МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Історія виникнення технологічного підходу.Педагогічна технологія: поняття, сутність і особливості. ПЛАН ЛЕКЦІЇ Тема: 1Технологічний підхід в освіті. ЛЕКЦІЯ Кафедра _теорії і методики початкової освіти МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Контрольні питання 1. Які палітри системи MathCad Ви знаєте? 2. Яким чином в MathCad можна визначити дискретний аргумент? 3. Яким чином можна побудувати графік в MathCad? 4. Як можна побудувати в MathCad декілька графіків в одній системі координат?
Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника Педагогічний інститут "ЗАТВЕРДЖУЮ" Завідувач кафедри _____________________________ ________ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) “___”____________ 200_ року
Навчальний час __2__ годин(и) Для слухачів (курсантів, студентів) __________________________________ (назва Навчально-наукового інституту, факультету)
Обговорено та ухвалено на засіданні кафедри “___” _____________ 200_ року, протокол № ____.
Івано-Франківськ 1. Поняття ,,педагогічна технологія’’: сутність і особливості. Історія виникнення технологічного підходу. 2. Класифікація педагогічних технологій.
Рекомендована література: 1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. – Київ: Либідь, 1997. С. 341-342 2. Дичківська Ілона Миколаївна Інновааційні педагогічні технології : Навч. Посібник / І.М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352с. 3. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання/ О. Пометун; Ред. Шевчук О. – К.: А,С,К., 2004. -192с. 4. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. Посібник / О.І. Пометун. _ К.: А.С.К., 2005.- 192с. 5. Селевко Г.К. Энциклопедия образовательных технологий [ Текст]: в 2 т. Т.1./ г.К. Селевко. – М.:НИИ школьных технологий, 2006. – 8816с. 6. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І. П. Підласий. – К.: Слово, 2006. – 616с. 7. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І. П. Підласий. – К.: Слово, 2006. – 616с. 8. Інноваційні технології та реформаа змісту освіти в контексті Лісабонської ЄС [ Текст ]: методичний катало видань / уклад. Левківський К.М., Сухарніков Ю.В. -К.:,, Освіта України’’ , 2007. – 195с. Ключові слова:технологія, технологія навчання, технології в освіті, педагогічні технології. Проблема технологізації навчально-виховного процесу була актуальнаою в усі періоди розвитку суспільства. Вперше термін "педагогічна технологія" згадується у Росії 20-ті роки в роботах з педології, заснованих на працях з рефлексології (І.П. Павлов, В.М. Бехтєрєв, А.А. Ухтомський, С.Т. Шацький). Термін „технологія” означає знання про майстерність. Слово „технологія” грецького походження: „техно” – мистецтво, а „логос” - наука. Технологія – сукупність знань про способи і засоби здійснення відповідних процесів.
Будь-яка педагогічна технологія повинна відповідати основним критеріям технологічності а саме: системності (наявність логіки процесу, взаємозв'язку частин, цілісність), керованості (можливість діагностики досягнення цілей, планування процесу навчання), ефективності (технологія повинна вибиратись відповідно до результатів і оптимальних затрат, гарантувати досягнення певного стандарту навчання), відтворюваності можливості застосування в інших однотипних навчальних закладах іншими суб'єктами. Визначення „педагогічна технологія” з'явилося в освіті порівняно недавно і означає організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу. Щодо навчального процесу його було вжито у 1886 р. англійцем Джеймсом Саллі. Однак дискусія чи існує в природі педагогічна технологія як певний інструмент навчання й виховання, яким може оволодіти кожний педагог, триває дотепер. Існує понад триста визначень „педагогічної технології”, залежно від того, як автори уявляють структуру і компоненти освітнього процесу, проте єдиний підхід щодо його пояснення відсутній. Це в свою чергу призводить до неоднозначного трактування та розуміння одних і тих же педагогічних явищ та інноваційних процесів, а також оптимальних способів їх реалізації. Технологія навчального процесу, за переконаннями Я.-А. Коменського, повинна гарантувати позитивний результат навчання. Функціонально вона має бути своєрідною дидактичною машиною, яка, за умови правильного користування нею, забезпечувала б очікуваний результат. Проблема використання педагогічних технологій у навчальному процесі є однією з найважливіших у педагогічній теорії та практиці. ЇЇ вивченням займаються такі відомі вчені як: А.Алексюк, В.Андрущенко, В.Безпалько, С.Гончаренко, І.Підласий, Г.Селевко ,С.О.Сисоєва та багато інших. Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, які застосовують у навчанні, і як реальний процес навчання. (Чайка В.Основи дидактики. – Тернопіль:,2002 .- С.227.) Процес становлення нової педагогічної технології охоплює такі етапи: - виникнення суспільної потреби; - фундаментальні дослідження в галузі психології; - прикладні психолого-педагогічні дослідження; - розроблення нових технологій; - відображення новостворених технологій у навчально-програмній та навчально-методичній документації. В освітній практиці педагогічна технологія може функціонувати на таких рівнях: 1. Загальнопедагогічний рівень функціонування педагогічної технології. Загальнодидактична, загальновиховна технологія репрезентує цілісний освітній процес у регіоні, освітньому закладі, на певному рівні навчання чи виховання. У такому вигляді педагогічна технологія тотожна педагогічній системі, оскільки вона містить сукупність цілей, змісту, засобів і методів навчання (виховання), алгоритм діяльності суб'єктів і об'єктів навчально-виховного процесу. 2. Предметно-методичний рівень функціонування педагогічної технології. Йдеться про застосування педагогічної технології як окремої методики, тобто як сукупності методів і засобів реалізації певного змісту навчання та виховання в межах одного предмета, групи, в діяльності педагога. 3. Локальний (модульний) рівень функціонування педагогічної технології. Зорієнтована на цей рівень педагогічна технологія реалізується як технологія окремих частин навчально-виховного процесу, розв'язання окремих дидактичних і виховних завдань (технологія окремих видів діяльності, формування понять, виховання окремих особистісних якостей. Освітня технологія. Вона відображає загальну стратегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору. Призначення освітніх технологій полягає у розв'язанні стратегічних для системи освіти завдань: прогнозування розвитку освіти, проектування і планування цілей, результатів, основних етапів, способів, організаційних форм освітньо-виховного процесу. Такими освітніми технологіями є концепції освіти, освітні закони, освітні системи. У сучасній Україні такими освітніми технологіями є гуманістична концепція освіти, Закон України „Про освіту”, система безперервної освіти (дошкільний, шкільний, вузівський, післявузівський рівні) та ін. Освітня технологія –це система діяльності педагога і учня в освітньому процесі, побудована на конкретній ідеї, відповідно до визначених принципів організації і взаємозв’язку цілей-змісту-методів. У практиці роботи навчальних закладів використовуються різноманітні освітні технології. Це, зокрема, структурно-логічні, ігрові, комп’ютерні, діалогові, тренінгові технології. Педагогічна технологія.Відображає тактику реалізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі за наявності певних умов. Педагогічні технології акумулюють і виражають загальні ознаки та закономірності навчально-виховного процесу незалежно від конкретного навчального предмета. Кожна конкретна педагогічна технологія відображає модель навчально-виховного та управлінського процесів у навчальному закладі, об'єднує в собі їх зміст, форми і засоби. Вона може охоплювати й спеціалізовані технології, що застосовуються в інших галузях науки і практики — електронні, нові інформаційні технології, промислові, поліграфічні, валеологічні (які зберігають здоров'я) тощо. Технологія навчання –упорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. (Чайка В.Основи дидактики. – Тернопіль:Астон,2002 .- С.297.)Цей тип технології моделює шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах відповідного навчального предмета, теми, питання. За багатьма параметрами вона є наближеною до окремої методики. У технології навчання важливого значення набуває зворотній зв’язок, який забезпечує постійний контроль за учнями, в яких з тих чи інших причин виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Дидактична технологія охоплює зміст, форми, методи навчання. Специфічні зміст, форми і методи властиві й технології виховання або управління. Об'єднують освітню, педагогічну технологію, а також технології навчання, виховання, управління актуальні для певного історичного етапу освітні концепції, педагогічні парадигми (системи поглядів). Переваги технології.У порівнянні з навчанням, побудованим на основі методики, технологія навчання має серйозні переваги: 1) основою технології є чітке визначення кінцевої мети. У традиційній педагогіці проблема цілей не є провідною, ступінь досягнення визначається не точно. У технології ціль розглядається як центральний компонент, що й дозволяє визначати ступінь її досягнення більш точно. 2) технологія, у якій ціль (кінцева й проміжна) визначена дуже точно (діагностично), дозволяє розробити об'єктивні методи контролю її досягнення. 3) технологія дає можливість звести до мінімуму ситуації, коли вчитель поставлений перед вибором і змушений переходити до педагогічних експромтів у пошуку доцільного варіанту. 4) на відміну від методичних розробок уроків, орієнтованих на вчителя, що використовувалися раніше, технологія пропонує проект навчального процесу, що визначає структуру й зміст навчально-пізнавальної діяльності учнів. Як бачимо, інтерес як учених, так практиків до педагогічної технології зумовлений різними причинами. Для одних це модний на сьогодні напрям, для інших – засіб вирішення багатьох педагогічних проблем. За допомогою педагогічної технології вчителі прагнуть звести до мінімуму довготривалі педагогічні пошуки та експромти у власній практичній діяльності, а застосовувати добре продумане та проаналізоване попереднє проектування навчально-виховного процесу. Технологія звертає особливу увагу на проблему контролю якості засвоєння і діагностики причин відставання учнів у навчанні. До основних методів контролю за рівнем засвоєння знань належать: письмові контрольні та самостійні роботи, усне опитування, оцінювання, тестовий контроль. Читайте також:
|
||||||||
|