Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Стан економіки

Безпосереднього і опосередкованого впливу.

Фактори зовнішнього середовища

Фактори зовнішнього середовища безпосереднього впливу – це фактори мікрооточення організації, а саме: її партнери; конкуренти; центральні та місцеві органи влади; навколишнє населення; природні умови.

Фактори зовнішнього середовища опосередкованого впливу – це фактори макрооточення організації, а саме: міжнародні події та оточення; стан економіки; соціокультурні фактори; політичні обставини; розвиток науки і технології; право; соціально-суспільні фактори.

Кожний із зазначених макрофакторів, у свою чергу, є групуванням низки відповідних факторів зовнішнього середовища.

Стан економіки країни відіграє вирішальну роль в життєздатності фірми і включає низку економічних факторів.

Серед таких факторів треба виділити: рівень зайнятості, стабільність валюти, платіжний баланс країни, а також:

♦ питома вага конкурентоздатної на зовнішньо­му ринку промислової продукції фірми країни;

♦ питома вага конкурентоздатної на внутріш­ньому ринку промислової продукції фірми країни;

♦ тенденція змін зовнішньоекономічних зв'язків;

♦ дефіцит бюджету країни (у відсотках);

♦ середньорічний темп інфляції;

♦ питома вага приватної власності в загальній власності країни;

♦ наявність стратегії переходу країни на рин­кові відносини (та їх розвиток), яка опублі­кована у відкритій пресі;

♦ питома вага сировинних ресурсів в експорті країни;

♦ показники податкової системи та зовнішньо­економічної діяльності;

♦ структура розподілу прибутків населення;

♦ рівень розвитку фінансової системи країни.

Політичні фактори

Керівництво фірми повинно враховувати полі­тичну ситуацію в країні, будувати свою діяльність відповідно до норм, законів та інших правових аспектів.

Під час аналізу політичних факторів треба слід­кувати за:

♦ угодами з тарифів та торгівлі між країнами;

♦ митною політикою, спрямованою проти третіх країн;

♦ нормативними актами місцевих органів вла­ди та центрального уряду;

♦ рівнем розвитку правового регулювання еко­номіки;

♦ відношенням держави та головних політиків до антимонопольного законодавства;

♦ кредитною політикою місцевої влади;

♦ кримінальним станом в країні;

♦ імовірністю повернення до минулої політич­ної системи.

Міжнародні фактори

Дуже багато як великих, так і малих фірм роз­гортають свою діяльність за кордоном. Загрози або можливості фірми багато в чому залежать від міжнародних відносин, протекціоністських за­конів, доступу в іншій країні до ресурсів і т. ін.

Аналіз цих факторів набув важливого значен­ня для вітчизняних організацій після відмови від державної монополії на зовнішню торгівлю. Тому керівництво повинно ретельно слідкувати за си­туацією, яка складається в цьому сегменті. Треба відслідковувати політику інших країн, яка перед­бачає зусилля по захисту чи розширенню націо­нального ринку в цілому та в окремих галузях.

З урахуванням факторів зовнішнього середови­ща стратегія організації може бути спрямована на пошук захисту в уряді проти іноземних конку­рентів, укріплення внутрішнього ринку або на роз­ширення міжнародної активності.

Ринкові фактори

Ці фактори багато в чому сприяють досяг­ненню поставлених цілей.

Включають багато характеристик, які вплива­ють безпосередньо на ефективність роботи органі­зації, їх аналіз дозволяє керівництву фірми уточ­нити стратегію організації та закріпити її пози­цію на ринку. Тут досліджують:

* зміни демографічних умов;

* рівень прибутків населення та їх розподіл;

* життєві цикли різних товарів та послуг;

* рівень конкуренції;

* місткість ринку та захищеність його урядом;

* легкість виходу на ринок.

Соціальні фактори

Відбивають відношення, права, звичаї суспіль­ства; саме вони завдають багато клопоту самій організації. Включають зміни суспільних ціннос­тей, сподівання. В умовах економічної нестабіль­ності саме в соціальному середовищі народжуєть­ся багато проблем, які становлять велику загрозу для організації. Тому організація, як соціальна система, повинна пристосовуватися до зовнішньо­го середовища. В нашій країні цілий ряд факторів соціального середовища набув особливого значен­ня. До нього відносяться:

♦ загострені національні почуття;

♦ відношення основної маси населення до підприємництва;

♦ роль жінки та національних меншин у суспільстві;

♦ розвиток руху з питань захисту споживачів;

♦ зміна ролі керівників на виробництві та їх соціальних засад; зміни суспільних цінностей.

Технологічні фактори

Їх повинно визначити керівництво в галузі за­стосування технологій. Керівництво організації повинно постійно слідкувати за технологічним зовнішнім середовищем, щоб не пропустити по­яви в ньому тих змін, які становлять загрозу орга­нізації, її існуванню. Треба не пропустити момент початку створення принципово нових технологій застосування обчислювальної техніки для проек­тування нових товарів та послуг, в управлінні, змін в технології збирання, обробки та передачі інфор­мації.

Фактори конкуренції

Під час аналізу конкурентів присутні чотири діагностичні елементи:

1. Аналіз майбутніх цілей конкурентів.

2. Оцінка поточних стратегій конкурентів.

3. Огляд передумов відносно конкурентів та га­лузі, в якій працює компанія.

4. Поглиблене вивчення сильних та слабких сторін конкурентів.

Щоб допомогти керівництву дослідити названі елементи, слід відповісти на такі запитання:

1. Що рухає конкурентів?

2. Що робить конкурент?

3. Що може зробити конкурент?

4. Чи задоволений конкурент своїм станом сьо­годні?

5. Які імовірні кроки або зміни у стратегії бу­дуть зроблені конкурентом?

6. У чому вразливий конкурент?

7. Що може спровокувати конкурента на най­більш ефективні і відповідальні кроки?

Після аналізу зазначених факторів складаєть­ся список загроз і можливостей фірми про сильні та слабкі сторони організації.


Читайте також:

  1. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  2. Аграрний комплекс національної економіки.
  3. Адміністративної економіки.
  4. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.
  5. Взаємозалежність суб'єктів світової економіки — об'єктивна передумова координації економічної політики
  6. Визначення пріоритетів стабілізації розвитку економіки та державне управлінське забезпечення.
  7. Відкритість національної економіки і конвертованість моделей національних економічних систем
  8. Відповідь: Функції суб’єктів ринкової економіки
  9. Вплив на грошову пропозицію банківського і небанківського секторів економіки. Депозитний і грошовий мультиплікатори
  10. Вплив на розвиток ринку праці в умовах адміністративно-командної економіки
  11. Вплив розвитку ринкової економіки на європейську економічну думку. Зародження класичної політичної економії
  12. Вплив розвитку ринкової економіки на європейську економічну думку. Зародження класичної політичної економії




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зовнішнє середовище організації | ТЕМА 8. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ПРОЕКТУВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.