Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА 4. ПРАВА, ОБОВ’ЯЗКИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОЦІНЮВАЧІВ

ЇЇ основна мета- забезпечення професійної оціночної діяльності практичним механізмом визначення вартості майна і майнових прав для буд-якої мети проведення оцінки та використання її результатів, досягнення уніфікації вимог та високої якості професійних оціночних послуг.

Стандартизація оцінки майна- є теоретико-методичною основою проведення оцінки майна.

ЗМІСТ І ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ СТАНДАРТІВ ОЦІНКИ

Зауваження.

Глосарія.

Вступ до Стандартів з оцінки активів

Серія –Застосування стандартів

В застосуваннях стандартів описуються вимоги для конкретних випадків, формулюються спеціальні оціночні вимоги для кожного розглядуваного випадку , відповідність цих стандартів до загальних стандартів МСО (100-ої серії).

 

МСО 201.01 – Справедлива вартість в рамках Міжнародних стандартів Фінансової звітності;

МСО 201.02- Оцінка для нарахування амортизації;

МСО 201.03 –Оцінка для оренди;

МСО 201.04- Оцінка для тестів знецінення;

МСО 201.05- Оцінка нерухомості, обладнання та устаткування, в громадському секторі;

МСО 202.06- Оцінка нерухомості для забезпечення зобов’язань.

МСО 301.01 –Оцінка бізнесу і часток в бізнесі;

МСО 301.02- Оцінка нематеріальних активів;

МСО 302.01- Оцінка обладнання;

МСО 303.01- Оцінка інтересів в нерухомості;

МСО 303.02- Оцінка історичної нерухомості;

МСО 303.03- Оцінка інвестиційної нерухомості при створенні;

МСО 303.04- Оцінка торгової нерухомості;

МСО 304.01-Оцінка фінансових інструментів.

Стандарт МСО 305.01- зарезервований під неопублікований стандарт з оцінки фінансових зобов’язань.

Стандарт МСО 306.01- зарезервований під неопублікований стандарт з оцінки біологічних активів.

Стандарт МСО 307.01- зарезервований під неопублікований стандарт з оцінки у видобувних галузях.

 

 

Основним критерієм цивілізованого розвитку будь-якої професійної діяльності суб”єктів на ринку є наявність, чітка регламентація та досконалість певних професійних норм та правил.

Прийняття Національного стандарту №1 “ Загальні засади оцінки майна і майнових прав” визначило завершення етапу становлення оцінки майна в Україні та перехід до нового етапу побудови якісно іншого методологічного , організаційного та практичного простору оціночної діяльності.

Національний стандарт №1 дав змогу визначити прозорі за своїм змістом норми та правила оціночної діяльності, оцінки майна як науки та практики одночасно.

Правильне тлумачення положень Національного стандарту № 1 передусім базується на розумній сутності стандартизації оцінки майна та її системи в Україні, Розгляді стрктури стандартів у поєднанні з різнобічними напрямами використання їїї результатів, поєднанні національних стандартів з іншими нормативно-правовими актами, у тому числі з оцінки майна.

Аналізуючи сучасний стан стандартизації оцінки майна можна виділити рівні стандартизації за територіальною та регламентною ознаками.

За територіальною ознакою стандартизація здійснюється на міжнародному ( міжнародні стандарти оцінки) мезорегіональному (європейські стандарти оцінки) та національному ( національні стандарти оцінки) рівнях.

Особливістю кожного з цих рівнів є ступінь узагальнення основних методичних вимог до проведення оцінки майна, обов”язковості виконання вимог цих стандартів при фактично однаковому розумінні основних принципів оцінки та понять, зокрема, поняття “ ринкова вартість”

За регламентною ознакою стандартизація здійснюється на загальному та корпоративному рівнях.

При цьому загальний рівень стандартизації відображає змістовну частину методичних вимог до оцінки майна, які за своєю суттю є основними понятійними постулатами оцінки майна..

Загальний рівень стандартизації у поєднанні з її територіальними рівнями фактично становитьядро теоретико-методичних засад оцінки майна.

Національні стандарти оцінки як загальний рівень стандартизації в певній країні представлені “ пооб”єктивними “ національними стандартами, які відображають особливості оцінки певних об”єктів оцінки, та “ цільовими” національними стандартами, які регламентують особливості оцінки майна для різних цілей її проведення.

Корпоративний рівень стандартизації поданий у вигляді певних норм професійної оціночної діяльності , що встановлюється національними професійними асоціаціями оцінювачів.

В Україні статус положень ( національних стандартів) визначено як основний нормативно-правовий акт з оцінки майна методичного характеру, своєрідну “ конституцію” оцінки майна, що може затверджуватися виключно Урядом.

В Україні розроблення національних стандартів оцінки майна здійснюється на засадах міжнародних стандартів оцінки. Проте національні стандарти оцінки майна є обов”язковими до виконання суб”єктами оціночної діяльності під час проведення ними оцінки майна всіх форм власності.

Інші нормативно-правові акти з оцінки майна , зокрема методики, які затверджуються Урядом , можуть бути тільки результатом реалізації національних стандартів.

 

Отже, національні стандарти є основними нормативно- правовими актами з оцінки майна, завдяки яким встановлюються вимоги до змісту звітів про оцінку майна та порядку їх рецензування.

Українські оцінювачі при здійсненні практичної діяльності враховують визначальні положення системи Міжнародних, Європейських та вітчизняних стандартів оцінки.

В Україні затверджені 4 національних стандарти оцінки.

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ N 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" , затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р. N 1440 - є обов'язковим для застосування підчас проведення оцінки майна та майнових прав (далі - майно) суб'єктами оціночної діяльності, а також особами, які відповідно до законодавства здійснюють рецензування звітів про оцінку майна.

НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ N 2"Оцінка нерухомого майна" затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 р. N 1442 - є обов'язковим для застосування під час проведення оцінки нерухомого майна (нерухомості) суб'єктами оціночної діяльності, а також особами, які відповідно до законодавства здійснюють рецензування звітів про оцінку майна та проводять державну експертизу звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу.

НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ N 3 "Оцінка цілісних майнових комплексів" затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 р. N 1655 - є обов'язковим для застосування під час проведення оцінки цілісного майнового комплексу суб'єкта господарювання (далі - цілісний майновий

комплекс) суб'єктами оціночної діяльності, а також особами, які відповідно до законодавства здійснюють рецензування звітів про оцінку цілісного майнового комплексу.

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ N 4 "Оцінка майнових прав інтелектуальної власності" затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2007 р. N 1185 - є обов’язковим для застосування суб’єктами оціночної діяльності під час проведення оцінки майнових прав інтелектуальної власності, а також особами, які здійснюють відповідно до законодавства рецензування звітів про оцінку.

Стандарт може застосовуватись для визначення розміру збитків, завданих у зв’язку з неправомірним використанням об’єктів права інтелектуальної власності.

 

Структура НСО в Україні

№1- -

Загальні питання

-база оцінки та порядок визначення вартості

-загальні вимоги до проведення незалежної оцінки майна

-загальні вимоги до рецензування звітку про оцінку майна

№2

-загальна частина

-особливості застосування методичних підходів

-особливості оцінки окремих видів нерухомого майна

№3

загальна частина

-особливості застосування майнового підходу

-особливості застосування дохідного підходу\

-особливості застосування порівняльного підходу

№4

-загальна частина

-особливості застосування методичних підходів

-особливості деяких етапів проведення оцінки майнових прав інтелектуальної власності та визначення розміру збитків, пов’язаних з неправомірним використанням об’єкта права інтелектуальної власності

-інші питання

Контрольні питання:

1.Охарактеризуйте процес розвитку Міжнародних Стандартів

2.Структура нових «Міжнародних Стандартів Оцінки»

3.Сутність національних стандартів оцінки

 


Читайте також:

  1. IV. Відповідальність сторін
  2. V Обов’язки Ради
  3. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність
  6. Адміністративна відповідальність
  7. Адміністративна відповідальність
  8. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  11. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  12. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства




Переглядів: 1300

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Серія –Загальні стандарти | Вимоги до оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.