МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Діяльність ОЕСР в контексті регулювання діяльності ТНК.ОЕСР – створена в Парижі в 1960 році, до неї входять 30 розвинутих держав. Першою спробою врегулювання діяльності ТНК є акти Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) від 21 червня 1976 року, до яких належать «Декларація про міжнародні інвестиції та багатонаціональні підприємства», а також три взаємопов'язані документи: 1) «Керівні принципи для багатонаціональних підприємств»; 2) «Національний режим» та 3) «Стимули й перешкоди для міжнародних інвестицій. В цих документах термін «ТНК» не застосовується, а використано словосполучення «багатонаціональне підприємство», які має наступні ознаки: - існування декількох підприємств у різних країнах; - наявність певного зв2язку між ними; - здатність одного з цих підприємств суттєво впливати на діяльність інших. З часом терміни «транснаціональні корпорації» та «багатонаціональні підприємства» нерідко почали вживатися як синоніми. Названі акти ОЕСР мають 2 особливості: 1) до них додано текст, згідно з яким держави могди не брати на себе або пом'якшити ті зобов'язання, які випливають з цих документів, .але «не стикуються з внутрішнім правом» відповідних держав. 2) вони застосовуються лише у взаємопов'язаності: прийняття одного з трьох документів тягне за собою обов'язкове прийняття двох інших, а процес правового регулювання здійснюється за використанням усіх трьох документів в їх сукупності. Пояснюється це тим, що «Керівні принципи для багатонаціональних підприємств» визначають зобов'язання цих підприємств щодо держав, які приймають (або, що одне й те саме, — права держав, які приймають, стосовно багатонаціональних підприємств); другий документ («Національний режим») встановлює права цих підприємств у державах, які приймають (до речі, обидва ці документи узгоджені між собою); завершується процес третім з документів «Стимули та перешкоди для міжнародних інвестицій», який передбачає усунення перешкод та застосування стимулів з метою сприяння міжнародним інвестиціям. Слід наголосити, що національний режим згідно з цими документами (як правовий режим, що діє на підставі застосування норми внутрішнього права стосовно як національного, так і багатонаціонального підприємства) повинен усе-таки відповідати міжнародному праву. Стосовно самих цих підприємств, то їм приписуються такі зобов'язання: — дотримуватися міжнародного права; — підкорятися праву країни перебування; — враховувати політику країни перебування; — співробітничати з країною перебування; — виключити практику підкупу та субсидій; — не втручатися у внутрішні справи країни перебування; — дотримуватися принципу забезпечення конкуренції; — дотримуватися порядку оподаткування, трудового права, права соціального забезпечення країни перебування; — розповсюджувати досягнення науки, техніки та технології. Читайте також:
|
||||||||
|