МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Історіографія історії науки й техніки.Понятійний апарат. Методологія ІНТ. Джерельна база ІНТ Історія науки й техніки. Її мета й завдання. 1. Предметом курсу є сукупність основних пізнавальних моделей, фактів, законів і закономірностей історично-наукового й технологічного розвитку людства як форми його культурного розвитку від стародавності до сучасності. Необхідно пояснити слухачам необхідність історично-науково-технічних знань для їхньої майбутньої спеціальності, сформувати в студентів цілісне подання про сукупність проблем в області історії науки й техніки, показати взаємозв'язок і взаємозумовленість проблем, розв'язуваних різними фахівцями при побудові гармонічного, здорового демократичного суспільства ХХ1 століття. Головне завдання - навчитися методиці професійній оцінці подій історії науки й техніки, користуванню основними джерелами по історії науки й техніки, і що особливо важливо системному підходу в сприйнятті розвитку будь-якої наукової дисципліни. У цей час в історії науки й техніки виділяються три основних моделі історичних реконструкцій: · історії науки й техніки як кумулятивний, поступальний, прогресивний процес. · історії науки й техніки як процес розвитку через наукові революції, · історії науки й техніки як сукупність індивідуальних, часток ситуацій. 1. Перша модель пов'язана з філософією позитивізму. Згідно із цієї моделі, кожний наступний крок у науці можна зробити, опираючись на попередні досягнення. Попередній розвиток науки є основний сучасного стану - нове знання завжди досконаліше вчорашнього. Історичний розвиток науки служить тільки підготовкою її сучасного стану. Накопичений масив знань, що сьогодні не відповідає сучасним теоріям, уважається непотрібним і помилковим на шляху щирого прогресу. 2. Друга модель - розвиток через наукові революції - з'явилася в середині ХХ в. у зв'язку із загальною кризою позитивізму. Її зміст становить положення про абсолютну переривчастість наукової революції ходу розвитку наукового знання. Після наукової революції наука розвивається в новому і як правило, принципово іншому напрямку. Наука представляється не простим збільшенням нових знань, а комплексом знань, характерним для кожної епохи. Комплексам властиві свої методи, правила, закони наукової теорії й практики, що становлять поняття «парадигма», уведений у науковий оборот Т.Кунем у роботі «Структура наукових революцій». Зміна парадигм відбувається через наукові революції й завжди зв'язана зі зміною поколінь учених. В історичному розвитку виділяють кілька типів революцій · Мікрореволюція - що зачіпає, одну з областей знання · Революція – затрагивающая кілька областей. · Глобальнареволюція – радикально міняє базисні принципи й основи знання. 3 Третя модель - модель ситуаційних досліджень. У ній ставиться завдання пояснити минула подія не що як уписується в єдиний історичний хід, а як неповторне, невідтворене в інших історичних умовах. Модель допускає одночасне співіснування різних теорій, прарадигм, між подіями яких установлюються діалогічне відносини. Особливість сучасних теоретичних побудов - практично повна автономність історії науки й історії техніки. Теоретичне осмислення історії техніки зараз тільки починається й відстає від аналогічних процесів в історії науки на 30 років. Які-небудь серйозні наробітки в аналізі історії науки й техніки як зв'язаного процесу практично відсутній. У зв'язку з тим, що історія науки й техніки як навчальна дисципліна перебуває в стадії становлення, тому важливо чітко і ясно представляти необхідність знань по даному напрямку У зв'язку із цим виникають ряд питань: · При дослідженні нової наукової проблеми або створенні нового об'єкта техніки використовується кілька гіпотез і шляхів рішення. Знання історії науки й техніки дозволяє вибрати закономірний шлях розвитку. · Знання історії розвитку науки й техніки дозволяє обґрунтувати правильну альтернативу для подальшого визначення розвитку науки й техніки. · Знання науки й техніки пророкує аналогії спроби рішення прохожей проблеми в минулому. · Знання науки й техніки дозволяє виявити прийоми наукового пізнання й наукового творчого мислення. · Вивчаючи історію науки й техніки, учений, фахівець переживає всю історію розвитку науки й техніки, осмислює її й у такий спосіб формує своє наукове світорозуміння, виховуючись і навчаючись на досвіді минулого. · Вивчення й знання історії науки й техніки дозволяє виявити закони й закономірності розвитку науки й техніки в цілому. Читайте також:
|
||||||||
|