МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методичні категорії.Система навчання – повний набір компонентів, що відповідає певній методичній концепції, вона оприділяє цілі, змісти, принципи, методи, прийоми, способи, засоби, форми організації навчання й обумовлюється ними. Метод навчання – спосіб діяльності, який в найбільшій степені відповідає наміченій цілі. Основні методи в діяльності вчителя: - показ, пояснення, організація тренування та використання вивченню. Основні методи в діяльності учнів : - знайомство (сприйняття), роздуми, тренування, використання на практиці. Прийоми – елементарний метод, поступок, направлений на вирішення конкретного завдання: наприклад без перекладна семантизація. Г.В Рогова: метод – сосуд, а прийом його наповнення. Способи – групи прийомів, які направленні на вирішення більш загальних навчальних завдань. Засоби – головні і допоміжні навчальні матеріали, які забезпечують процес навчання іноземної мови : урок, підручник, технічні оснащення. Підхід – стратегія навчання іноземної мови: 1) Біхевіористтський підхід, 2) Індуктивно-свідомий (приклади приводять до вивчення правил) 3) Пізнавальний (вивчення правил) 4) Інтегрований (поєднання свідомих і підсвідомих компонентів)
Методи наукового дослідження: Основні методи – 1.Аналіз літературних джерел – потребує наявності певних умінь критичного ставлення до прочитаного, оцінювати. 2.Вивчення позитивного досвіду роботи. 3.Наукове спостереження – цінне, якщо підпорядковано певний меті. Повинно бути цілеспрямованим й доповнюватися тестами, протоколами. Дуже важливе для методичних рекомендацій. 4.Дослідне навчання – проведення масового навчання по запропонованій методиці, проводиться в декількох школах одночасно і впродовж довгого часу. Позитивні результати йдуть в практику всіх шкіл. Це модель навчання. 5.Пробне навчання – основа-ерудиція і педагогічна інтуїція вчителя. Багато гіпотез, постійна варіація методів і вибір найкращого впровадження в роботу цим вчителем. 6.Експеримент – науково поставлений досвід, котрий базується на вивченні варіювання досліджуваного явища за можливого урівноваження всіх інших значущих факторів. Складові експерименту: А)Змінні величини (те, що змінюються й порівнюються результати). Б) Незмінні величини (суб’єктивні) – рівень підготовки експериментальних груп, експериментатор. В) Незмінні величини (об’єктивні) – кількість учнів, кількість занять, їх тривалість, навчальний матеріал, засоби навчання. Г)Фінальні змінні величини.
ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ: 1)Організація А)визначити проблему Б)вивчити історію питання В)визначити гіпотезу (вузьке конкретне питання) Г)підготувати експериментальний матеріал. Д)визначити склад груп 2)Реалізація: А)написати інструкцію проведення Б)провести дослід В)фіксувати його 3) Констатація: А) кількісно та якісно опрацювати дані Б) відобразити результати в графічній формі 4) Інтерпретація: А)сформувати висновки Б) вказати їх теоретичне значення В) вказати їх практичне значення 5)Впровадження: А) перевірити успішність їх практичну доцільність використання.
Види експерименту: 1)за складністю методики проведення: 1) Горизонтальний (до навчання і після) 2)Вертикальний ( дві експериментальні групи) 3)Перехресний
2)Значущістю: 1)розвідувальний 2)основний 3) Умови проведення: 1)природний – нормальна (програмова) тривалість та періодичність: А)епізодичний – на уроці чи його частині, Б)систематичний – серія уроків протягом тривалого часу. 4) лабораторний – в позаурочний час: А) індивідуальний, Б)груповий. Ефективний, коли слід встановити як проходить процес в мозку учня, чим керується учень.
Допоміжні методи: 1. Анкетування – суб’єктивний характер. 2. Тестування – діагностичний, прогностичний, констатуючий та змішаний. 3. Бесіда. 4. Хронометрування – фіксація на аудіо – та відео плівку навчального процесу. 5. Осцилографічний аналіз – фіксація змін в часі фізичних явищ, вимови, ритм і т.д. 6. Метод експериментів (компетентних суддів)
Читайте також:
|
||||||||
|