Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Моделі леонтьевского типу

Динамічні моделі збалансованого зростання

Мова піде про моделі Дорфмана, Самуельсона і Солоу, які досліджували збалансоване зростання.

Збалансоване зростання, при якому всі пропорції економіки залишаються стаціонарними, забезпечує зв'язок між динамічним і статичним аналізом багатосекторних моделей економіки. Виникає питання, чи володіють деякі економічні моделі режимом збалансованого зростання, і якщо володіють, то чи єдиний він і які характеристики цього режиму.

Аналіз збалансованого зростання у багатьох відношеннях більше схожий на аналіз статичної рівноваги (як у Леонтьева), ніж на аналіз складніших моделей зростання.

Тому дані моделі і носять назву моделей леонтьевского типу, як би узагальнюючи модель Леонтьева.

Розширимо статичну модель “витрати - випуск” найпростішим чином. Припустимо, що через тимчасові лагі (затримок, відставань) між виробництвом продуктів і їх здатністю затрачуватися вимагається, щоб економічна система мала запаси всіх своїх продуктів. Вважатимемо, що економіка в цілому вимагає запас i–огопродукту, рівний, принаймні, кількості цього продукту, що використовується за одиницю часу, помноженому на коефіцієнт споживання запасів ki. Одиниця часу може бути короткою (тиждень) або довгою (рік) – на результати аналізу не впливає. Слід тільки мати на увазі, що коефіцієнти ki буває меншими для більш довгого періоду часу.

В моделях Леонтьева і інших моделях типу “витрати - випуск” запаси в кожній галузі передбачаються пропорційними інтенсивності використовування продукту в даній галузі. Достатньо реалістично припустити, що запаси не належать певній галузі, а можуть передаватися у міру потреби з однієї галузі в іншу. Тому має сенс розглядати тільки сумарні запаси економічної системи.

Запишемо набір коефіцієнтів потреби в запасах ki(i=l, n) у вигляді діагональної матриці К

K=.

Вектор, що визначає сумарні витрати виробництва, рівний .

Таким чином, потреба економічної системи в запасах, необхідних для виробництва валового випуску задається вектором .

Отже, якщо у момент часу t потрібно провести продуктів, то запаси до цього часу повинні бути достатніми для того, щоб забезпечити цей рівень випуску, тобто повинне мати місце співвідношення

;

Хай - довільний асортиментний набір продуктів. Для виробництва цього набору потрібен валовий випуск , що задається, як завжди у відкритій моделі, рівністю

=(1-А)-1;

Таким чином, деякий асортиментний набір продуктів може бути проведений у момент t тільки в тому випадку, якщо

-1;

Це співвідношення є фундаментальним обмеженням моделі “витрати - випуск” із запасами.

А які при цьому потреби в праці?

В справжній моделі праця ніде не є обмежуючим чинником. Обмежуючим ресурсом в моделі є рівень запасів.

Якщо включити в модель працю, то можна відрекомендувати його як одного з продуктів в основній технології і зажадати, щоб необхідний запас праці був пропорційним інтенсивності його використовування в системі.

Оскільки запаси обмежені, зростання в цій моделі має місце, тільки якщо запаси зростають. Зростання забезпечується виробництвом.

Можна вважати, що будь-який асортиментний набір продуктів складається з двох частин. Перша частина - вектор продуктів поточного споживання (для праці це витрати у виробничому процесі, що проводить працю). Друга частина набору - приріст запасів . Маємо два співвідношення:

=+;

=+;

Якщо поточне споживання задано, то перша система рівнянь встановлює зв'язок між зростанням запасів і поточними запасами. Друга система фіксує зв'язок між запасами, відповідними двом, наступним один за іншим, періодам часу. Приведені співвідношення служать основою для побудови динамічній моделі.

Зробимо дуже сильне спрощення. Припускатимемо, що споживання кожного продукту є незмінної в часі частиною його чистого продукту.

Хай - відношення споживання до чистого випуску i - го продукту . Назвемо схильністю до споживання i- го продукту. Утворюємо діагональну матрицю Г схильностей до споживання. Маємо

=;

=-або;

Рівняння чистого випуску прикмет вигляд:

;

Матриця - діагональна із строго позитивною діагоналлю . Тому існує і є підлозі позитивної. Діагональні елементи її рівні ;

Підставимо вираз чистого випуску у фундаментальне обмеження моделі. Отримаємо систему нерівностей:

;

;

Позначимо як

Підставимо цей вираз в попередню нерівність і отримаємо фундаментальне обмеження моделі у вигляді:

, де

- полу позитивна матриця.

Розглянемо умови, що забезпечують рівноважне зростання, тобто такий, при якому відношення одне і теж для всіх продуктів і, принаймні, запас одного продукту використовується повністю (тобто у фундаментальному обмеженні має місце рівність, принаймні, для одного продукту).

Величина називається темпом зростання системи. Таким чином, задача зводиться до рішення спеціальної системи нерівностей

, в якій вимагається, принаймні, щоб одне співвідношення виконувалося як рівність. При цьому повинне бути .

Єдине рішення приведеної системи є ;, де - найбільший по модулю характеристичний корінь, а - відповідний власний вектор полу позитивної матриці . Ми вимагали рівноваги одного продукту, а воно досягається для всіх продуктів (на рівність перетворюються всі співвідношення фундаментального обмеження).


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  3. Аналітичний підбір математичної моделі.
  4. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  5. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  6. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  7. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  8. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  9. Відповідність рівнів стека TCP/IP семирівневої моделі ISO/OSI
  10. Графічні і графоаналітичні моделі
  11. Графічні та матричні моделі.
  12. Деякі варіанти моделі Рамсея




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відкрита модель Леонтьева | Модель фон Неймана

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.