Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні форми зв’язків між наукою і виробництвом

План

Тема 2. ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ.

1. Основні форми зв’язків між наукою і виробництвом.

2. Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки.

3. Вчені та наукові співтовариства вчених.

4. Наукові організації та міжнародні наукові інститути.

5. Організаційна структура наукових досліджень в Україні.

6. НДР студентів.

Додаткові питання до семінару:

В чому полягає об’єктивна потреба розвитку науки?

Проаналізуйте процеси диференціації та інтеграції наукового знання на прикладі конкретних наук.

Чи можна розглядати закономірні тенденції розвитку науки як протилежності, що борються між собою? Чому? Якими можуть бути наслідки такої боротьби?(поясніть на конкретних прикладах.)

Національна Академія наук - головний науковий центр України.

Галузеві академії наук.

«Шнобелівська премія» як прояв специфічного гумору вчених («науковий стьоб»).

Кадрове забезпечення наукових досліджень.

Співвідношення наукових ступенів і звань.

Чому серед українців нема лауреатів нобелівської премії?Хто з етнічних українців її удостоївся і за які заслуги?

Яке значення для студентів ВНЗ має навчально-дослідницька робота?які функції вона має і які задачі виконує?

Яку участь саме Ви приймаєте в проведенні НДР і як це мотивуєте?

 

Науково-технічна революція (НТР) знаходить прояв у докорінних якісних змінах в системі сучасних продуктивних сил на основі застосування найновіших наукових досягнень, дедалі більшого перетворення науки на безпосередню продуктивну силу. Вплив НТР розповсюджується на соціальну структуру суспільства, суспільні відносини, освіту, культуру, на розвиток особистості тощо. Найбільш відчутних змін під впливом науково-технічної революції зазнає виробництво, його технічні основи і управління ним. Необхідним і безпосереднім елементом виробництва стає наука і, особливо, її технічні галузі. Співвідносячи на теоретичному рівні природні закономірності, відкриті природознавством, з технічними потребами виробництва, технічні науки "конструюють" різноманітні технологічні процеси у вигляді теоретичних моделей, визначають внутрішню логіку побудови і функціонування різних видів техніки. Саме технічні науки сприяли розробці і запровадженню на виробництві нових зразків техніки й технологічних процесів.

Поглиблення зв'язків між наукою і виробництвом знаходить прояв у найрізноманітніших організаційних формах:

1) Науково-виробниче об'єднання (НВО) – єдиний науково-виробничий і господарський комплекс, до складу якого входять науково-дослідні, проектно-конструкторські і технологічні організації та підприємство або ряд підприємств. Головне завдання НВО - розробка та створення в найкоротші терміни нових високоефективних видів техніки, технології і продукції, які визначають науково-технічний прогрес в галузевому масштабі;

2) Міжгалузевий науково-технічний комплекс (МНТК) - відносно нова форма поєднання науки з виробництвом, покликана не тільки усувати відомчі бар'єри між наукою та виробництвом, але і повністю підготувати наукові ідеї до широкомасштабного впровадження. МНТК включає науково-дослідні та конструкторські організації, проектні установи, дослідні виробництва та діє в межах міністерств і відомств. Провідну роль відіграє головна організація - науковий колектив, здатний висувати прогресивні ідеї. Всі структури, що входять до комплексу, діють за єдиним планом, розробленим головною організацією (потужний МНТК – Інститут електрозварювання ім. Є.Патона НАН України, що включає науково-дослідний інститут, конструкторсько-технологічне бюро, експериментальне виробництво і три дослідних заводи);

3) Міжгалузеві державні об'єднання (МГО) мають на меті прискорити інтеграцію науки з виробництвом, вдосконалити методи та механізми економічних відносин між наукою і виробництвом. До складу МГО входять виробничі, наукові і обслуговуючі об'єднання та організації, які діють на умовах повного госпрозрахунку. МГО не підпорядковуються міністерству чи відомству.

4) Інженерні центри (І Ц) - проблемно-орієнтовані госпрозрахункові підрозділи, що функціонують у межах МНТК або самостійно (доцільне у випадку, коли завдяки фундаментальним дослідженням одержані конкретні результати великої практичної значимості, а їх реалізація не може бути забезпечена діючим виробництвом); вони беруть на себе прискорену розробку нових прогресивних технологій, зразків техніки, матеріалів, обладнання і систем управління, забезпечують їх широкомасштабне впровадження і високоефективну експлуатацію на підприємствах.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  3. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  4. Автоматизовані форми та системи обліку.
  5. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Акредитив та його форми
  8. Акти за формою Н – 5, Н – 1 та НПВ. Нещасні випадки пов’язані з виробництвом і не пов’язані з виробництвом.
  9. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  10. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  11. Аналіз розв’язків спряжених економіко-математичних задач
  12. Артеріальний пульс, основні параметри




Переглядів: 600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.