МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Періоди та етапи профорієнтації.Професiйна орiєнтацiя повинна здiйснюватися послiдовно i мати неперервний характер, тому її умовно подiляєть на два перiоди: допрофесiйний i професiйний, якi включають ряд етапiв. На кожному з етапiв реалiзуються практично всi компоненти і функції професiйної орiєнтацiї, якi розглянуто вище. Специфiка етапiв визначається, у першу чергу, вiком iндивiдiв i особливостями навчальних закладiв та мiсцем роботи. Допрофесiйний перiод включає початковий (пропедевтичний), ознайомлювально-пошуковий i базовий (визначальний) етапи. I. Початковий (пропедевтичний) етап: дошкiльний вiк, 1-4 класи. Передбачає: ознайомлення дiтей з деякими професiями; формування поваги до працiвникiв, емоцiйно забарвленого позитивного ставлення до рiзних видiв трудової та професiйної дiяльностi, iнтересу до пiзнання своєї особистостi; дiагностику задаткiв, створення умов для реалiзацiї здiбностей дiтей, проведення консультацiй з батьками стосовно розвитку їх дiтей; формування початкових загальнотрудових умiнь i навичок, здатностi до взаємодiї з iншими в процесi дiяльностi, виховання загальної культури працi шляхом залучення до посильних видiв трудової дiяльностi. Результатом його є сформоване позитивне ставлення до себе, суспiльства, працi, професiйної дiяльностi i навколишнього середовища. II. Пізнавально-пошуковий етап: 5-7 класи. Передбачає: формування цiннiсних орiєнтацiй, мотивацiї самопiзнання, установки на власну активнiсть у професiйному самовизначеннi та оволодiннi професiйною дiяльнiстю; систематичне ознайомлення з поширеними професiями; формування умiнь самооцiнки, самоаналiзу з метою усвiдомлення власної професiйної спрямованостi; консультування стосовно вибору профiлю подальшої освiти та трудової дiяльностi (навчальних закладiв, факультативiв, спецпредметiв, гурткiв, секцiй); створення умов для проби сил та розвитку здiбностей у рiзних видах трудової (наближеної до професiйної) дiяльностi; формування загальнотрудових i загальновиробничих умiнь. Результат – вибiр напрямку (профiлю) продовження освiти в старших класах та підведення їх до вибору відповідної сфери самореалiзацiї. III. Базовий (визначальний) етап: 8-9 (8-11) класи. Передбачає: вивчення наукових основ вибору професiї (класифiкацiйних ознак професiй, їх вимог до людини та спорiдненiсть за психологiчними ознаками, основних професiйно важливих якостей, правил вибору професiї); оволодiння методиками самопiзнання, самооцiнки, розвитку iндивiдуальних професiйно важливих якостей; формування умiння спiвставляти вимоги професiй з власними можливостями та кон’юнктурою ринку працi; створення умов для професiйної проби своїх сил у рiзних видах професiйної (чи наближеної до професiйної) дiяльностi; консультування стосовно вибору професiї та навчального закладу, формування психологiчної готовностi до стану професiйно незайнятого i в майбутньому до змiни професiї. Результатом є сформованiсть особистiсно значимого смислу вибору професiї, стiйкої професiйної спрямованостi (професiйних намiрiв, плданів оволодiння професiєю, професiйної перспективи), психологiчної готовності до стану незайнятого i змiни професiйної дiяльностi та переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть. Професiйний перiод включає етапи професiйного навчання та адаптацiї до умов професiйної дiяльностi або переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть. IV. Етап професiйного навчання: професiйний навчальний заклад (10-11 класи, при наявностi професiйної пiдготовки). Передбачає: оволодiння професiйними знаннями, умiннями, навичками; адаптацiю до навчального закладу i нового соцiального статусу; формування професiйної мобiльностi, готовностi до продовження професiйної освiти i самовдосконалення, професiйних iнтересiв; розвиток професiйно важливих якостей і готовностi до змiни професiї; уточнення подальших професiйних планiв i професiйної перспективи. Результат – конкурентноспроможний на ринку працi спецiалiст, готовий до активної професiйної дiяльностi i переорiєнтацiї на нову дiяльнiсть. V. Адаптацiйний етап: професiйна дiяльнiсть або переорiєнтацiя на нову дiяльнiсть. Передбачає: створення умов для професiйного зростання, повноцiнної самореалiзацiї потенцiйних сил особистостi в професiйнiй дiяльностi; адаптацiю до трудового колективу, професiї i нового соцiального статусу; у випадку втрати роботи переорiєнтацiя на нову професiйну дiяльнiсть i перехiд вiд однiєї професiї до iншої на основi набутих професiйних якостей, найважливiших особистiсних i суспiльних цiнностей. Результатом цього етапу є повноцiнна реалiзацiя потенцiй особистостi в професiйнiй дiяльностi, а за необхiдностi – оволодiння новою професiєю i успiшне зростання професiйної майстерностi. Професійна орієнтація здійснюється за допомогою різноманітних форм і методів, які визначаються специфікою навчально-виховних та інших закладів освіти, служб зайнятості, молоді, етапами та рівнем підготовки спеціалістів, які займаються цією діяльністю. Читайте також:
|
||||||||
|