МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
МЕХАНІЗМ ВПЛИВУ НЕТАРИФНИХ ЗАСОБІВ РЕГУЛЮВАННЯ НА ЕКОНОМІКУ КРАЇНИ.ТЕМА 6. НЕТАРИФНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕД План: 6.1 Нетарифні засоби регулювання. 6.2 Механізм впливу нетарифних засобів регулювання на економіку країни - самостійно 6.3 Інструменти нетарифного регулювання. 6.4 Кількісні обмеження. 6.5 Фінансові засоби нетарифного регулювання: експортні кредити, експортні субсидії, імпортні депозити, антидемпінгові заходи. 6.6 Приховані засоби нетарифного регулювання. 6.7 Специфіка нетарифного регулювання після вступу України до СОТ- самостійно 6.1 НЕТАРИФНІ ЗАСОБИ РЕГУЛЮВАННЯ. Нетарифне регулюванняявляє собою встановлені законодавцем обмежувальні заборонні засоби, які перешкоджають проникненню імпортних товарів на внутрішній ринок України з метою захисту інтересів вітчизня'ного виробника і споживача товаровиробника від субсидованого імпорту. У вітчизняному законодавстві відсутнє визначення поняття нетарифного регулювання. Перелік заходів нетарифного регулювання (Податковий кодекс України (ст. 14): 1) "ліцензування і квотування зовнішньоекономічних операцій; 2) застосування спеціальних заходів щодо імпорту товарів в Україну; 3) процедура реєстрації зовнішньоекономічних контрактів; 4) процедура видачі ліцензій на право імпорту, експорту - спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; 5) дозвільна система служби експортного контролю; 6) сертифікація товарів, що ввозяться в Україну; 7) дозвільна система органів державної влади, що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарний, фітосанітарний, екологічний та інші види контролю; 8) реєстрація лікарських засобів, виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, харчових добавок; 9) застосування державного пробірного контролю".
Всі країни світу використовують різноманітні заходи нетарифного регулюванняв ЗЕД як альтернативу заходам тарифного регулювання. Більше половини світової торгівлі є об'єктом нетарифних бар'єрів, що створюють головну погрозу світовій торговій системі. У порівнянні з тарифними методами, нетарифні є більш поширеними формами і заходами регулювання зовнішньоторговельної діяльності і становлять загрозу лібералізації торгівлі. Поширення нетарифних обмежень пояснюється тим, що: - їх введення є привілеєм уряду країни, і вони не регулюються міжнародними угодами. Уряди можуть вільно застосовувати будь-які види нетарифних обмежень, що неможливо у відношенні тарифів, які регулює СОТ. - не призводять до негайного підвищення ціни товару і тому споживач не відчуває їх впливу як додаткового податку (при введенні тарифу ціна товару збільшується на суму мита). Ліцензування і квотування експорту (ст. 16 Закону про ЗЕД) вводиться у разі: • різкого погіршення розрахункового балансу України, якщо його від'ємне сальдо перевищує на відповідну дату 25% від загальної суми валютних вимог України; • досягнення встановленого Верховною Радою України рівня зовнішньої заборгованості; • значного порушення рівноваги за відповідними товарними групами на внутрішньому ринку України, особливо по сільськогосподарській продукції, продуктах рибальства, продукції харчової промисловості і промислових товарах народного споживання першої необхідності; • необхідності забезпечення відповідних пропорцій між імпортною і вітчизняною сировиною у виробництві; • необхідності здійснення адекватних заходів у відповідь на дискримінаційні дії інших держав; • порушення суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності правових норм цієї діяльності, встановлених Законом про ЗЕД (режим ліцензування вводиться як санкція); • здійснення суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності товарообмінних (бартерних) операцій. До нетарифних методів відносяться економічні, політичні та адміністративні методи прямого чи непрямого обмеження ЗЕД.
Читайте також:
|
||||||||
|