МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мислення і мова в при сприйнятті і розумінні мови.Мислення і мова у формуванні мовного висловлювання. Формування мовного висловлювання відбувається в кілька етапів, що протікають не послідовно, а паралельно: 1. Зародженню мови передує мотив, який може бути усвідомлений або не усвідомлений мовцем, проте він завжди існує. ; ^ 2. Мотив формує комунікативний намір, яке виражається в: 1) налаштованість на жанр (ситуацію) спілкування (балаканина, розмова по душах, сварка, світське спілкування, публічний виступ); 2) настрій на модальність спілкування (ставлення до співрозмовника): конфліктна, центрована, кооперативна. Цей етап так важливий, що ще 'до моменту мовлення органи артикуляції приходять в напругу, активізуються. У цей момент у свідомості мовця проносяться сценарії типового взаємодії людей, а також відповідні їм жанри. 3. В УПК визріває загальний задум мови. Автор уже знає, про що він буде говорити, але ще не знає як. У його свідомості з'являються ключові слова, ядерні фрази, рематіческіе обривки пропозицій. 4. Відбувається переклад сенсу з мови образів і схем на національну мову. Ключові слова, ядерні фрази, рематіческіе обривки пропозицій розгортаються в цілісний зв'язний текст. У цей час думка продовжує формуватися, тому в мові можуть виникати паузи, всілякі «е-е-е ...» або «м-м-м ...», слова-паразити (так би мовити, значить, ось). Все це хезитации - коливання, що свідчать про пошук слова. Виникають також автокорекції - самоісправленія: перебудови пропозицій або лексичні заміни. 5. Відбувається артикуляція звуків, складів, слів, фраз. Розуміння мови починається з пошуку спільної думки висловлювання. Тут важливу роль відіграє передбачення і установки у свідомості слухача. З перших хвилин спілкування слухач проявляє зустрічну розумову активність, спрямовану на осягнення мети, мотиву мовця, прихованого змісту повідомлення. При сприйнятті і розумінні мови також можливі декілька етапів: 1. Смислове сприйняття починається з виділення слів у мовному потоці. Щоб це зробити, необхідний фонематичний слух - здатність виділяти і дізнаватися звуки мови по відношенню до звуковим еталонам - фонемам. Фонема - це абстрактна одиниця, що виконує смислоразлічітельную функцію. В рідною мовою такий слух виробляється у дитини до двох років. 2. Розуміння слів залежить від розуміння ситуації, підказує їх сенс: - Чорна? - Ні, червона. - А чому біла? - Тому що зелена. Не знаючи, що розмовляють дачники, важко зрозуміти, про що йде тут мова. 3. Іншим джерелом утрудненого розуміння слів є багатозначність і омонімія: З анекдоту: Зустрічаються два кандидати наук. Один, показуючи із заздрістю на пухкий портфель іншого, говорить: - У тебе там, мабуть, докторська? - Ні, на жаль, ліверна. Існує два омоніми / докторська (докторська дисертація) і (докторська |. ковбаса). 4. Джерелом утрудненого розуміння слів є також розбіжність глибинної та поверхневої структур фрази. Поверхневі структури знаходять вираження в реальних синтаксичних моделях: СП: Ранок пізній, СД: Сонце зійшло. Глибинні структури відображають найбільш загальні логічні схеми; вираження думки. Наприклад, у пропозиціях Хлопчик покликав собаку, Дівчинка п'є чай поверхнева та глибинна структури збігаються. Сприйняття; год пасивної конструкції рос. Мальчик укушен собакой припускає переклад поверхневої структури на глибинну, виражену активної конструкцією: Собака вкусила дитину. Те ж відбувається при сприйнятті фрази з подвійним:. запереченням: Я не звик не підкорятися правилам (= Я завжди підкоряюся правилам) або фрази Він був останнім по скромності (Він був самим нахабним). 5. У розумінні потребує і структура цілого тексту. Нормативні тексти будуються за принципом ієрархії тем: від загальної теми через підтеми до висновків. У цілому розуміння тексту - це згортання мови до вихідного задумом. Істинне розуміння тексту базується на виділенні задуму і формулюванні його власними словами слухача. Читайте також:
|
||||||||
|