Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Програма

— Самостійна суверенна Україна, соборна й непо­дільна «від Сяну до Кубані, від Карпат до Кавка­зу».

— Створення Української федерації Лівобережної, Правобережної, степової України, Кубані й Гали­чини.

— Державу очолюватимуть гетьман (президент) і сойм (парламент).

— У державній власності мають перебувати зем­ля і земці надра, велика промисловість і гуртова торгівля.

— Відокремлення церкви від держави, свобода віри.

— Загальна трудова повинність.

— Загальна безоплатна освіта.

— Створення національної армії.

Діяльність «тарасівців»

— Організація лекцій, таємних зборів, українських вистав, нелегальної бібліотеки.

— Встановлення зв'язків з аналогічними гуртками в Полтаві, Одесі, Херсоні та інших містах.

У1893 р. відбулися арешти «тарасівців», братство припинило існування.

Значення діяльності

— Перша самостійницька українська організація в Наддніпрянській Україні.

— Уперше була чітко сформульована політична мета українського руху.

— Діяльність братства продовжили студентські гро­мади, особливо харківська, з якої вийшла перша українська політична партія Наддніпрянщини — Революційна українська партія.

Адміністративні зміни в Австрійській імперії

Поразка Австрійської імперії в австро-прусській війні 1866 р. спричинила загострення суперечностей усередині країни між Австрією та Угорщиною, що за грожувало розпадом імперії Габсбургів. У 1867 р. Австрія та Угорщина підписали угоду, за якою імперія перетворювалася на дуалістичну(двоєдину) Австро-Угорську імперію.До складу Австрії увійшли Галичина і Буковина, до Угорщи­ни — Закарпатська Україна.

Австро-Угорщину очолював імператор із династії Габсбургів, водночас він був королем Угорщини. Його влада була обмеженарейхсратом в Австрії та сеймом в Угорщині. Спільними для імперії були міністерства закордонних справ, військово-морське та фінансів, решта міністерств були самостійними для Австрії та Угорщини.

Законодавча влада щодо імперських справ на­лежала делегаціям, що складалися з представників австрійського та угорського парламентів і склика­лися щорічно.

За Конституцією Австрії 1867 р. парламент країни став двопалатним. Палату депутатів обирали провінції (зберігався майновий ценз для виборців), палата панів складалася зі спадкових знатних членів та призначе­них імператором довічних членів.

Довічними членами палати панів були митрополит греко-като-лицької церкви А. Шептицький та відомий український пись­менник В. Стефаник.

Зміни в західноукраїнських землях Галичина отримала обмежену внутрішню авто­номію:

— краєм управляв австрійський намісник, призна­чений із числа польських магнатів;

— з 1861 р. у Львові працює Галицький обласний сейм, перевагу в якому мали поляки;

— уряд відмовився поділити Галичину на Східну і Західну.

Буковина також отримала внутрішнє самовря­дування, проте в Буковинському сеймі більшість мали румуни й німці.

Закарпаття стало складовою частиною Угор­щини і ніякого самоврядування не отримало.

Значення змін:

— утвердили в Австро-Угорській імперії парламен­таризм;

— сприяли зростанню громадянської активності на­селення;

— формально затвердили рівність усіх народів імперії;

— стали фундаментом для розгортання національно-визвольної боротьби народів імперії.

Суспільно-політичні рухи Західної України


Читайте також:

  1. III. Програма
  2. III. Програма
  3. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
  4. ВИРОБНИЧА ПРОГРАМА ТА ЇЇ РЕСУРСНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ. ПЛАНУВАННЯ ВИТРАТ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.
  5. Виробнича програма, її сутність та основні поняття
  6. Економічна програма народництва.
  7. Європейська стратегічна програма досліджень і розробок в області інформаційних технологій і техніки
  8. Завдання основних напрямів всебічного розвитку особистості. Програма виховання як система цілей виховання.
  9. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
  10. Зовнішньополітична програма фашистського режиму в Німеччині. Криза Версальсько-Вашингтонської системи
  11. Зовнішньополітична програма фашистського режиму в Німеччині. Криза Версальсько-Вашингтонської системи.
  12. І) захисна тактична програма




Переглядів: 516

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика | Програма

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.