МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Етапи професійного самовизначення особистостіІснують різні підходи до виділення етапів професійного самовизначення особистості. З точки зору психології розвитку (вікових особливостей учнів) професійне самовизначення можна поділити на 4 етапи: 1) дитяча гра – виконання певних професійних ролей і окремих елементів пов’язаної з цими ролями поведінки в процесі гри; 2) підліткова фантазія – уявлення себе в мріях представником тієї чи іншої професії; 3) попередній вибір професії – сортування різних видів діяльності та їх оцінка з точки зору інтересів, здібностей, системи цінностей особистості; 4) прийняття остаточного рішення – вибір рівня кваліфікації, об’єму й тривалості професійної підготовки, вибір спеціальності. З точки зору педагогіки професійне самовизначення включає наступні етапи: – емоційно-образний – характерний для дітей старшого дошкільного віку; – пропедевтичний – характерний для учнів молодшого шкільного віку (1-4 класи); – пошуково-зондуючий – характерний для молодших підлітків (4-7 класи); – період розвитку професійної свідомості (8-10 класи); – період уточнення соціально-професійного статусу (10-11 класи); – період входження в професійну діяльність (учні та студенти професійних навчальних закладів); – саморозвиток фахівця безпосередньо у професійному середовищі. Показники сформованого професійного самовизначення: – інформованість учня про структуру народного господарства, потреби ринку праці, зміст і умови праці з обраної професії , навчальні заклади, в яких можна отримати професію; – сформованість професійних інтересів і намірів; – сформованість мотиваційної сфери при виборі професії; – наявність спеціальних здібностей; – наявність практичного досвіду у вибраній сфері діяльності; – узгодженість інтересів, здібностей і нахилів із вимогами професії; – відповідний стан здоров’я, відсутність протипоказань. Основні суперечності процесу професійного самовизначення: • між прагненням молодої людини до самостійності та потребою у кваліфікованій допомозі дорослих (учителів); • між соціальною орієнтацією молоді переважно на престижні професії та потребою держави у спеціалістах; • між бажанням продовжувати освіту після закінчення школи та зниженням інтересу до навчання в більшої частини сучасної молоді; • між професійними намірами школярів і можливостями їх реалізації; • між професійними намірами та здібностями; • між прагненням молоді до самостійності та відсутністю вміння обгрунтовано прийняти рішення щодо вибору професії; • між усвідомленням рівня свого загального розвитку та можливістю менш кваліфікованої праці; • між бажанням спробувати свої сили та відсутністю такої можливості у школі; • між станом здоров’я та медико-фізіологічними вимогами професії; • між сучасними вимогами до спеціаліста і діючими формами та методами професійної підготовки; • між професійними намірами молоді з високим рівнем освіти і значною часткою малокваліфікованої ручної праці.
Читайте також:
|
||||||||
|