності професійної діяльності психолога у спорті. 3. Критерії оцінки ефективності професійної діяльності психолога у спорті. 4. Фактори, що впливають на ефективність професійної діяльності психолога у галузі спорту.
Необхідність дослідження питання ефективності професійної діяльності психолога у спорті пов’язана з тим, що робота практичного психолога у цій галузі специфічна за своїм предметом. Специфічність проявляється у тому, що сам психолог теж виступає як індивідуальність, як особистість. У цьому контексті виникає багато проблем, пов’язаних із соціальним статусом, особливостями професії, рівнем кваліфікації спортивного психолога, у кінцевому рахунку, проблеми психологічної готовності психологів для роботи у спорті.
Складові, які визначають ефективність професійної діяльності спортивного психолога (за Г.Д.Горбуновим): 1. Психолог бере участь у процесі підготовки спортсменів у змагально-тренувальному процесі, але не претендує на «лаври» у випадку успіху; психологу пасує скромність; 2. Психолог погоджує свої дії з тренером; 3. Психолог вивчає спортсменів не тільки за допомогою психологічних методик і самооцінок, а й , у першу чергу, спостерігаючи за ними у змагально-тренувальному циклі, на відпочинку – усюди, де можна спостерігати психологічні особливості спортсменів без спеціального тестування; 4. Психолог веде політику неприєднання у конфліктних ситуаціях у тренерському середовищі; 5. психолог є так званим буфером у напружених ситуаціях між тренером і спортсменом;. 6. Психолог демонструє коректність, надаючи тренеру психологічну інформацію про спортсмена, висловлюючи свою думку; психолог не повинен на ній наполягати та заключне рішення про можливості спортсмена узгоджувати з тренером; 7. психолог не повинен навчати досвідчений х тренерів, а ненав’язливо інформувати їх щодо актуальних проблем психології спорту. І т.п.
Типи психологів з боку їх соціально-психологічних рольових позицій ( за І.В.Вачковим):
1. Психолог-загальновизнаний лідер, якій уміє виражати інтереси групи спортивних психологів. 2. Серед психологів орієнтованих на справу, розрізняють такі типи: психолог-генератор ідей, психолог-систематизатор ідей та ін.. 3. психологи, які займають, «декоративні» соціально-професійні позиції у спорті, мають різні варіанти свого втілення: іноді вони пробуджують у свідомості колег почуття гордості за те, що саме у їхньому колективі працюють такі «чудові», «елітні» фахівці; психологи-дизайнери, здатні створити певний затишок у спортивних приміщеннях тощо. 4. Психологи – великі організатори представлені декількома різновидами, серед яких слід вказати «ділових» психологів, здатних знаходити вигідні замовлення і надавати можливість своїм колегам додаткового заробітку. 5. Психологи-імітатори справжніх психологів-професіоналів проявляються у таких типах: психологи, які демонструють показну зацікавленість спортсменами, показну активність та ін.. 6. Психологи-пацієнти, яким слід самим звернутися за психологічною допомогою. 7. психологи-актори, які вдало поєднують здатність «декоративного» психолога з основною професійною діяльністю у спорті. 8. Справжні психологи, для яких головне – це творче самовизначення та самореалізація у професійній діяльності у спорті.
Читайте також:
|
||||||||
|