МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Понятійний апаратІсторія науки й техніки – це самостійна, інституціональна оформлена галузь історичної науки, дисциплінарне оформлення якої відбувається в цей час. Вона характеризується наступними положеннями: · Носить міждисциплінарний характер · Є комплексною наукою, одночасно гуманітарної, природної й технічної. · Це клініка наука, що поєднує на новому рівні досягнення окремих наукових напрямків, що не є прямій сумою знань. · Це що динамічно змінюється наука, що постійно поповнюється новими знаннями, концепціями й фактами. · Вона є своєрідною специфічною єдиною мовою міждисциплінарної взаємодії й спілкування фахівців різних галузей знання. Вона має свій понятійний апарат: Історія (від грецького – розпитую, досліджую, розповідь про минулому) має безліч значень · Процес розвитку чого-небудь · Комплекс історичних наук, що вивчають минуле людства у всій його конкретності й різноманітті · Наука про розвиток якої-небудь області природи або знання · Дійсність у її розвитку й русі · Минуле, що зберігається в пам'яті людства · Розповідь, оповідання. Поняття наука: · Сфера людської діяльності, функцією якої є розробка й теоретична систематизація об'єктивних знань про дійсність. · Система знань про закономірності розвитку природи, суспільства й мислення, окрема галузь таких знань. · Те, що одержує, дає досвід, урок. · Процес отриманих знань. Мети науки: · Опис процесів дійсності, виявлення істотних властивостей і відносин дійсності · Систематизація процесів дійсності, розподіл описаного по класах, підкласах, розділах. · Пояснення процесів дійсності й виклад сутності досліджуваних явищ, процесів, об'єктів. · Пророкування процесів дійсності, побудова прогностичних моделей процесів розвитку. Поняття техніка (від грецького – митецька, мистецтво, майстерність, професія, виверт, спосіб): · Сукупність засобів людської діяльності, створені для здійснення процесів виробництва й обслуговування невиробничих потреб суспільства · Машини, механізми, прилади, пристрої, знаряддя тієї або іншої галузі виробництва. · Сукупність навичок і прийомів у якому-небудь виді діяльності, майстерності (будівельна техніка, музична). У техніку матеріалізовані знання й виробничий досвід, накопичений людством у процесі розвитку суспільного виробництва. Структура техніки визначається його галузевою приналежністю. Гірська, авіаційна й ін.
5. Історія науки й техніки має свою історіографію, що вивчає: 1. Проблеми генезису й наступного розвитку історії природознавства й техніки, їхніх галузей і підгалузей у зв'язку з потребами науки й техніки. 2. Аналіз історичних умов, зовнішніх і внутрішніх факторів, закономірностей цього процесу 3. Взаємодія історії природознавства й техніки з іншими галузями науки, включаючи цивільну історію, історію філософії, наукознавство й ін. 4. Формування й зміна історично-наукових і історично-технічних концепцій, шкіл, напрямків. 5. Аналіз методів і конкретних методик історично-наукових і історично-технічних розробок. 6. Еволюція структури й зміна функцій історії природознавства й техніки як наукових дисциплін. Історики науки й техніки вивчають історичні процеси наукового пізнання й технічної творчості. Історія науки й техніки має свою структуру й інфраструктуру. Це сукупність основних організаційно оформлених структурних одиниць, це: Дослідницькі інститути, факультети й кафедри. Суспільства й фонди, національні й міжнародні співтовариства, музеї й спеціальні експозиції, журнали й газети, комп'ютерні бази даних, аудіовізуальні матеріали, енциклопедії й монографії. Серйозну проблему представляє питання виникнення науки (класичного природознавства). · Якщо неї розглядати як діяльність по одержанню й обробці знань, то початок цього процесу лежить у доцивілізаційному періоді - кам'яному віці, тобто близько 2 млн. років тому. · Якщо як форму суспільної свідомості, як поява доказового виду знання, то час її виникнення - У вік до н.е. (Древня Греція) · Якщо як соціальний інститут - ХУ1- ХУП ст. (новий час) · Якщо як систему ретрансляції знань, підготовки кадрів, як інтеграцію досліджень - середина Х1Х у · Якщо вважати науку безпосередньою продуктивною силою - друга половина ХХ в. Основними критерію визначення науки є: 1. Експериментальне обґрунтування наукового знання (демаркація з повсякденним досвідом) 2. Теоретична форма подання наукового знання з логіко-математичним і теоретично-експериментальним обґрунтуванням. (демаркація з релігійно-містичною й міфологічною формою) 3. Наявність спеціального (математичного) понятійної мови (демаркація зі значенням і змістом повсякденної мови). Варто розрізняти передісторію й властиво історію науки й техніки У передісторії виділяються архаїко-міфологічний, доксографічним, ранні форми науковості, ритуально-рецептурний етапи властиво історію науки й техніки класичної науки ( ХУП-Х1Х вв.) некласична наука (кінець Х1Х - середина ХХ), постнеклассическая наука (із середини ХХ в.). Оскільки предметом розгляду курсу є світовий розвиток науки й техніки, те виправданим можна вважати використання загальної історичної періодизації Доцивілізаційний розвиток..................40 тис.років до н.е. - 4 тис років до н.е. Палеоліт – до 12 тис.років до н.е. Мезоліт – до 7 тис. років до н.е. Неоліт – до 4 тис. років до н.е.
Період древніх цивілізацій...................4 тис. років до н.е. - 5 в.до н.е. Енеоліт - тис. років до н.е. – 2 тис. до н.е. Бронзове століття – до 1 тис. років до н.е. Залізний вік - із середини 1 тис. років до н.е. Читайте також:
|
||||||||
|