МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Етичний кодекс підприємця.В процесі господарювання підприємець має справу з ресурсами, обладнанням, продуктами, документами та бізнесовими процесами. При цьому він постійно спілкується з підлеглими, з контрагентами по бізнесу, веде переговори, формує контакти з трудовим колективом та зовнішнім оточенням. Від того як буде налагоджений механізм людських відносин у підприємницькому середовищі (як внутрішньому, так і зовнішньому), буде залежати авторитет підприємця та його успіх на ринку. Відповідно до цього можна стверджувати, що підприємництво – це особливий стиль ділової поведінки та комерційного мислення. Етика підприємництва – комплекс норм і правил моральної поведінки підприємця, його вміння поєднувати професійні вимоги управління із загальногуманітарними принципами, основою якого (вміння) є дотримання свого слова, чесність, порядність, виконання взятих на себе зобов’язань тощо. Практична реалізація таких норм визначає поведінку підприємця етичною або неетичною. Етика підприємництва стосується: - поведінки суб’єкта господарювання; - стилю його роботи; - характеру його спілкування з учасниками підприємницького процесу. Підприємницькі контакти будуються не лише на основі юридичних документів, комерційної вигоди, але й на основі взаємної довіри і поваги до людських цінностей. Значення етики у підприємництві полягає в тому, що вона дозволяє оцінити і прийняти правильне рішення, вивчає вплив окремих дій на індивіда, підприємство, суспільство, зосереджує увагу на обов’язках і відповідальності, які бере на себе учасник підприємницького процесу. Основними принципами етики підприємництва є: - комплексність поглядів на призначення діяльності підприємця; - історичність; - відсутність силового втручання. Етичні норми у підприємництві існують досить давно і їх можна звести до так званого етичного кодексу підприємництва, основними положеннями якого є: 1) впевненість у користі своєї праці не тільки для себе, а й для людей, суспільства, держави; 2) розуміння того, що люди бажають та вміють працювати, намагаються реалізувати себе разом із підприємцем; 3) віра у бізнес, ставлення до нього як до мистецтва, творчої справи; 4) визнання необхідності конкуренції та водночас прагнення до співпраці; 5) повага до себе як до особистості та до будь-якої особистості як до себе; 6) повага до будь-якої власності, державної влади, громадських рухів, соціального устрою, законів; 7) довіра до інших, повага до професіоналізму, компетентності; 8) визнання цінності освіти, науки, техніки, інформатики, культури; 9) турбота про екологію; 10) прагнення до нововведень; 11) гуманізм. Окреме підприємство також може розробити власний етичний кодекс, у якому відображені моральні корпоративні цінності та критерії. Етичні норми можуть бути розроблені й на рівні окремої професії: кодекс брокера, кодекс страховика, кодекс адвоката, кодекс туризму тощо. Головною складністю дотримання етичних норм у підприємництві є те, що за їх порушення чи недотримання підприємець не несе юридичної відповідальності.
Читайте також:
|
||||||||
|