Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Час ведення і використання

1) довготермінові;

2) нетривалого використання.

Спосіб і джерела отримання:

1) від третіх осіб;

2) від замовника;

3) складені аудитором.

Характер інформації:

1) правового характеру;

2) про керівництво та персонал суб’єкта господарювання – замовника;

3) про структуру і організацію суб’єкта господарювання – замовника;

4) про економічні засади діяльності суб’єкта господарювання;

5) про систему внутрішнього контролю;

6) про систему бухгалтерського обліку;

7) аудиторські організаційно-функціональні документи;

8) документа оцінки аудиторського ризику;

9) аудиторські документи перевірки окремих статей і показників річного звіту;

10) кореспонденція аудитора;

11) підсумковий висновок;

12) пропозиції та рекомендації.

Призначення:

1) оглядові;

2) інформативні;

3) перевірочні;

4) підтверджуючі;

5) розрахункові;

6) порівняльні;

7) аналітичні.

Ступень стандартизації:

1) стандартизовані;

2) довільної форми.

Форма подання:

1) графічні;

2) табличні;

3) тексові;

4) комбіновані.

Техніка складання:

1) ручні;

2) на машинних носіях.

Рівень відповідальності того, хто склав документ:

1) підготовлені аудиторами, які здійснюють перевірку;

2) підготовлені керівником групи;

3) підготовлені особою, яка контролює зміст документів.

Строки складання:

1) документи підготовчої стадії аудиту;

2) документи технологічної стадії аудиту;

3) документи завершальної стадії аудиту.

Місце в документообігу:

1) первинні;

2) документи вторинної обробки.

Документи аудиторської перевірки є власністю аудитора, їх зміст є конфіденційним і не підлягає розголосу.

У ст. 17 Закону України «Про аудиторську діяльність», визначено, що документи, передані замовником аудиторові (аудиторській фірмі) для проведення аудиту, не підлягають розголошенню чи вилученню без згоди замовника.

Аудитор повинен зберігати комерційну таємницю підприємства-клієнта і без згоди останнього не передавати будь-кому робочих документів (частини або витяг) про проведену перевірку, за винятком окремих випадків (наприклад, за вимогою правоохоронних органів; у випадку контролю роботи аудитора та її якості).

Щоб забезпечити конфіденційність, зберігання, цілісність, зрозумілість та відтворюваність робочої документації, аудиторська фірма може впровадити такі заходи контролю:

- використанняаудиторами паролю, щоб обмежити доступ до електронної документації уповноваженими користувачами;

- відповідні процедури резервного копіюванняелектронної документації на окремих етапах аудиту;

- процедури належного розподілу документації між: членами групз виконання аудиту на початку завдання, її оброблення протягом виконання аудиторських процедур та упорядкування наприкінці роботи;

- процедури, що обмежують доступта забезпечують належний розподілтаконфіденційне збереженняробочої документації у формі друкованої копії.

 

Питання 2 Методика складання робочих документів аудитора

 

Склад і кількість аудиторських документів визначає аудитор у кожному конкретному випадку. При цьому вирішальне значення відіграє мета складання робочих документів,а саме:

- планування аудиторської перевірки;

- контроль за якістю проведеної перевірки;

- складання аудиторського звіту і підготовлення висновку про фінансову звітність;

- документальне підтвердження виконаних аудитором процедур, робіт;

- збір матеріалів для перевірки фінансової звітності з їх подальшим узагальненням;

- забезпечення юридичної обґрунтованості проведення аудиту, законності;

- контроль робочого часу аудитора та обґрунтування оплати його праці (гонорару);

- обґрунтований вибір методики, методів та способів проведення аудиту, напрямів та підходів перевірки;

- документальне оформлення встановленого або визначеного самим аудитором аудиторського ризику з наведенням його величини;

- формування уявлення про професіоналізм, кваліфікацію аудитора, його компетентність та можливості їх підвищення;

- отримання матеріалів для наступних аудиторських перевірок.

Аудиторські документи повинні відповідати таким вимогам:

- містити достатньо повну і детальну інформацію, щоб інший аудитор, який не брав участі в перевірці, мав змогу скласти чітке уявлення про виконану роботу і підтвердити висновки цієї перевірки;

- при складанні робочих документів аудитор повинен враховувати не лише інформацію, що стосується звітного періоду, а й дані минулих періодів (наприклад, сальдо за рахунками на кінець попереднього періоду), а також інформацію, отриману після складання бухгалтерської звітності, про події, що сталися після завершення звітного періоду і можуть істотно вплинути на діяльність або фінансовий стан підприємства;

- документи повинні відображати найбільш істотні моменти, стосовно яких аудитор повинен висловлювати свою думку, охоплювати найважливіші напрями перевірки та завдання, поставлені й вирішені аудитором;

- дозволяти оцінити фінансову звітність згідно зі встановленими критеріями;

- містити інформацію, необхідну або корисну для наступних аудиторських перевірок;

- відображати стан та оцінку системи внутрішнього контролю на підприємстві та ступінь довіри до неї;

- фіксувати проведені аудитором процедури з перевірки та оцінювання системи бухгалтерського обліку клієнта, дотримання прийнятої (встановленої) облікової політики та відповідність бухгалтерського обліку на підприємстві встановленим принципам, стандартам, вимогам та законам;

- повинні бути складені чітко та розбірливо;

- скорочення та умовні позначення повинні бути пояснені на початку папки робочих документів;

- необхідно обов'язково вказувати місце та дату складання документа, прізвище аудитора та його підпис, номер документа, порядковий номер сторінки в робочій документації;

- повинні бути вказані джерела інформації та дані про походження наведених документів, що фіксують фінансово-господарську діяльність підприємства, а також про виконані аудиторські процедури.

 

Тема 6 Аудиторські докази та робочі документи аудитора

Лекція 2 Робочі документи аудитора

План:

1 Робочі документи аудитора та їх класифікація

2 Методика складання робочих документів аудитора

Питання для самостійної роботи:

1 Порядок зберігання і використання робочих документів аудитора

Мета заняття: надання студентам теоретичних знань щодо робочих документів аудитора

 

Рекомендована література:

Основна:

8. Закон України «Про аудиторську діяльність» від 22 квітні 1993 р. (із змінами та доповненнями) // Відомості Верховної Ради України. – 1993. - №23.

9. Міжнародні стандарти аудиту, надання впевненості та етики: Видання 2006 року: Пер. З англ.. – К.: ТОВ «ІАМЦ АУ «СТАТУС», 2006. – 1152 с.

10. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку / Уклад. В. Кузнєцов. – Х.: Фактор, 2009. – 416 с.

Додаткова:

11. Бондаренко Н.О., Понікаров В.Д., Попова С.М. Аудит суб’єктів підприємницької діяльності: Навчальний посібник. – Київ: центр навчальної літератури, 2004. – 300с.

12. Кузькін Є.Ю. Організація і методика аудиту: навч. посіб./ Є.Ю. Кузькін, М.М. Коваленко, Н.О. Бондаренко, В.Д. Понікаров; Харківський інститут фінансів УДУФМТ. – Х.: ХІФ УДУФМТ, 2009. – 232 с.

13. Н.Л. Шкіря, Т.Г. Нікульникова, Н.В. Залізняк. Аудит: Навчальний посібник. – Львів: «Магнолія 2006», 2007. – 224 с.

14. Пшенична А.Ж. Аудит: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 320 с.

 

Питання 1 Робочі документи аудитора та їх класифікація

 

Процес аудиторської перевірки та її результати мають бути своєчасно документально оформлені. Цей процес повинен забезпечити:

- достатній та відповідний запис основи для аудиторського висновку;

- докази того, що аудиторська перевірка виконана відповідно до МСА та застосованих законодавчих і нормативних вимог.

Установлення положень і надання рекомендацій щодо документації в контексті аудиту фінансових звітів викладено в МСА 230 «Аудиторська документація».

В МСА 230 подано визначення поняття «аудиторська документація»,що означає запис виконаних аудиторських процедур, отриманих відповідних аудиторських доказів та висновків, яких дійшов аудитор (іноді також використовуються такі терміни, як «робочі документи» та «документи»).

Аудиторська документація може існувати у формі даних на папері, електронних або інших носіях. Аудиторська документація з конкретного завдання збирається в аудиторському файлі..

На форму, зміст та обсяг аудиторської документації впливають такі фактори:

- характер і масштаб роботи, що проводиться аудитором;

- характер і складність діяльності замовника аудита;

- стан бухгалтерського обліку замовника;

- наявність системи внутрішнього контролю замовника;

- необхідний рівень управління та контролю роботи персоналу аудиторської фірми.

Робочі документи аудитора класифікують за наступними ознаками.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  4. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  5. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  6. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  7. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  8. Актове діловодство. Діяльність судів. Ведення актових книг
  9. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  10. Алгоритми переведення чисел з однієї позиційної системи числення в іншу
  11. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  12. Аналіз використання капіталу.




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.