МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Найбільш поширена класифікація маркетингуЗМІСТ ЛЕКЦІЇ 1. Предпосилкі виникнення маркетингу. Етапи розвитку маркетингу. Поняття маркетингу тісно пов’язане з виникненням торгівлі, а значить і ринку. “Маркетинг” (з англ.) означає комерційну або іншу діяльність в умовах ринку. За свідченнями археологів організована торгівля вперше виникла на території стародавньої держави Фінікії (сучасна територія Єгипту, Лівії, Тунісу), приблизно 4 тис. р. до н.е. На території Європи перші ринки-ярмарки виникли в грецьких містах-державах. Поступово починаючи з 13ст. для отримання права займатися ринковою діяльністю потрібно було мати документ – Магдебурзьке право. Ринок, в сучасному його понятті виник приблизно 170 р. тому в Англії. Найбільший внесок у розвиток маркетингу як науки про ринок внесло США. У зв’язку з великою економічною кризою, постало питання про розробку основ теорії функціонування ринку, в результаті чого була створена його кейнсіанська модель. На поч. 50-рр 20ст. В обіг був введений термін маркетинг. В СРСР маркетинг розглядався як “буржуазна теорія гнилого капіталізму”, в результаті чого СРСР не був суб’єктом світового ринку. В Україні теорія маркетингу почала впроваджуватись на поч. 90-х рр., після здобуття незалежності. Існує біля 20 різних визначень поняття маркетингу, найбільш загальним і всеохоплюючим є визнання маркетингу як філософії бізнесу. Найбільш поширене: маркетинг – комплексний системний підхід до вивчення проблем ринку, що охоплює усі стадії руху товарів від вивчення попиту на нього до збуту конкретним споживачам. Метамаркетингу – отримання обґрунтованого прибутку.
2. Сутність маркетингу та його концепції
Виникнення і розвиток ринку та пов`язаного з ним маркетингу в своїй еволюції пройшли 3 етапи: § Самозабезпечення § Децентралізація § Централізований обмін Кожна з цих систем мала свої закони регулювання товарообміну, а це означає, що для кожної з них були притаманні специфічні ознаки маркетингу, тому теорія маркетингу виділяє 3 основні концепції його розвитку: 1. Маркетинг орієнтований на продукт. Передбачає, що товаровиробник не вивчає попиту і пропозиції споживачів, а лише виробляє ту продукцію, яку дозволяє йому технічне обладнання, тому ефективність низька, і тому залишки товарної продукції не реалізованої споживачам досить великі. В такому режимі працює 60% українських підприємств. 2. Маркетинг орієнтований на споживача. Передбачає задоволення різнобічних потреб споживачів шляхом вивчення попиту і його задоволення шляхом виготовлення потрібних товарів і послуг. Ця концепція має ваду – задовольняє потребу лише конкретного споживача. 3. Соціально-етичний маркетинг. Передбачає задоволення потреб як конкретного споживача так і суспільства в цілому. Розвиток ринкових відносин в Україні базується на поступовій зміні однієї концепції іншою, але чіткої межі в цьому переході не існує. Новостворена українська продукція поки, що орієнтована на задоволення потреб споживача, а лише деяка її частина відповідає вимогам соціально-етичного маркетингу і є конкурентноспроможною на світовому ринку. Такий проміжний стан є перепоною до вступу у ВТО. Високо конкурентною на світових ринках є високотехнологічна українська продукція (ракети, космічні об`єкти), продукція металургії, легкої і харчової промисловостей. Види маркетингу: · Внутрішній – діє в межах конкретної країни · Експортний – пошук ринку за межами держави · Імпортний – використовується для закупівлі товарів за рубежем · Інвестиційний – вигідне розміщення вкладів за рубежем · Міжнародний – вигідний збут вітчизняних товарів за рубежем · По товарний – особливості продажу окремих видів продукції · Некомерційний – створюється смідна організація чи установа. Найвищої ефективності роботи на ринку може досягнути лише те підприємство, яке працює на основі соціально-етичного маркетингу. При цьому на підприємстві, з будь-якою формою власності, повинна бути створена служба маркетингу. Функціональні обов’язки передбачають формування певної мети, задач, умов, пріоритетів та принципів маркетингу. 3. Цілі, завдання, принципи та функції маркетингу Однією з основ діяльності будь-якого підприємства, що працює на принципах маркетингу, є девіз: «робити тільки те, що потрібно ринку, що буде затребуване покупцем». Головною ідеєю маркетингу є ідея людських потреб, що є сутністю даної науки. Принципи маркетингу - основні риси маркетингу - як системи управління торгово-виробничою діяльністю. 1. Орієнтація на споживача припускає дослідницьку та аналітичну роботу вивчення потреб ринку, ринкового середовища та мотивацій споживача. Мета визначити стратегію і тактику подальшої діяльності підприємства на цільовому ринку Звідси випливають основні принципи, які включають: 1) досягнення кінцевого результату виправданого діяльності фірми; 2) заволодіння в довготривалому періоді певною часткою ринку; 3) ефективна реалізація товару; 4) вибір ефективної маркетингової стратегії та політики ціноутворення; 5) створення товарів ринкової новизни, що дозволяють фірмі бути рентабельною; 6) постійно проводити дослідження ринку з метою вивчення попиту для подальшого активного пристосування до вимог потенційних покупців; 7) використовувати комплексний підхід до ув'язці поставлених цілей з наявними ресурсами і можливостями фірми; 8) пошук нових шляхів фірми для підвищення ефективності виробничої лінії, творчої ініціативності персоналу по впровадженню нововведень; 9) підвищення якості продукції; 10) скорочення витрат; 11) організувати постачання продукції фірми в такому обсязі, в таке місце і час, який понад усе влаштовувало б кінцевого споживача; 12) відстежувати науково-технічний прогрес суспільства; 13) домагатися переваг у боротьбі з конкурентами. Досвід і практика маркетингу чітко позначили, що застосування тільки якихось складових (вивчення товару або вивчення споживачів) не дає потрібного результату. Лише комплексний підхід дає результат підприємству - дозволяє вийти на ринок зі своїм товаром і бути прибутковим. Головна мета - орієнтація на споживача і задоволення його потреб, смаків, бажань. Цілі: 1. Досягнення максимально можливого споживання 2. Досягнення максимальної споживчої задоволеності. 3. Представлення максимально широкого вибору товарів і послуг 4. Максимальне підвищення якості життя При цьому аналізується: · Ємність ринку · Система ціноутворення · Споживчі властивості товару · Канали збуту Способи стимулювання продажів Сегментація (segmentation) і виявлення цільового ринку (target market) - підприємство повинне виявити групи споживачів, що відрізняються однорідним характером споживчих переваг і однотипної реакцією на заходи маркетингового впливу. Головна мета - досягнення переваг в порівнянні з фірмами-конкурентами Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|