МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Будова автономної нервової системиПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _6_ І СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________ Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________ тема:_____ Нервова та гуморальна регуляція автономних функцій._____ _______________________________________ _________________2 курс, ІV семестр______________________ (для якого контингенту студентів)
Затверджено на засіданні кафедри пр.№______ від “___”__________20__р. завідувач кафедри____________________ (підпис, П.І.Б.) План лекції: 1. Вступ – 5 хв. 2. Основна частина: 2.1. – визначення нервової та гуморальної регуляції функції, їх порівняльна характеристика – 10 хв 2.2. – розгляд будови різних відділів автономної нервової системи (АНС) – 15 хв 2.3. – розгляд особливостей передачі збудження в гангліонарних та нервово-органних синапсах АНС, а також розгляд впливів на діяльність органів та систем різних відділів АНС – 15- хв. 2.4. – характеристика будови та функцій метасимпатичного відділу – 10 хв 2.5. – порівняльна характеристика факторів гуморальної регуляції – 5 хв. 2.6. – розгляд роль гіпоталамо-гіпофізарної системи у регуляції діяльності ендокринних залоз – 10 хв. 2.7. – розгляд ролі гормонів у регуляції росту та розвитку – 10 хв. 3. Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв.
Короткий зміст лекції: (не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції) (не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції) У вступі обґрунтувати для студентів необхідність вивчення даної теми, тому що знання механізмів нервової та гуморальної регуляції вісцеральних функцій має значення у професійній діяльності тренера. В основній частині дати визначення нервової регуляції функцій : нервова регуляція функцій ділиться на соматичну (забезпечує аферентні та еферентні звязки з навколишнім середовищем, бере участь у регуляції рухів та пози, забезпечує сенсорні та моторні функції) та вегетативну (автономну) нервову систему (забезпечує координацію функцій внутрішніх органів, гладких м'язів судин і обмін речовин, направлена на підтримку гомеостазу організму, тобто керує всіма функціями, окрім рухових). Зазначити, що ця система не є повністю автономною, тому що підкоряється впливам з вищих відділів ЦНС – лімбічної кори, гіпоталамуса, РФ та ін. Далі розглянути наступні функції АНС: 1 – гомеостатична – підтримує постійність внутрішнього середовища, регулює діяльність органів та систем 2 – забезпечує пристосувальні реакції (збільшення виробленя тепла при зменшені температури) 3 – грає ключову роль у стресових ситуаціях, які загрожують існуванню организма. Далі слід обговорити будову 2 відділів автономної нервової системи – симпатичного, парасимпатичного.
Первинні нервові центри – тіла нейронів, розташовані в СМ, аксони їх виходять з ЦНС до внутрішніх органів (прегангліонарні нейрони). Інтегративні нервові центри – це нейрони, розташовані в центрах головного мозку, які керують діяльністю первинних центрів. Ганглій – нервовий центр, винесений за межі ЦНС, інформація по їх аксонах передається безпосередньо на орган. Прегангліонарне волокно – це аксон нейрона первинного нервового центру, що несе інформацію до ганглія. Постгангліонарне волокно – це аксон гангліонарного нейрона, що утворює синапс з органом.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|