Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Специфічність професійної діяльності психолога у галузі спорту.

Тема №3 «Ефективність професійної діяльності психолога у спорті».

Тема №2. Соціально-психологічні особливості професійної діяльності у спорті.

І. Додаткові теоретичні питання для опрацювання:

1. Як формується соціальний запит на професійну діяльність психологів

у галузі спорту?

2. Охарактеризуйте відмінність аналізу професійної діяльності психолога

у соціальному й у психологічному аспектах.

3. Дайте характеристику різного типу ускладненням у роботі

спортивного психолога.

 

ІІ. Опрацювати першоджерела (конспект, тезиси):

1. Гуменюк М.П. Олімпійський характер. Про психологію в спорті. – К.: Молодь, 1978.

2. Законспектувати будь- яку статтю із наукового журналу про діяльність психолога у масовій фізкультурно-оздоровчій роботі.

 

ІІІ. Як Ви прокоментуєте такі слова відомого спортивного психолога Р.М.Загайнова:

«Скільки я бачив тужливих очей спортсменів, які були закинуті ( хай навіть не надовго) в «далекі далі» від рідного дому (особливо сильна туга у сімейних!). Таких заспокоїти майже не можливо. Єдиний шлях – якось відволікти». (Загайнов Р.М. Психолог в команде. М.: ФиС, 1984.)

 

 

План.

1. Специфічність професійної діяльності психолога у галузі спорту.

2. Психологічні показники ефективності професійної діяльності психолога у спорті.

3. Критерії оцінки ефективності професійної діяльності психолога у спорті.

4. Фактори, що впливають на ефективність професійної діяльності психолога у галузі спорту.

 

Необхідність дослідження питання ефективності професійної діяльності психолога у спорті пов’язана з тим, що робота практичного психолога у цій галузі специфічна за своїм предметом. Специфічність проявляється у тому, що сам психолог теж виступає як індивідуальність, як особистість. У цьому контексті виникає багато проблем, пов’язаних із соціальним статусом, особливостями професії, рівнем кваліфікації спортивного психолога, у кінцевому рахунку, проблеми психологічної готовності психологів для роботи у спорті.

 

Складові, які визначають ефективність професійної діяльності спортивного психолога (за Г.Д.Горбуновим):

1. Психолог бере участь у процесі підготовки спортсменів у змагально-тренувальному процесі, але не претендує на «лаври» у випадку успіху; психологу пасує скромність;

2. Психолог погоджує свої дії з тренером;

3. Психолог вивчає спортсменів не тільки за допомогою психологічних методик і самооцінок, а й , у першу чергу, спостерігаючи за ними у змагально-тренувальному циклі, на відпочинку – усюди, де можна спостерігати психологічні особливості спортсменів без спеціального тестування;

4. Психолог веде політику неприєднання у конфліктних ситуаціях у тренерському середовищі;

5. психолог є так званим буфером у напружених ситуаціях між тренером і спортсменом;.

6. Психолог демонструє коректність, надаючи тренеру психологічну інформацію про спортсмена, висловлюючи свою думку; психолог не повинен на ній наполягати та заключне рішення про можливості спортсмена узгоджувати з тренером;

7. психолог не повинен навчати досвідчений х тренерів, а ненав’язливо інформувати їх щодо актуальних проблем психології спорту. І т.п.

 

Типи психологів з боку їх соціально-психологічних рольових позицій ( за І.В.Вачковим):

 

1. Психолог-загальновизнаний лідер, якій уміє виражати інтереси групи спортивних психологів.

2. Серед психологів орієнтованих на справу, розрізняють такі типи: психолог-генератор ідей, психолог-систематизатор ідей та ін..

3. психологи, які займають, «декоративні» соціально-професійні позиції у спорті, мають різні варіанти свого втілення: іноді вони пробуджують у свідомості колег почуття гордості за те, що саме у їхньому колективі працюють такі «чудові», «елітні» фахівці; психологи-дизайнери, здатні створити певний затишок у спортивних приміщеннях тощо.

4. Психологи – великі організатори представлені декількома різновидами, серед яких слід вказати «ділових» психологів, здатних знаходити вигідні замовлення і надавати можливість своїм колегам додаткового заробітку.

5. Психологи-імітатори справжніх психологів-професіоналів проявляються у таких типах: психологи, які демонструють показну зацікавленість спортсменами, показну активність та ін..

6. Психологи-пацієнти, яким слід самим звернутися за психологічною допомогою.

7. психологи-актори, які вдало поєднують здатність «декоративного» психолога з основною професійною діяльністю у спорті.

8. Справжні психологи, для яких головне – це творче самовизначення та самореалізація у професійній діяльності у спорті.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  9. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  10. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ СПОРТУ
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Аксіоми безпеки життєдіяльності.




Переглядів: 1171

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Специфіка професійної діяльності психолога у масовій фізкультурно-оздоровчій роботі. | Критерії оцінки ефективності професійної діяльності психолога у спорті.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.