МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні напрямки реформування зарубіжної школи в другій половині XX століттяПЛАН ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ Лекція 10: ШКОЛА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА 1. Основні напрями реформування зарубіжної школи в другій половині XX століття. 2. Школа України після другої світової війни. Здобутки і прорахунки в розвитку шкільництва і педагогіки України в 1950 - 1980 роках. 3. Педагогічна спадщина видатного українського педагога В.О.Сухомлинського. 4. Відродження національної системи виховання і педагогіки в період становлення незалежності України. Відкриття нових типів навчально-виховних закладів.
Література: 1. Фіцула М.М. Педагогіка. – К.: Академія, 2000. – С. 480 – 489; 528 – 540. 2. Волкова Н.П. Педагогіка – К.: Академія, 2001. – С. 521 –526; 566 – 575. 3. Джуринский А.Н. История зарубежной педагогики. – М., 1999. – С.230 – 239. 4. Любар О.О. Історія української педагогіки. – К., 1999. – С. 292 - 329. 5. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні. ( за ред. М.Д.Ярмаченка) – К.,1994. 6. Джуринский А.Н. Реформы зарубежной школы: Надежды и действительность. – М.:Знание,1989. 7. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. – К.,1997 – С. 349 – 366.
Додаткова література: 1. До 80-ти річчя выд дня народження Василя Сухомлинського (зібрання статей) //Початкова школа, 1998 - №9. 2. Спогади про Сухомлинського / Упоряд. С.П.Заволока. – К., 1990. 3. Тартаковський В. Повесть об учителе Сухомлинском. – М.,1972. 4. Сухомлинський об воспитании. (сост. С.Соловейчик). – М.,1973. 5. Соловейчик С. Час ученичества. – М., 1972. – С.237 – 350. 6. Григорьев К., Хандрос Б. Павлыш – продолжение легенды. – М., 1976. 7. Дзеверін О. Видатний радянський педагог. (Передмова).- в книзі: В.О.Сухомлинський. Вибрані твори. – К.,: Радянська школа, т.1. – С.7 – 52.
У розвитку освіти країн Західної Європи і США у другій половині XX століття відбувається удосконалення попередніх тенденцій: · збільшення терміну обов’язкової безкоштовної освіти до 8 - 10 років (Англія - 10 років, Франція, Німеччина - 8 років, Японія - 9 років); · демократизація початкової школи як обов’язкової, єдиної, безкоштовної та збільшення терміну початкового навчання. (Англія - 6 років, Франщя - 8 років, Німеччина - 8 років, США - 6 - 8 років); · розвиток різних типів середньої школи як елітарної (станової). У 60-тих роках повільна перебудова освіти і нові вимоги науково-технічної революції (перехід від індустріального до інформаційного суспільства) прийшли в гостру невідповідність. Школа перестала готувати необхідного суспільству і державі кваліфікованого робітника і громадянина. На початку 60-тих років вийшла книга американського педагога А.Трейсі “Що знає Іван і не знає Джон” (1960 рік). У ній висвітлюються переваги радянської системи освіти над американською. Поява книги була пов’язана із запуском першого радянського космічного апарату, так званим “супутниковим шоком”. У ній писалось “Коли американський учень 4 класу вчиться читати 1.500 слів за своїми книгами для читання, радянський четверокласник вже володіє 10.000 слів і підготовлений до того, щоб окинутися в історію, географію, природознавство”. Успіхи радянської школи американські дослідники пов’язували в першу чергу з вивченням предметів фізико-математичного циклу. У системі освіти розвинених зарубіжних країн західні педагоги критикували гуманітарний нахил змісту освіти, абстрактний характер знань, умінь і навичок, педоцентричну спрямованість. У США посилились гасла: “Догнати росіян із підготовки тренованих мозків”. Зниження рівня освіти стурбувало широкі кола громадськості і сприяло появі таких відомих документів, як доповідь американського уряду “Нація в небезпеці”. У ній перед педагогами було поставлене запитання “З якими знаннями ввійдуть у XX століття наші діти?” Уряди провідних кран світу відреагували проектами реформ: “Освіта для XXI століття” (ФРН), “Освіта американців у XXI столітті” (США), “Освіта майбутнього” (Франція), “Модель освіти” (Японія) та інші. У 60 - 80 роках більшість розвинених країн відзначені “епідемією реформ” у галузі освіти, яка отримала назву “вибуху освіти”. В освіті відбуваються певні зміни: 1. Продовження терміну навчання (у Великобританії до 11 років, у Франції до 10 років). У 1989 році Національна академія вчителів відзначила, що професії майбутнього потребують більш високого рівня освіти. Нові види зайнятості, створені між 1984 і 2000 роками, у середньому вимагають 13,5 років навчання та підготовки спеціалістів, здатних до продовження освіти, готових легко адаптуватися до нових потреб виробництва. 2.Демократизація середньої ланки освіти. Перетворення середньої школи із елітарної в масову, а тому і зміна характеру навчання в ній: q поділ навчальних предметів на базові (обов’язкові) та додаткові (за вибором). У 1961 році у США було запропоноване обов’язкове навчання з п’яти напрямів: · англійська мова і література (4 роки); · математика (4 роки); · природознавство (3 роки); · соціальні науки (3 роки); · комп’ютерна техніка (півроку). Кожний базис включав декілька частин. Так базис “математика” складався із алгебри, тригонометрії, діловиробництва та застосування комп’ютерів. Одночасно розроблялись і практикувались програми поглиблених чи полегшених курсів (елективні). В Англії до обов’язкових предметів входили: · англійська мова і література; · математика; · релігія; · фізкультура. На них відводилось більше 50% навчального часу. Інша половина часу була зайнята обов’язковими предметами за вибором, які пропонувалися у вигляді “пакетів”, що включали декілька навчальних курсів гуманітарного, природничого та математичного змісту. Тенденція поєднувати базове і додаткове навчання характерні і для шкіл Німеччини, Франції, Японії. Наявність “базисів” означало скорочення об’єму обов’язкової підготовки. Воно мало певні наслідки: · обмеження обов’язкової програми і посилене вивчення окремих дисциплін дозволяє глибше засвоїти навчальний матеріал, знизити навантаження; · зменшення обов’язкових загальноосвітніх дисциплін і збільшення спеціальних курсів призводить до погіршення систематичної базової освіти, що не дозволяє великій кількості учнів отримати повну середню освіту q Введення в зміст навчання інтегративних курсів Прикладом інтегративного курсу виступає обов’язкова програма з природознавства, яка вивчається чотири роки в США, Франції, шість - Англії, два - в ФРН. Вона включає елементи фізики, хімії, біології, інколи - астрономії, геології, мінералогії, фізіології, екології. Інтегративні курси займають значне місце в навчальних програмах Так у школах Франції на них відведено 6 - 10% навчального часу, Англії - 15%. Інтегративні курси створені для основної кількості учнів. Для задоволення різноманітних нахилів і потреб дітей школа пропонує удосконалені програми з окремих предметів. Читайте також:
|
||||||||
|