Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота з підлітками, у яких спостерігаються ознаки суїцидальної поведінки

Методи роботи соціального робітника для боротьби з жорстокістю або насильством у сім'ї

Допомога потенційному суїциданту

Своїй сім'ї

Самодопомога у випадку, коли ви зіткнулись з жорстокістю або насилля у

Психічні особливості дітей, що постраждали від насилля

Робота з підлітками, у яких спостерігаються ознаки суїцидальної поведінки

ПЛАН

Лекція 5. Профілактична робота та просвіта майбутніх батьків

Література:

1. Шакурова М.В. Методика и технология работы социального педагога: Учебное пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2002.- 272с.

2. Краснова Н.П., Харченко Л.П. Методика роботи соціального педагога: Навчальний посібник для студентів педагогічного університету. Частина ΙΙΙ. – Луганськ: Альма-матер, 2003. – 292 с.

3. Технології створення та функціонування прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу. Збірник методичних матеріалів / Авт. Кол. Г.М.Бевз, А.Й.Капська, Н.М.Комарова та ін. – К.: Державний ін-т проблем сім′ї та молоді, 2003. – 188с.

4. Технології роботи з батьками. – К.: Главник, 2007. -128 с. – (серія «Бібліотечка соціального працівника»)

5. Діти вулиці: хто вони і як їм допомогти. / Упоряд.: О.Главник, Н. Комарова. – К.: Главник, 2006. -112 с. – (серія «Бібліотечка соціального працівника»)

6. Технологія попередження конфліктів. – К.: Главник, 2007. -128 с. – (серія «Бібліотечка соціального працівника»)

7. Технології навчання дорослих. – К.: Главник, 2007. -128 с. – (серія «Бібліотечка соціального працівника»)

8. Самоукина Н. Практический психолог в школе: лекции, консультирование, тренинги. М.: ИНТОР, 1997. – 192 с.

9. Дьяченко М.И., Кандыбовыич Л.А. Краткий психологический словарь: Личность, образование, самообразование, профессия. – Мн.: «ХЭЛТОН», 1998. – 399 с.

Криза підліткового віку, сповнена бурхливими емоційними сплесками дозрівання особистості і різними суперечностями, зумовлена ставленням свого «Я» та пошуком свого місця у суспільстві. Саме підлітковий вік характеризується високими проявами девіантної поведінки.

Суїцидальна поведінка — це один з проявів відхи­лень у поведінці.

Важливим станом життєвого циклу людини є підлітковий та юна­цький вік. Перший період підліткового віку (11—12 років) займає особливе місце, оскільки в цей час відбувається перехід від однієї епохи життя до іншої, від дитинства до дорослості. Саме в цей період зароджуються основні риси зрілої особистості, формуються основні якості, механізм регулювання поведінки. Це найсприятливіший час розвитку психічних функцій (сприйняття, мовлення, пам'яті тощо), що визначають психічний розвиток дитини, мають вирішальне зна­чення для її навчання і виховання. Підліток звикає жити у світі «доро­слих» соціальних відносин та закономірностей, тим часом як йому бракує індивідуального соціального досвіду.

· Юність уже вирішує, якими шляхами можливо досягнути ба­жаного, які для цього є об'єктивні можливості.

· Установлено, що психологічний дискомфорт відчуває кожен
6-й підліток віком до 12 років та кожен 3-й — віком до 18 років.

· Очевидно, що відчуття задоволення собою, своєю діяльністю, своїм місцем у житті, стосунками з навколишніми позитивно впли­вають на душевний стан людини, це допомагає їй швидше адапту­ватись до навколишнього світу, краще долати стреси, бути більш здоровою й працездатною.

· Внутрішні психологічні проблеми і міжособисті конфлікти призводять не лише до глибоких внутрішніх переживань, але й мо­жуть стати причиною різних захворювань, апатії, пияцтва, нарко­манії і навіть суїциду.

· Інтенсивні процеси соціалізації у підлітків (їхнє дорослішан­ня й усвідомлення цього, пошук сенсу життя, вікові процеси тощо)
можуть призвести до відчуття втрати сенсу життя і подальших небажаних дій.

· Криза в підлітково-юнацькому віці також може привести до суїцидальної спроби. Самовбивство у юнацькому віці стоїть на дру­гому місці (після смерті внаслідок нещасних випадків).

· Загальні принципи профілактики самовбивств базуються на уявленнях про суїцид як явище, природа якого обумовлена системною взаємодією соціально-демографічних факторів.

· У дітей шкільного віку 10—15 р. спостерігаються хворобливі зміни настрою. Інколи деякі учні страждають на тяжку форму де­пресії, інколи вона може бути обумовлена біологією. Різні інфекції, ендокринні захворювання, дія токсичних металів чи хімікатів, алергії, незбалансоване харчування, анемія — усе це може спрово­кувати депресію і привести молоду людину до спроби самогубства. Нерідко сам перехідний вік стає причиною емоційного стресу. Не­вміння виправдати довіру батьків, педагогів чи друзів...

Наприклад, батьки Сашка були людьми освіченими, багатими, і тому він вважав, що в школі теж повинен вирізнятись своїми успіхами. Це виявилось йому не під силу, він упав у депресію і хотів покінчити життя самогубством.

Розлучення батьків, погіршення чи втрата здоров'я теж може бути поштовхом до самогубства. Втрата відчуття, що тебе люб­лять, коли здається, ніби ти покинутий і нікому не потрібний. Який біль відчувають учні, зіштовхнувшись удома з такими про­блемами, як розлучення батьків, пияцтво, жорстоке ставлення до дітей, коли вони бачать, як батько б'є матір, чи як батьки, повністю зайняті своїми турботами, просто ухиляються від своїх обов'язків.

2.Доцільно класифікувати мотиви суїцидальних вчинків на такі групи:

І. Особистісно-сімейні конфлікти:

<несправедливе ставлення з боку батьків та навколишніх;

<ревнощі, подружня зрада, розлучення;

<втрата рідної людини;

<перешкода до задоволення актуальної потреби;

 

< незадоволеність поведінкою й потребами, якостями рідної
людини;

< самотність;

< нерозділене кохання;

<брак уваги, турботи з боку навколишніх;

< статева неспроможність
ΙΙ. Стан психічного здоров'я:

< реальні конфлікти у здорових осіб;

< паталогічні розлади (обумовлені розладами психічної діяльності).

III. Стан фізичного здоров'я:

< соматичні захворювання, фізичні страждання;

< каліцтва.

IV. Конфлікти, пов'язаніа антисоціальною поведінкою суїциданта:

<побоювання судової відповідальності;

< страх перед карою чи осудом;

< самозасудження через аморальний вчинок.

V. Конфлікти в професійній чи навчальній сфері:

<неспроможність, невдачі на роботі чи в навчанні, втрата пре­стижу;

< несправедливі вимоги до виконання професійних чи навча­льних обов'язків.

VI. Матеріально-побутові труднощі.

VII. Інші мотиви.

Важко зрозуміти мотив поведінки, але завдання людини — бути чуйною й уважною до кожного. Треба створити такий психологіч­ний клімат, щоб ніхто не відчував себе самотнім, невизнаним і не­повноцінним.

Ознаки та сигнали суїцидальних намірів

1. Суїцидальна спроба (незавершений суїцид).

2. Суїцидальна погроза:

«Я не можу цього витримати. Я не хочу більше жити. Я хочу померти».


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. VI. Домашня робота.
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота .
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 558

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гендерна педагогіка в аудиторії | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.