МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Завдання до заняттяМета заняття. ПЛАН 1. Наукові підходи у педагогічному краєзнавстві. 2. Джерела педагогічного краєзнавства. 3. Методи емпіричного пізнання у педагогічному краєзнавстві. 4. Методи теоретичного пізнання у педагогічному краєзнавстві. Навчальна –ознайомити студентів з методами дослідження у педагогічному краєзнавстві, сприяти формуванню в них уміння користуватися цими методами у теоретичній і практичній діяльності. Розвивальна – розвивати педагогічне мислення, спостережливість студентів. Виховна – виховувати любов до учнів, до майбутньої професії вчителя,гуманістично-педагогічну спрямованість студентів. Студент повинен знати: характеристику основних методів дослідження у педагогічному краєзнавстві. Студент повинен уміти:обирати оптимальні методи педагогічного дослідження. Опорні поняття теми: Акмеологічний підхід, аксіологічний підхід, антропоцентричний підхід, діяльнісний підхід, етнопедагогічний підхід, культурологічний підхід, методи дослідження у педагогічному краєзнавстві, методи емпіричного пізнання у педагогічному краєзнавстві, методи теоретичного пізнання у педагогічному краєзнавстві, особистісний підхід, рефлексивний підхід системний підхід
· Підготуватися до заняття за матеріалами лекції та рекомендованими джерелами. · Скласти опис бібліографічних джерел за краєзнавчими матеріалами у фондах бібліотеки БДПУ (приклад див. у додатку А).
ІІ. Індивідуальна робота студента 1. Складання портфоліо студента-дослідника.
Методичні рекомендації до оформлення портфоліо
«Портфоліо» (в широкому розумінні) – це спосіб фіксації, накопичення і оцінки індивідуальних досягнень студентів у певний період навчання. «Портфоліо» («портфель») – виконує роль індивідуальних навчальних досягнень студента з курсу «Педагогічне краєзнавство». У портфоліо розміщено інформацію про індивідуальну навчальну активність студента та його досягнення. Сутність портфоліо полягає в організації накопичення, відбору, аналізу, краєзнавчих матеріалів, а також відповідних інформаційних матеріалів із зовнішніх джерел (література, Інтернет, ЗМІ, лекції тощо). Метою заповнення портфоліо є розвиток умінь працювати з різними інформаційними джерелами, відбір та їх аналіз; формування умінь планувати навчально-пізнавальну діяльність; розвиток умінь рефлексивної діяльності; розвиток здатності студентів до ціннісно-смислового самовизначення стосовно до проблем історико-педагогічного знання. Запропонований вид портфоліо належить до тематичного портфоліо (залежно від змісту) або портфоліо-звіту (залежно від цільового призначення). Портфоліо заповнюється студентом САМОСТІЙНО і формується в окремій папці. Бердянський державний педагогічний універсиет Інститут психолого-педагогічної освіти та мистецтв Кафедра педагогіки вищої школи та управління освітніми закладами Портфоліо курсу: «Педагогічне краєзнавство»
Виконав: студент(ка) факультету____ ІІ-III-ІV курсу групи_______ П.І.П.____________________________ «__»______________2011 р.
Бердянськ
Представити портфоліо на перевірку необхідно в комп’ютерному варіанті (шрифт: Times New Roman; кегель: 14; інтервал: 1,5; поля: верхнє – 20, нижнє – 20, праве – 10, ліве – 30 мм; форматування по ширині). Портфоліо складається з 2 розділів. Структури (рубрик) портфоліо Розділів (рубрик) портфоліо: 1. «Портрет автора портфоліо» (автор портфоліо має можливість представити себе будь-яким доступним для цього способом – есе, твір, фотографії, малюнки та ін.); загальний обсяг розділу 1–2 сторінки. 2. «Портрет відомого педагога Північно-Приазовського регіону» (у розділі представлені матеріали про педагогічні погляди одного з педагогів краю – за вибором студента): М.О. Корф, Я.П. Новицький, Т.А. Зіньківського, К.М. Зіньківського та інші. При цьому використовуються різні джерела (статті, монографії, підручники, навчальні посібники, Інтернет-ресурси тощо). Аналізуючи педагогічні концепції педагогів, необхідно формулювати власні оціночні судження, погляди. Загальний обсяг розділу може складати від 10 до 15 сторінок. У розділі слід відобразити: · коротку характеристику періоду, який представляє педагог; · біографію педагога; педагогічні погляди: відомі праці педагога; цілі навчання і виховання; зміст, методи, засоби, форми навчання і виховання; принципи, правила, логіку навчання і виховання; вимоги до вчителя і учня і т.п.; структурований аналіз однієї педагогічної праці педагога (на вибір): основні положення (ідеї) роботи; особисте ставлення, відносно кожної, виділеної ідеї; · причини успішності поглядів педагога. У тексті розділу обов’язкові посилання на джерела інформації. Наприклад, [5, С. 22–40]. 3. «Письмова робота» (у розділі представлені всі письмові роботи тести, кросворди, твори, педагогічні есе, проспекти мікродослідження тощо), виконані студентом з курсу; 4. «Список використаної літератури».
Питання для самоконтролю 1. Поясніть реалізацію наукових підходів у педагогічному краєзнавстві. 2. Охарактеризуйте методи емпіричного пізнання. 3. Охарактеризуйте методи теоретичного пізнання. 4. Як використовує вчитель метод наукового дослідження – спостереження? Визначте вимоги до нього. 5. Назвіть вимоги до експерименту як методу наукового дослідження у педагогічному краєзнавстві. 6. На які етапи поділяється педагогічний експеримент? Рекомендована література Основна: 1. Житник Б.О., Павлютенков Є.М., Маслікова І.В. Методологічні проблеми дослідницької діяльності вчителя / Б.О. Житник. Організація дослідницько-експериментальної роботи в сучасній школі / Є.М. Павлютенков. Дослідницька діяльність як продуктивна освітня послуга методичного менеджменту / І.В. Маслікова. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 160 с. 2. Практикум з педагогіки : Навч. посібник / За заг. ред. О.А. Дубасенюк та А.В. Іванченка. – К. : ІСДО, 1996. – 432 с. 3. Бердянська чоловіча гімназія (остання третина ХІХ століття) / Упорядники: В.М. Константінова, І.І. Лиман // Матеріали з історії Бердянського державного педагогічного університету. Том І. – К.: «Освіта України», 2006. – 528 с. 4. Бердянський інститут соціального виховання. Педагогічний інститут. Учительський інститут (1932–1953 роки) / Упорядники В.М. Константинова, І.І. Лиман // Матеріали з історії Бердянського державного педагогічного університету. Том ІV. – К. : «Освіта України», 2009. – 782 с. 5. Бердянські педагогічні курси та педагогічний технікум (1920 – 1935 роки) / Упорядники: І.І. Лиман, В.М. Константинова // Матеріали з історії Бердянського державного педагогічного університету. Том ІІІ. – К. : «Освіта України», 2008. – 569 с. 6. «Бердянський літописець» Василь Крижанівський // Упорядники: І.І. Лиман, В.М. Константинова. – Бердянськ – Київ – Едмонтон : РА «Тандем – У», 2007. – 300 с. 7. «Кращий порт Азовського моря». Літопис історії Бердянська очима кореспондентів «Одеського Вісника» (1861–1875 рр.) // упорядники: І.І. Лиман, В.М. Константинова. – Бердянськ – Таганрог : РА «Тандем - У», 2007. – 402 с. 8. «Юне місто». Літопис історії Бердянська очима кореспондентів «Одеського вісника» (1827–1860 рр.) // Упорядники: І.І. Лиман, А.М. Піменов. – Бердянськ – Ростов-на-Дону : РА «Тандем – У», 2007. – 358 с. 9. «Повітова столиця». Літопис історії Бердянська очима кореспондентів «Одеського Вісника» (1876–1893 рр.) // Упорядники: І.І. Лиман, В.М. Константинова. – Бердянськ – Невинномиськ : РА «Тандем – У», 2007. – 378 с. 10. Народи Північного Приазов’я (етнічний склад та особливості побутової культури) / Ред. колегія І.П. Аносов та ін. – Запоріжжя вид-во Просвіта. – 1997. – 176 с.
Додаткова література 1. Бердянск. Взгляд через столетия. Фотоальбом / Автор-составитель Виктор Михайличенко. – Бердянск «Південна зоря», 2007. – 240 с. 2. Кушніренок І.К., Жилінський В.І. Гоп, куме, не журись… - Запоріддя: Дніпровський металург, 2008. – 92 с. 3. Кушніренко І., Жилінський В. Гуляй-Поле. – Запоріжжя: Дніпровський металург. 2007. – 410 с. 4. Кушніренко І.К., Жилінський В.І., І вічно тополі шумлять… – Запоріжжя: Дніпровський металург, 2008. – 260 с. 5. Кушніренко І.К., Жилінський В.І. Нестор Махно і повстанці. - Запоріжжя: Дніпровський металург, 2009. – 356 с. 6. Кушніренко І.К. У степовій глибинці. – Запоріжжя: Дніпровський металург, 2008. – 212 с. 7. Михайличенко В., Денисов Є., Тишаков М. Бердянськ. Погляд через століття. Історичний довідник. – Запоріжжя: ТОВ «ВПО «Запоріжжя», «Південна зоря», 2007. – 432 с. 8. Огульчанський О. Скарб солоного лиману. Повісті. Для середнього шкільного віку / Олексій Огульчанський. – Київ «Веселка», 1986. – 198 с. 9. Сушко К. Дев’ять молитов у серпні. – Запоріжжя : Поліграф, 2006. – 156 с.
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ Тема 1.3. Підготовка майбутнього вчителя до краєзнавчої роботи ПЛАН
2. Педагогічне краєзнавство у підготовці майбутніх учителів початкових класів
4. Методи підготовки майбутніх учителів до краєзнавчої роботи з учнями 5. Форми організації навчальної роботи за краєзнавчими матеріалами Рекомендована література: 1. Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності / І.Д. Бех Навч.видання. – К. : Либідь, 2006. – 272 с. 2. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка. Теорія та історія : Навч. посібник. – К., 1995. – 237 с. 3. Грушевський М.С.Ілюстрована історія України / М.С. Грушевський. – К. : Наук. Думка, 1992. – 543 с. 4. Демідієнко О.Я., Іонова О.М., Кузнєцова В.І. Основи краєзнавства. Навч. посібник. – Харків : Світ дитинства, 1999. – 92 с. 5. Історія України. Всесвітня історія. 5 – 12 класи: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Перун, 2005. – 142 с. 6. Костриця М.Ю., Обозний В.В. Шкільна краєзнавчо-туристська робота. – К. : Вищ шк., 1995. – 221 с. 7. Крачило М.П. Краєзнавство і туризм / М.П. Крачило. – К. : Вищ. шк., 1994. – 190 с. 8. Обозний В.В. Краєзнавча підготовка вчителів. (Теоретичні і організаційно-практичні аспекти) / Василь Васильович Обозний. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2001. – 254 с. 9. Ожегов С.И.Словарь русского языка / С.И. Ожегов. – М. : Сов. энциклопедия, 1964. – С. 429. 10. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1–4 класи. К. : «Початкова школа». –2007. – 432с. 11. Савченко О.Я. Стан краєзнавчої роботи в школах України та шляхи підвищення її ефективності / Олександра Яківна Савченко // Історія України: Маловідомі імена. Події. Факти. (збірник статей). – К., 1999. – Вип. 9. – С. 15–17. 12. Стельмахович М.Г.Українська родинна педагогіка / М.Г. Стельмахович. – К. : ІСДО, 1996. – 288 с. 13. Трефяк Я. Методика краєзнавчої роботи в школі // Історія в школах України. – 2002. – №1. – С. 33–37. 14. Харченко С.Я., Бєлецька І.В., Гаміна Т.С. Організація вільного часу школярів : Навчально-методичний посібник. – Луганськ : Альма-матер, 2007. – 304 с.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ВИХОВАННЯ У КРАЄЗНАВЧІЙ РОБОТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ Тема 2.1. Особливості краєзнавчої підготовки майбутнього вчителя до емоційної взаємодії з учнями
Читайте також:
|
||||||||
|