МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Ким і коли було започатковано вживання терміна “цивілізація” і який його зміст? 2. Які три підходи існують у науці стосовно трактування поняття “цивілізація”? 3. Хто з науковців розробляв проблему цивілізації? 4. Які ознаки цивілізації виділили науковці в ході дискусії щодо древніх міст, яка відбулася 1958 р. в Чикаго? 5. Як співвідносять поняття “культура” і “цивілізація” О.Шпенглер, М.Бердяєв, А.Тойнбі, П.Сорокін? 6. Які класифікації типів цивілізацій Вам відомі? 7. Як класифікує типи цивілізацій ЮНЕСКО? 8. Скільки етапів пройшла українська культура у своєму розвитку? Стисло охарактеризуйте їх. 9. Назвіть основні тенденції взаємодії культури і цивілізації на сучасному етапі. 1. Хто запровадив термін “цивілізація”: a. Гольбах; b. Мірабо; c. Буланже; d. Жуффруа; e. Тейлор.
2. Який науковець трактував цивілізацію як останню стадію розвитку культури, що вирізняється стрімким розвитком науково-технічних досягнень і занепадом духовних культурних форм? a. А.Тойнбі; b. О.Шпенглер; c. М.Вебер; d. Ф.Конечни; e. Л.І.Мечников
3. Як характеризував цивілізацію російський філософ Н.Бердяєв? a. як заключний етап розвитку будь-якої культури; b. як “смерть духу культури”; c. як соціокультурний феномен, обмежений певними просторово-часовими рамками; d. як локальне явище, пов’язане з конкретною моно- чи поліетнічною спільністю; e. як певну стадію розвитку суспільства, що наступає після дикості і варварства.
4. Наявність яких основних ознак говорить про існування цивілізації? a. великі міста, мистецтво, література; b. великі міста, монументальна архітектура, писемність; c. урбанізація, розвиток науки і техніки; d. держава, класове суспільство, писемність; e. землеробство, скотарство, ремесло.
5. Як характеризують поняття “цивілізація” у широкому розумінні: a. як етап суспільного розвитку, що приходить на зміну варварству; b. як особливий тип органічної цілісності, що є або симптомом; c. занепаду культури, або її найвищою стадією; d. як будь-яку форму існування живих істот; e. як історичний тип культури, локалізованої в часі й просторі; f. як синонім культури, сукупність духовних і матеріальних досягнень суспільства.
6. Як називається науковий підхід у культурології, згідно з яким цивілізаціями вважаються якісно різні унікальні етнічні або історичні суспільні утворення: a. унітарний; b. етно-історичний; c. локально-історичний; d. стадіальний; e. етнографічний.
7. Який науковець у своїх дослідженнях виділив 21 цивілізацію: a. П.Сорокін; b. О.Шпенглер; c. Ф.Конечни; d. І.Кант; e. А.Тойнбі.
8. На які види поділяються цивілізації за панівним типом господарської діяльності: a. землеробські та індустріальні; b. традиційні і техногенні; c. “інтравертні” та “екстравертні”; d. “відкриті” й “закриті”; e. “холодні” й “гарячі”.
9. Як називається четвертий період розвитку української культури: a. доба княжої держави; b. радянський період; c. сучасний період; d. литовсько-польська доба; e. козацько-гетьманська доба.
10. До якого типу цивілізації належить українська: a. антична; b. західноєвропейська; c. індустріальна; d. слов’янська; e. сучасна східна.
Читайте також:
|
||||||||
|