МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Призначення, галузь використання та основи конструкції скреперів.Скрепери - пневмоколесні самохідні чи причіпні до гусеничних тракторів (колісним тягачам) машини, що виконують весь комплекс земляних робіт. Робочий орган-ківш, обладнаний подовжнім і поперечним ножами, заслінкою для утримання ґрунту і механізмом підйому, що виконує, опускання і розвантаження. Скрепери застосовують при зведенні насипів, дамб, розробці виїмок, ритті каналів, розкривних роботах у кар'єрах. Розробляють ґрунти I і II категорій і розпушені III-IV категорій, без великих включень. При великих обсягах робіт вартість розробки ґрунту скреперами значно нижча, ніж при застосуванні екскаваторів і транспортуванні ґрунту автосамоскидами. Причіпні скрепери з місткістю ковша 1,5-15 м3 застосовуються при дальності транспортування 100-800 м., випуск їх обмежений. Найбільше поширення одержали самохідні (напівначіпні) скрепери з місткістю ковша 10-40 м3 і транспортною швидкістю до 55 км/год; дальність транспортування до 5000м.Сучасні скрепери мають гідравлічний привід, канатний використовується тільки в старих моделях. Розвантаження ковша буває вільне, напівпримусове і примусове. При перших двох способах ківш погано очищається від липких і перезволожених ґрунтів, тому зараз переважно застосовується примусовий спосіб, коли ґрунт виштовхується задньою стінкою, що переміщується гідроциліндрами по ковзанках ковша. При завантаженні скрепера (рис. 89) ківш опускається на ґрунт, врізається в нього під дією сили тяги чи власного двигуна тягача і знімає шар ґрунту (/). Наповнений ковш піднімається в транспортне положення (II), ґрунт утримується опущеною заслінкою; скрепер переміщається до місця вивантаження. Розвантажується на ходу (III) ґрунт розрівнюється ножем чи днищем ковша і частково ущільнюється; товщина відсипання регулюється підйомом і опусканням ковша гідроциліндрами. Потім скрепер повертається до місця завантаження (IV) і цикл повторюється. Для кращого заповнення ковша і зменшення зусиль при завантаженні застосовуються скрепери з елеваторним завантажувальним пристроєм (V). Рис. 89 – Схеми робочого процесу скрепера Напівнавісний (самохідний) скрепер (рис.90) агрегатуєтся з одноосьовим тягачем 7, що зчіпним пристроєм 2 з'єднується з хоботом тягової рами 4 скрепера. Кермовими гідроциліндрами 3 здійснюється поворот тягача щодо скрепера. Качалка 6 тягової рами шарніром 10 з'єднується з ковшем 8 безрамної конструкції, що спирається на задню вісь 12. Передня заслінка 7 зв'язана з ковшем шарнірно. Гідроциліндри 5 здійснюють підйом і опускання ковша, циліндри 9 керують заслінкою, циліндри 11 висувають задню стінку, примусово вивантажуючи ґрунт. Буфер 13 служить для завантаження скрепера зі штовхачем у складних умовах; штовхач— колісний чи гусеничний бульдозер зі спеціальним відвалом. Рис. 90 - Самохідний скрепер Підвищення продуктивності скрепера досягається збільшенням наповнення ковша і зменшенням часу циклу за рахунок застосування раціональних схем руху скреперів і створення сприятливих дорожніх умов. Час і шлях наповнення ковша можуть бути скорочені в 1,5-2 рази застосуванням штовхачів. Самохідні скрепери випускаються з дизель-електричними приводами і всіма приводними мотор-колесами, а також двомоторні; намічений випуск скреперів з ковшами місткістю 50 і 70 м3 і скреперних потягів із загальною місткістю 160-200 м3. Для зниження опору завантаженню ковша випускаються двохковшові скрепери і з телескопічним ковшем. Вітчизняні скрепери забезпечуються агрегатированими комплектами апаратури для стабілізації положення ковша при планувальних роботах, що дають точність дотримання подовжнього ухилу ±4 см. Основні правила безпечної експлуатації землерийно-транспортних машин такі. Забороняється робити переміщення ґрунту бульдозером на підйом більш 15°, під ухил більш 30°, вести роботи на косогорах з поперечним ухилом понад 30°, а також висувати відвал за брівку укосу виїмки при скиданні ґрунту. Забороняються різкі розвороти на крутих косогорах, щоб уникнути сповзання і перекидання машини. При оглядах знизу відвал бульдозера і ківш скрепера повинні спиратися на спеціальну підкладку. Розвертати скрепер наприкінці робочих ділянок і на крутих поворотах необхідно на першій передачі. Не слід круто розвертатися з піднятим порожнім ковшем, тому що скрепер може втратити стійкість; не допускаються повороти при заглибленому ковші. Забороняється перебування людей між скрепером, тягачем і штовхачем, а також наближати скрепер на відстань менш 0,5 м. до відкосу виїмки і менше 1 м до відкосу свіженасипаного насипу.
Читайте також:
|
||||||||
|