Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Періоди та етапи профорієнтації.

Професiйна орiєнтацiя повинна здiйснюватися послiдовно i мати неперервний характер, тому її умовно подiляєть на два перiоди: допрофесiйний i професiйний, якi включають ряд етапiв. На кожному з етапiв реалiзуються практично всi компоненти і функції професiйної орiєнтацiї, якi розглянуто вище. Специфiка етапiв визначається, у першу чергу, вiком iндивiдiв i особливостями навчальних закладiв та мiсцем роботи.

Допрофесiйний перiод включає початковий (пропедевтичний), ознайомлювально-пошуковий i базовий (визначальний) етапи.

I. Початковий (пропедевтичний) етап: дошкiльний вiк, 1-4 класи. Передбачає: ознайомлення дiтей з деякими професiями; формування поваги до працiвникiв, емоцiйно забарвленого позитивного ставлення до рiзних видiв трудової та професiйної дiяльностi, iнтересу до пiзнання своєї особистостi; дiагностику задаткiв, створення умов для реалiзацiї здiбностей дiтей, проведення консультацiй з батьками стосовно розвитку їх дiтей; формування початкових загальнотрудових умiнь i навичок, здатностi до взаємодiї з iншими в процесi дiяльностi, виховання загальної культури працi шляхом залучення до посильних видiв трудової дiяльностi. Результатом його є сформоване позитивне ставлення до себе, суспiльства, працi, професiйної дiяльностi i навколишнього середовища.

II. Пізнавально-пошуковий етап: 5-7 класи. Передбачає: формування цiннiсних орiєнтацiй, мотивацiї самопiзнання, установки на власну активнiсть у професiйному самовизначеннi та оволодiннi професiйною дiяльнiстю; систематичне ознайомлення з поширеними професiями; формування умiнь самооцiнки, самоаналiзу з метою усвiдомлення власної професiйної спрямованостi; консультування стосовно вибору профiлю подальшої освiти та трудової дiяльностi (навчальних закладiв, факультативiв, спецпредметiв, гурткiв, секцiй); створення умов для проби сил та розвитку здiбностей у рiзних видах трудової (наближеної до професiйної) дiяльностi; формування загальнотрудових i загальновиробничих умiнь. Результат – вибiр напрямку (профiлю) продовження освiти в старших класах та підведення їх до вибору відповідної сфери самореалiзацiї.

III. Базовий (визначальний) етап: 8-9 (8-11) класи. Передбачає: вивчення наукових основ вибору професiї (класифiкацiйних ознак професiй, їх вимог до людини та спорiдненiсть за психологiчними ознаками, основних професiйно важливих якостей, правил вибору професiї); оволодiння методиками самопiзнання, самооцiнки, розвитку iндивiдуальних професiйно важливих якостей; формування умiння спiвставляти вимоги професiй з власними можливостями та кон’юнктурою ринку працi; створення умов для професiйної проби своїх сил у рiзних видах професiйної (чи наближеної до професiйної) дiяльностi; консультування стосовно вибору професiї та навчального закладу, формування психологiчної готовностi до стану професiйно незайнятого i в майбутньому до змiни професiї. Результатом є сформованiсть особистiсно значимого смислу вибору професiї, стiйкої професiйної спрямованостi (професiйних намiрiв, плданів оволодiння професiєю, професiйної перспективи), психологiчної готовності до стану незайнятого i змiни професiйної дiяльностi та переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть.

Професiйний перiод включає етапи професiйного навчання та адаптацiї до умов професiйної дiяльностi або переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть.

IV. Етап професiйного навчання: професiйний навчальний заклад (10-11 класи, при наявностi професiйної пiдготовки). Передбачає: оволодiння професiйними знаннями, умiннями, навичками; адаптацiю до навчального закладу i нового соцiального статусу; формування професiйної мобiльностi, готовностi до продовження професiйної освiти i самовдосконалення, професiйних iнтересiв; розвиток професiйно важливих якостей і готовностi до змiни професiї; уточнення подальших професiйних планiв i професiйної перспективи. Результат – конкурентноспроможний на ринку працi спецiалiст, готовий до активної професiйної дiяльностi i переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть.

V. Адаптацiйний етап: професiйна дiяльнiсть або переорiєнтацiя на нову дiяльнiсть. Передбачає: створення умов для професiйного зростання, повноцiнної самореалiзацiї потенцiйних сил особистостi в професiйнiй дiяльностi; адаптацiю до трудового колективу, професiї i нового соцiального статусу; у випадку втрати роботи переорiєнтацiя на нову професiйну дiяльнiсть i перехiд вiд однiєї професiї до iншої на основi набутих професiйних якостей, найважливiших особистiсних i суспiльних цiнностей. Результатом цього етапу є повноцiнна реалiзацiя потенцiй особистостi в професiйнiй дiяльностi, а за необхiдностi – оволодiння новою професiєю i успiшне зростання професiйної майстерностi.

Професійна орієнтація здійснюється за допомогою різноманітних форм і методів, які визначаються специфікою навчально-виховних та інших закладів освіти, служб зайнятості, молоді, етапами та рівнем підготовки спеціалістів, які займаються цією діяльністю.


Читайте також:

  1. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. Антропологічна періодизація первісної історії
  4. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  5. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  6. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  7. Бюджетний процес, його поняття і складові етапи
  8. Важливою методико-методологічною проблемою є періодизація історії економічної думки, визначення пріоритетів, що підлягають аналізу.
  9. Виборчий процес і його етапи
  10. Види і періодичність технічного обслуговування автомобіля
  11. Види і форми спілкування. Етапи спілкування.
  12. Види, етапи і цілі кар'єри




Переглядів: 3341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Компоненти системи профорієнтації, їх функціонування і взаємозв’язок. | Умови реалізації системи профорієнтації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.