МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Результативність психокорекційного процесу в групі АСПНВся психокорекцiина робота АСПН спрямовується на поглиблення й розширення соцiальної компетентностi учасникiв навчання, дослiдження детермінованості їхнiх особистiсних проблем попереднiм життєвим досвiдом, що в кожного суб'єкта залишив свiй слiд, вiдбиток на несвiдомiй сферi. До загальних змiн належать: ¨ розвиток здатностей до аутопсихотерапiї й сензитивних здiбностей сприймання iнформацiї, важливої для розумiння себе та iнших (iдеться про вмiння видiляти "фiгуру" i "тло" в соцiально-перцептивному матерiалi); ¨ засвоєння оптимальних умiнь спiлкування, а саме - вмiння приймати людину (й себе) такою, якою вона є, розумiти когнiтивнi передумови виникнення рiзних емоцiйних станiв, корегувати їх iз базовими формами захисту, адекватно визначати свiй внесок у виникнення непорозумiнь з iншими людьми, бачити стереотипно-деструктивнi тенденцiї поведiнки, якi не є продуктивними для спiлкування, i зясовувати для себе причини "збоїв", звязанi з тим, що було закладене в дитинствi, особливостями процесу соцiалiзацiї; ¨ набуття лабiльностi нервових процесiв та гнучкостi поведiнки; ¨ вмiння адекватно поцiновувати ситуацiю спiлкування, прогнозувати тенденцiї її розвитку та управляти нею; ¨ розвиток психологiчної вiдповiдальностi за свою поведiнку; ¨ вiдмова вiд "пiдпiрок" - психологiчних "милиць", вироблення здатностi психологiчної захищеностi, що базується на глибинному розумiннi своїх захисних (автоматизованих) тенденцiй, нейтралізації їхнього iмперативного впливу на поведiнку; ¨ розвиток умiння перетворити себе на об’єкт дослiдження та психологiчних умiнь вiдчуття й аналiзу значущої для себе ситуацiї спiлкування, здатностi до глибинної рефлексiї iнфантильних витокiв особистiсної проблематики, вмiння ретроспективного аналiзу iсторiї власного життя та минулого досвiду спiлкування з людьми; ¨ вмiння об'єктивувати "запрограмованiсть" власної психiки; ¨ розумiння власного (неусвiдомлюваного до АСПН) "життєвого плану" й разом iз тим - виховання здатностi втримувати себе вiд рабського слiдування "програмам дитинства". Все це сприяє розвитковi можливостей у розумiннi себе та взаємин з людьми. Психокорекцiйний процес у групi АСПН має свою суттєву специфiку, яка виражаються в цiлiсностi та єдностi всiх методичних прийомiв, в пiзнаннi цiлiсних проявiв психiки учасникiв навчання своєю емоцiйною, когнiтивною та бiхевiоральною сферами. Оскiльки АСПН орiунтується на глибиннi аспекти психiки людини, її несвiдомi прояви, особливої цiнностi набуває спонтаннiсть i невимушенiсть поведiнки, коли пiзнається внутрiшня детермiнованiсть учинкiв. Тому в групi АСПН мiнiмiзується формальна структурованiсть усiх процедур, прийомiв та пропозицiй керiвника. Учасник такого навчання дiстає можливiсть вивчення когнiтивно-семантичних передумов власної особистiсної проблеми й розвиває вмiння скористатися набутими рефлексивними знаннями для самопiзнання в реальнiй дiйсностi та внесення бажаних корективiв у власну поведiнку. Процес АСПН допомагає суб'єктовi рефлексувати iлюзорнi потреби власного "Я" та засоби їх досягнення, а також спробувати новi форми поведiнки на завершальному етапi роботи групи у вiдповiдностi з набутими знаннями. Таке навчання пiдвищує психологiчну культуру суб'єкта, психологiчну захищенiсть i психологiчну силу. Проходження тренiнгової групи суб'єктом загалом сприяє збагаченню соцiально-перцептивного iнтелекту, розширює компетентнiсть у галузi спiлкування, розвиває емпатiю та сензитивнiсть, група ж АСПН iще навчає способам психоаналiзу та глибинного пiзнання психiки - власної та iншої людини. Контрольні питання: 1. Особливості процесуальної діагностики в групі АСПН 2. Закономірності динаміки індивідуально-особистісних і групових змін у процесі АСПН 3. Поняття особистісної проблеми суб’єкта та ґенеза 4. Поняття психічного захисту. Його різновиди й функції 5. Особливості вивчення "психічних захистів" 6. Групова динаміка як фактор психокорекції 7. Результативність психокорекційного процесу в групі АСПН 8. Специфіка психокорекційного процесу у групі АСПН
Читайте також:
|
||||||||
|