МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №3Таблиця Завдання до заняття Мета заняття. ПЛАН ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2 Тема. Педагогічне краєзнавство як галузь педагогічної науки І. Теоретичні положення теми заняття 1. Педагогічне краєзнавство як галузь педагогічної науки. 2. З історії питання про педагогічне краєзнавство. 3. Мета, об’єкт, предмет і завдання педагогічного краєзнавства. 4. Функції педагогічного краєзнавства. 5. Принципи педагогічного краєзнавства. Навчальна – забезпечити засвоєння студентами сутності понять «краєзнавство», «педагогічне краєзнавство», «об’єкт педагогічного краєзнавства», «предмет педагогічного краєзнавства», «функції педагогічного краєзнавства»; розуміння студентами реалізації принципів педагогічного краєзнавства у навчально-виховному процесі ЗНЗ. Розвивальна – розвивати аналітичні здібності студентів щодо визначення характерних особливостей краєзнавства та педагогічного краєзнавства. Виховна – сприяти вихованню національної свідомості майбутніх учителів. Студент повинен знати:сутність поняття«педагогічне краєзнавство». Студент повинен уміти:знаходити категоріальні відмінності між краєзнавством та педагогічним краєзнавством. Основні поняття теми: Об’єкт педагогічного краєзнавства, педагогічне краєзнавство, предмет педагогічного краєзнавства, принципи педагогічного краєзнавства, функції педагогічного краєзнавства
· Підготовка до заняття за матеріалами лекції та рекомендованими джерелами. · Відповідь на питання 2 («З історії питання про педагогічне краєзнавство») виконати у вигляді таблиці. Наприклад: оформлення таблиці Ідеї педагогів з краєзнавчої роботи з учнями Ідеї педагогів з краєзнавчої роботи з учнями
Використані джерела: 1. Сковорода Г. Вірші. Пісні. Байки. Діалоги. Трактати. Притчі. Прозові переклади. Листи. – К.: Наукова думка. – 1983. – 543 с. 2. Хрестоматія з історії педагогіки. Частина І. Вітчизняна школа і педагогіка / Наук. Редактор А.А. Сбруєва. – Суми: СДПУ ім. А. Макаренка, 2003. – 299 с.
· Підготувати повідомлення про краєзнавчі принципи навчання і виховання у працях К.Д. Ушинського або М.С. Грушевського. Доцільно використовувати: Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1974. – 584 с.; Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения. – Т. 2. – М. : Педагогика, 1974. – 440 с.; Грушевський М.С. Історія України-Руси: В 11 т., 12 кн. – Т. 1. – К. : Наукова Думка, 1991. – 736 с.
ІІ. Індивідуальна робота студента 1. Скласти схему «Педагогічні погляди педагога та їх оцінка» (позитивна або негативна, зв’язок із сучасністю, причини успішності); або «Цікаві ідеї педагога з питань реалізації краєзнавчого принципу у навчанні та вихованні учнів».
Рекомендації до складання схем: Схема – це схематично фіксоване відображення певної частини змісту теми, що об’єднано ключовим поняттям, проблемою, подією та ін. Задача студентів, при вивченні тексту (глави книги) за заданою темою – скласти схему (схематичне зображення). Доцільно виконати схему на великих аркушах паперу (наприклад формат А1 або А2). Далі студенти презентують схему перед аудиторією і відповідають на запитання, що виникають. У схемі доцільно відобразити такі моменти: 1. Педагогічні погляди педагога та їх оцінка (позитивна та негативна, зв’язок із сучасністю, причини успішності); 2. Цікаві ідеї педагога (особисто для студента). Питання для самоконтролю 1. Роль педагогічного краєзнавства у професійному становленні майбутнього вчителя. 2. Схарактеризуйте мету та завдання педагогічного краєзнавства. 3. Дайте визначення об’єкту і предмету педагогічного краєзнавства. 4. Охарактеризуйте функції і принципи педагогічного краєзнавства. 5. Які Ви знаєте джерела краєзнавства? Рекомендована література 1. Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності / І.Д. Бех. – Наук. видання. – К. : Либідь, 2006. – 272 с. 2. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник [Текст] / Семен Устимович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 3. Иванов П.В. Педагогические основы школьного краеведения. –Петрозаводск, 1966. – 106 с. 4. Історія України. Всесвітня історія. 5–12 класи: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Перун, 2005. – 142 с. 5. Програма для середньої загальноосвітньої школи 1–4 класи. – К. : «Початкова школа». – 2006. – 432с. 6. Трефяк Я. Методика краєзнавчої роботи в школі // Історія в школах України. – 2002. - №1. – С. 33–37
Тема. Підготовка майбутнього вчителя до краєзнавчої роботи
І. Теоретичні положення теми заняття Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|