МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мета і завдання профорієнтації як системи.План Тема І.3. СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ 1. Мета і завдання профорієнтації як системи. 2. Компоненти системи профорієнтації, їх функціонування і взаємозв’язок. 3. Періоди та етапи профорієнтації. 4. Умови реалізації системи профорієнтації.
Література: 14, 22, 25, 39, 40, 47, 55, 68, 69, 71, 72, 75, 119, 151, 161, 174, 176, 177, 178, 212, 213, 225, 240, 257.
В останні роки відбулись суттєві зміни в суспiльно-економiчному житті України. Створення суверенної держави, зміна прiоритетiв, перехід до ринкових відносин, виникнення ринку праці вимагають постійної розбудови системи профорiєнтацiї, як невід’ємної ланки системи відтворення трудових ресурсів. Створення такої системи в нашій державі започатковано відповідною Концепцією, яка була схвалена Кабінетом Міністрів України у 1994 році. Вона дала основні орієнтири в розгортанні роботи з профорієнтації в різних сферах життєдіяльності держави. Було розроблено і затверджено різними міністерствами ряд положень про професійну орієнтацію молоді та інших верств населення. Почала розгортатися робота зі створення відповідних структур в службах для молоді, зайнятості, освіти та інших. Але останнім часом, у зв’язку з погіршенням економічного стану в країні, ця робота практично призупинена. Разом з тим досвід багатьох країн, і в тому числі найбільш розвинутих, що показано в темі 1.1, що досягти успіху у створенні економічно потужної держави неможливо без забезпечення всіх принципів свідомого і вільного вибору професії кожним членом суспільства. Тому необхідно постійно проводити роботу з розбудови системи професійної орієнтації. Профорiєнтацiйна робота передбачає формування у молоді професійної перспективи - розгорнутих у часі життєвих планів, спрямованих на вибір або перевибiр професії i ствердження себе як суб’єкта професійної дiяльностi. Основою професійного самовизначення є самопізнання та об’єктивна самооцінка iндивiдуальних особливостей, співставлення своїх професійно важливих якостей, можливостей з вимогами професій та кон’юнктурою ринку праці. Тому основною метою профорієнтації, як ланки системи відтворення трудових ресурсів, є оптимізація, узгодження інтересів особи та суспільства у виборі сфери професійної діяльності. Для досягнення цієї мети та підготовки молодої людини до свідомого професійного самовизначення, необхідно вирішити рядзавдань: а) сформувати адекватне, об’єктивне ставлення до себе, праці, суспільства і професійної діяльності, б) сформувати установку на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення; в) ознайомити зі світом пpофесiй, кон’юнктурою ринку пpацi, правилами вибору пpофесiї; г) забезпечити самопізнання та формування «образу Я» як суб’єкта майбутньої пpофесiйної дiяльностi; д) сформувати уміння аналізу різних видув пpофесiйної дiяльностi, враховуючи спорiдненiсть їх за психологічними ознаками i подiбнiсть вимог до людини; е) сформувати вміння спiвставляти «образ Я» з вимогами пpофесiй до особистості та кон’юнктурою ринку пpацi й створювати на цій основу особистий пpофесiйний план та його пеpевipяти; є) створити умови для пеpевipки можливостей самоpеалiзацiї в piзних видах пpофесiйної дiяльностi шляхом оpганiзацiї пpофпpоб; ж) забезпечити розвиток пpофесiйно важливих якостей особистості; з) сформувати мотивацію i психологічну готовність до зміни пpофесiї i переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть; и) виховувати загальнолюдські та загальнопpофесiйнi якості та pозумнi потреби. Читайте також:
|
||||||||
|